וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'ודוקא שסירב להתחרות מול בוטבול הושעה ל-10 שנים: "אני בהלם"

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 21:34

פתחי נורין, שלא עלה לקרב נגד הישראלי במשחקים האולימפיים בשביל לא "ללכלך את ידיו בדגל ישראל", ספג עונש קשה מאיגוד הג'ודו הבינלאומי

קבלת הפנים של נבחרת הג'ודו הישראלית אחרי טוקיו 2020/צילום: ניר אהרונסון

איגוד הג'ודו הבינלאומי הרחיק היום (שלישי) ל-10 שנים את הג'ודוקא האלג'יראי פתחי נורין, שסירב להתמודד מול הישראלי טוהר בוטבול במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו ופרש. נורין הבהיר כי בכוונתו לערער על העונש והגיב להחלטה כשאמר לתקשורת האלג'יראית: "אני בהלם. לא ציפיתי שהעונש יהיה כל כך כבד".

ג'יבריל רג'וב עם פתחי נורין ג'ודוקא אלג'יראי. פייסבוק התאחדות הפלסטינית, צילום מסך
ספג עונש קשה. נורין עם ג'יבריל רג'וב/צילום מסך, פייסבוק התאחדות הפלסטינית

כזכור, נורין עורר דרמה פוליטית לאחר שבחר לפרוש מהתחרות האולימפית כדי להימנע ממפגש עם בוטבול, דבר שהיה קורה במקרה שהאלג'יראי היה מעפיל לסיבוב השני. "העמדה שלי בנושא הפלסטיני היא נחרצת. לא אכיר בדגל ישראל ולא אלכלך בו את ידיי", אמר אז לתקשורת במולדתו.

לנורין בן ה-30 הייתה עוד לפני כן היסטוריה ארוכה עם יריבים ישראלים ואף עם בוטבול עצמו: ב-2019 הוא לא הופיע לקרב נגד הישראלי והעניק לו ניצחון טכני בסיבוב השני באליפות העולם. באותה שנה גם פרש מגרנד סלאם אבו דאבי כשהבין כי נציגים ישראלים יגיעו לתחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ב-2014 השתתף נורין בגרנד פרי קרואטיה - אז עוד במשקל עד 66 ק"ג - והצליח להתקדם בתחרות. במקביל טל פליקר הישראלי עלה כמה שלבים בעצמו וכשהאלג'יראי הבין שהם עלולים להיפגש, הוא פרש מהתחרות בטענה של פציעה. פליקר אגב, המשיך לזכייה במדליית זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully