וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל אחת סיפור משלה: כל הופעות הבכורה בקריירה של מסי

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 15:32

האדום בנבחרת, המשחק שאורגן במיוחד כדי שלא ישחק בספרד, הפסד סנסציוני בגביע המלך ועוד: לקראת משחקו הראשון של הפרעוש בפריז סן ז'רמן, בדקנו איך הלך לו בבכורות הקודמות

מסיבת העיתונאים בה הוצג ליאונל מסי כשחקן פריז סן ז'רמן/רויטרס

כל העיניים יהיו נשואות לעבר אצטדיון אוגוסט דלון הערב (ראשון), כאשר ליאונל מסי ישחק לראשונה במדי פריז סן ז'רמן שתתארח אצל ריימס במסגרת המחזור השלישי בליגה הצרפתית. שנים רבות חלפו מאז המשחק האחרון שהיווה "פעם ראשונה" מבחינתו של הכוכב הארגנטינאי, ולרגל המאורע בדקנו איך היו הופעות הבכורה הקודמות שלו מאז שהחל לשחק במחלקת הנוער של ברצלונה.

7 באפריל 2001 - בקבוצת הילדים של ברצלונה

אחרי שכבש 234 שערים ב-176 משחקים בליגות הילדים בארגנטינה, במדי ניואלס אולד בויס, מסי בן ה-13 הופיע לראשונה בקבוצת עד גיל 12 של הבלאוגרנה, עם המספר 9 על הגב. מסי כבש שער אחד ובארסה ניצחה 0:3 את אמפוסטה. עשרה ימים לאחר מכן, אגב, הוא ספג שבר בשוקית וחזר לשחק רק בינואר 2002.

16 בנובמבר 2003 - הבכורה הלא רשמית בקבוצה הבוגרת

בהיותו בן 16 והודות להזדמנות שקיבל מפרנק רייקארד, מאמן הקבוצה הקטלאנית דאז, מסי עלה עם החולצה מספר 14 למשחק הידידות נגד פורטו, שחנכה אז את אצטדיון הדרגאו. הפרעוש החליף את פרננדו נבארו בדקה ה-75 ולא השפיע על המשחק מבחינת שערים.

עוד בוואלה!

מסי יערוך בכורה, גם ניימאר ואמבפה בסגל פריז סן ז'רמן לריימס

לכתבה המלאה

29 ביוני 2004 - בנבחרת ארגנטינה עד גיל 20

מעבר למספרים של מסי באותו ערב, שער ושני בישולים ב-0:8 על פרגוואי, הסיפור המעניין כאן הוא שאותו משחק אורגן במיוחד כדי "לקשור" את מסי לנבחרת ארגנטינה ולחסל את האפשרות שהוא ילבש את מדיה של נבחרת ספרד. אגב, את ההספק שלו מבחינה סטטיסטית הוא רשם לאחר שעלה כמחליף עם המספר 17 על גבו והמשחק נערך באצטדיון על שם דייגו מראדונה, בו מארחת ארחנטינוס ג'וניורס.

אדמילסון עם ליאונל מסי, רונאלדיניו באימון ברצלונה 2006. GettyImages
תחילת הדרך בברצלונה. מסי/GettyImages

16 באוקטובר 2004 - משחקו הראשון בליגה הספרדית

ההופעה הרשמית הראשונה של מסי במדי הקבוצה היחידה שבה שיחק עד היום. הפעם המספר שלו היה 30, בדיוק זה שילבש הערב נגד ריימס, והוא החליף את דקו בדקה ה82. כידוע, שערו הראשון הגיע מספר חודשים לאחר מכן, נגד אלבסטה ב-1 במאי 2005. המשחק נגמר בניצחון 0:1 על אספניול בדרבי של קטלוניה.

27 באוקטובר 2004 - הבכורה בגביע המלך

הפעם הראשונה הזו הייתה פחות מוצלחת. זה נגמר בהפסד 1:0 לגראמנט מהליגה השלישית, שרשמה אז עונה סנסציונית והגיעה עד לרבע הגמר במפעל. מסי שיחק 73 והוחלף על ידי סמואל אטו, שלא הצליח להציל את ברצלונה מהפסד בהארכה. בכל מקרה, הפרעוש המשיך לשבע זכיות בגביע המלך בקריירה.

7 בדצמבר 2004 - הופעה ראשונה בליגת האלופות

גם כאן ספגו מסי וברצלונה הפסד, פחות קריטי מזה שבגביע. הכרטיס לשמינית הגמר כבר היה מובטח ולכן הארגנטינאי זכה לפתוח בהרכב במשחק החוץ נגד שחטאר דונייצק, אשר ניצחה 0:2. היה זה משחקו החמישי של מסי במדי בארסה בכל המסגרות.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה בוכה מאושר. רויטרס
התואר הראשון עם הנבחרת הגיע הרבה אחרי הבכורה. מסי/רויטרס

17 באוגוסט 2005 - משחק ראשון בנבחרת ארגנטינה הבוגרת

את האירוע הזה רובכם בוודאי זוכרים טוב יותר. חודש וחצי לאחר שהוביל את הנבחרת עד גיל 20 לזכייה בגביע העולמי, הרגע לו חיכו בארגנטינה הגיע ומסי לבש את חולצת הנבחרת הבוגרת בפעם הראשונה, כאשר עלה מהספסל בדקה ה-63 במפגש ידידות מול הונגריה. אלא שלאחר 47 שניות בלבד, מסי הורחק באדום ישיר לאחר שהכה יריב בפניו שלא במתכוון, בניסיון להשתחרר משמירה תוך כדי כדרור.

3 בספטמבר 2005 - הופעת הבכורה האחרונה
כשבועיים לאחר הכרטיס האדום המאכזב, מסי שיחק לראשונה במשחק רשמי של נבחרת ארגנטינה, שניצחה באותו ערב 0:1 את פרגוואי במוקדמות המונדיאל. בדיוק כמו נגד הונגריה ובמונדיאל הנבחרות הצעירות, הוא שיחק עם המספר 18.

הערב, ככל הנראה לצד ניימאר וקיליאן אמבפה, מסי יערוך שוב הופעת בכורה אחרי 16 שנים בידיעה שבפריז סן ז'רמן מצפים ממנו לכבוש כמה שיותר ולהוביל את הקבוצה לפסגות שהיא עדיין לא כבשה בעידן הבעלות הקטארית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully