וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי עדיף לוותר? המוקש של מונס דאבור ואוהדי נבחרת ישראל

3.9.2021 / 9:00

רוטנשטיינר התעקש להחזיר את את דאבור לנבחרת, אך המשחק הנפיץ מול אוסטריה הוא מוקש שעדיף לנטרל מבעוד מועד. אופיר סער קורא למאמן הלאומי: עדיין לא מאוחר להתפשר ולא להלביש אותו בשבת

תקציר: איי פארו - נבחרת ישראל 4:0 (ערן זהבי עם שלושער)/באדיבות כאן 11

ערן זהבי כבש שלושער והפך לכובש הישראלי הגדול בכל הזמנים, הנבחרת מגיעה אחרי 0:4 נדיר יחסית, אבל הרחש לקראת המשחק מול אוסטריה (שבת, 21:45, כאן 11) מתרכז כל כולו סביב מונס דאבור. ראשי ההתאחדות והנבחרת רוצים להנמיך את הלהבות, אבל מאחורי הקלעים הקהל וגם השחקנים לא מפסיקים לדבר על זה, כולם יודעים לקראת מה הולכים במשחק בחיפה, אבל לא יודעים איך לעצור את זה.

בואו נעשה סדר: יש לא מעט שחקנים מהמגזר שעם ההתבטאויות שלהם מאחורי הקלעים והרמיזות הדי ברורות שלהם, לא ראויים ללבוש את מדי הנבחרת. מונס דאבור לא אחד מהם. הוא איש של שלום, כבוד ודו קיום ובאופן כללי מלא בכוונות טובות. כל מי שמכיר אותו אומר עליו את אותם דברים, ומעיד שהסכסוך הישראלי-פלסטיני ממנו והלאה.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם מונס דאבור. קובי אליהו
איש של שלום, שעשה טעות. דאבור חוגג עם שחקני הנבחרת/קובי אליהו

ובכל זאת, דאבור עשה טעות והיא עדיין טרייה. הטעות הזאת הייתה חלק מאי אמון שנוצר בכל חלקי הארץ בין יהודים לערבים רק לפני פחות מארבעה חודשים. האירועים לא נשכחו, הכל עדיין חם, בלא מעט ערים מעורבות החיים עדיין לא חזרו למסלולם, ולא בטוח שיחזרו בעתיד הנראה לעין.

פחות מארבעה חודשים זה מעט מדי זמן בשביל שאנשים ישכחו או יסלחו. שחקנים אחרים שהושעו בעבר מהנבחרת חזרו אחרי שנה או שנתיים, וזה היה קל יותר לעיכול. פחות מארבעה חודשים זה מעט מדי, במיוחד כאשר מדובר בנושא שחורג מגבולות הכדורגל.

דאבור לא הושעה על ידי ראשי הנבחרת או המאמן, אלא שוחרר בפעם הקודמת בלחץ השחקנים, שגם עכשיו אומרים בשיחות סגורות כי לא יהיה נכון שייכלל בסגל מחר כי האירוע נפיץ. הם אומרים את הדברים בצורה מאוד ברורה ובניגוד לפעם הקודמת, הם כבר לא אומרים זאת במטרה לפגוע בו, אלא כדי לגונן עליו ועל הנבחרת.

מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר. דני מרון
עוד לא מאוחר להתפשר. רוטנשטיינר/דני מרון

למשחקי הנבחרת מגיעים אוהדים מכל הסקטורים בחברה הישראלית, ואי אפשר להתעלם מהדעה הרווחת. אפשר לראות את התגובות הקשות לזימונו ברשתות החברתיות וגם מחוצה לה. יותר מדי אנשים אומרים שצריך לשרוק לו בוז ולהקשות עליו בכל רגע על הדשא, יש כאלה שמספרים שקנו כרטיס במיוחד כדי להבהיר לו מה דעתם, ומדובר בלא מעט אנשים. עם כל הכבוד לחשיבות התוצאה מול אוסטריה, בשורה התחתונה הנזק שייגרם הן ברמה המקצועית והן ברמה התדמיתית, יהיה עצום.

מה כן אפשר לעשות? להיות חכמים. דאבור חזר לנבחרת אך הכל עדיין טרי. הוא שיחק באיי פארו, הוא יוכל לשחק בדנמרק, אבל אולי כדי למנוע את הנזק שייגרם מחר בערב עדיף לשחרר אותו מהמשחק הזה. עם כל הכבוד לשאיפות של וילי רוטנשטיינר להישגיות, נבחרת מעורבת שתרצה להמשיך להיות מעורבת, לא יכולה להכיל את מה שעשוי לקרות מחר בחיפה. עוד לא מאוחר לקבל את ההחלטה הנכונה ולהתפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully