וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריאל אבסוב: "להיות עוד אלוף ב-UFC זה לא מעניין, אני רוצה להיות הגדול בהיסטוריה"

28.8.2021 / 10:40

הסכסוך בגיל 17 שהוביל אותו להילחם. ההצלחה האדירה בסמבו וגם החלום הגדול ("בעוד 5 שנים מהיום אגן על חגורת האליפות"). אחרי ששוב שמר על מאזן מושלם, לוחם ה-MMA הישראלי והמבטיח לא מתכוון לעצור עד שיגיע לבמה הגדולה מכולן: "זה לא ספורט לאנשים בינוניים". ריאיון

טריאל אבסוב לוחם MMA ישראלי/עמוד הפייסבוק של טריאל אבסוב

עד גיל 17, טריאל אבסוב כלל לא ידע להילחם; לא לתת אגרוף, לא בעיטה ובטח שלא להכניע יריב על הקרקע. עד שמשהו הפריע לו. או יותר נכון מישהו.

כשהוא בן 17, גיל שבו לוחמי MMA כבר מתחילים להתעצב ולקבל כיוון, בחר טריאל להיכנס לעולם אומנויות הלחימה, מסיבה מעט שונה: הוא החליט לשים סוף לסכסוך עם נער בן גילו שגדל איתו בשכונה. "בתור נער, היה לי סכסוך עם נער אחר", נזכר אבסוב. "אני זוכר שהוא היה מתאמן באופן קבוע ובכללי הוא היה בחור גדול מאוד. מאוד רציתי להרביץ לו, אבל אמרתי לעצמי שאם אריב איתו, לא באמת יהיה לי סיכוי כי אני לא יודע להילחם, אז הגעתי לאיזה מכון לאגרוף תאילנדי בראשון לציון ושם הכול התחיל".

טריאל אבסוב לוחם MMA ישראלי. אתר רשמי, אתר רשמי
"בגיל 21 הבנתי שאני רוצה להיות לוחם MMA". אבסוב/אתר רשמי, אתר רשמי

"אמנם התחלתי באגרוף תאילנדי, אבל מהר מאוד עזבתי ועברתי בין מכונים שונים של אומנויות לחימה", הוא מספר. "עשיתי קצת היאבקות, קצת אגרוף ואז מצאתי את המכון של פאבל מוסין מאמן הסמבו. התאהבתי, נרשמתי ולאט לאט התחלתי ללמוד את היסודות ומאוחר יותר גם להתחרות באופן מקצועני".

עוד לפני הצבא ערך טריאל קרבות מקצוענים בקומבט סמבו, ומהר מאוד הבין שהוא מצא את ייעודו. הוא ניצח, ניצח ושוב ניצח, עד שהשנה רשם את הישג השיא שלו בענף: מקום ראשון ומדליית זהב באליפות אירופה. "אמנם הייתי ביחידה קרבית בצבא, אבל לא הייתי מפסיק להתאמן, ממש בכל רגע נתון - בסוף שבוע כשחזרתי הביתה, בהפסקות. כשהשתחררתי החלטתי ללכת על כל הקופה ומאז זו שגרת החיים שלי".

"בגיל 21 הבנתי שאני רוצה להיות לוחם MMA, שאני רוצה להגיע עד ל-UFC", הוא מוסיף. "אבל הבנתי שכדי להגשים את החלום אני צריך להשתפר בכל הפרמטרים, אז התחלתי ללכת למאמנים שונים ולשפר את כל האספקטים כדי להפוך ללוחם שלם יותר".

חביב נורמגומדוב לוחם MMA. GettyImages
גם הוא הגיע ל-UFC דרך סמבו. חביב/GettyImages

לא מעט לוחמי MMA מחפשים את הנתיב לבמה הגדולה מכולן - ה-UFC כמובן, אך הדרך לשם כלל לא פשוטה. "הבנתי שהדרך הכי טובה עבורי להגיע לשם היא דרך עולם הסמבו - ​​פדור אמליאננקו, חביב נורמגומדוב, איסלאם מחצ'ב - כולם הגיעו מסמבו, וזו גם הדרך שאני רוצה לעשות. כמובן שזה לא מספיק ויש עוד דברים שצריך לשפר, כי רוב הרקע התחרותי שלי מגיע מג'יו ג'יטסו, היאבקות ושאר ענפי הגראפלינג. הייתי רוצה לצבור עוד זמן זירה גם בענפי הסטרייקינג - פשוט לעמוד בזירה וללכת מכות עם אנשים".

טריאל נמצא כיום על הקו בין ישראל לרוסיה, שם הספיק להתאמן במשך שלושה חודשים במכון של חביב. לא משנה איפה הוא נמצא - בין אם בישראל או ברוסיה - הוא מקפיד לשמור על שגרת אימונים בלתי מתפשרת, הכוללת שישה ימי אימונים בשבוע, לעתים גם שני אימונים ביום. "במאי האחרון הפכתי רשמית לאלוף אירופה בסמבו", הוא מציין. "בנובמבר הקרוב תיערך אליפות העולם ואני מתכוון להתחרות שם. אחרי זה אעשה סוג של חישוב מסלול מחדש. המטרה שלי כמובן להיות אלוף העולם בסמבו, אבל אני גם רוצה להמשיך את חלום ה-MMA".

טריאל אבסוב לוחם MMA ישראלי. אתר רשמי, אתר רשמי
כבר מחזיק במאזן 0:3. אבסוב מפרק עוד יריב/אתר רשמי, אתר רשמי

אם תשאלו לוחם MMA שנמצא בתחילת/אמצע דרכו מה החלום הגדול ביותר שלו, חלק גדול יגיד שהוא רק רוצה להגיע ל-UFC. אחרים יכריזו שהם חולמים לזכות בחגורת האליפות של הארגון הגדול מכולם. אבל טריאל? לו יש חלומות אחרים, גדולים הרבה יותר. "המטרה שלי היא להיות הלוחם הכי טוב בהיסטוריה. יש הרבה אלופים ב-UFC ואני לא רוצה להיות עוד אחד מהם, אלא הגדול מכולם. צריך להבין, זה לא ספורט שזורמים בו, שנכנסים אליו ואומרים 'טוב, נראה מה יהיה'. ב-MMA אתה חייב להשקיע את כל כולך, לנהל את הסיכונים בצורה נכונה ולרצות את זה בכל הכוח, אחרת זה לא יעבוד. זה פשוט לא ספורט לאנשים בינוניים".

"איפה אהיה בעוד חמש שנים מהיום? אני מאמין שבקרב הגנה על התואר שלי ב-UFC", הודה אבסוב. "אבל יש עוד הרבה עבודה עד שאגיע לשם. אמנם אני מחזיק במאזן 0:3 כמקצוען, אבל יש עוד המון קרבות בדרך. הבנתי מאיזה סקאוט אמריקאי שאם אנצח עוד שניים-שלושה קרבות אוכל להגיע לקונטנדר סירייס של דיינה ווייט, נשיא הארגון, ואם אנצח אוכל להגיע משם גם ל-UFC".

"אני צופה בהמון קרבות", מסכם טריאל. "האמת? 24/7 שאני צופה בקרבות. עבורי זה כמו שיעורי בית. לראות קרב זו העבודה שלי. אני לומד טקטיקות חדשות, טכניקות, מנתח ובגדול לומד המון מצפייה בקרבות. גם כשהייתי פצוע הייתי מגיע למכון כדי לראות אנשים מתאמנים".

טריאל אבסוב לוחם MMA ישראלי. אתר רשמי, אתר רשמי
"5 שנים מהיום? אגן על החגורה שלי ב-UFC". אבסוב/אתר רשמי, אתר רשמי

לפני כשבוע ניצח טריאל בקרב המקצועני השלישי שלו, הפעם בחניקה במסגרת Eagle FC - הליגה של חביב. הוא העלה את מאזנו ל-0:3 מרשים וכעת יקווה לנצח עוד שניים-שלושה קרבות, כדי לזכות בעוד קצת תשומת לב שאולי תסלול עבורו את הדרך ל-UFC.

לעמוד האינסטגרם של טריאל

  • עוד באותו נושא:
  • mma
  • UFC
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully