וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית העונתית: איך תיראה עונת 2021/2022 בליגת העל?

27.8.2021 / 21:00

קרב מפתיע על צלחת האליפות שלא בטוח שמכבי תל אביב תשתתף בו, קבוצת הפלייאוף העליון שתסתבך בתחתית ומי תהיה המרעננת הרשמית והמפתיעה? רון עמיקם עם התחזית לקראת העונה הקרובה

תקציר: מכבי חיפה - נפטצ'י באקו 0:4/ספורט2

בתחזית העונתית שלנו לפני פתיחת העונה שעברה, הימרנו על מכבי פתח תקוה, מ.ס אשדוד ובני יהודה שיהיו הלהיט של הליגה. טעינו באחת, הצלחנו בענק בשתיים. חזינו שמכבי תל אביב תהיה אלופה - טעינו בענק. ובכל זאת, ננסה גם הפעם לנחש מה יקרה העונה בליגה. ענייני קורונה עלולים כמובן לשבש כל דבר ועניין, במיוחד אם יהיו הגבלות קהל, אבל בניגוד לעונה שעברה, זה יהיה פחות משמעותי (הנה עוד תחזית...)

שחקני מכבי חיפה חוגגים, עומר אצילי במרכז. דני מרון
עונה נוספת תיצבע בירוק? שחקני מכבי חיפה/דני מרון

מכבי חיפה

במובנים רבים מכבי חיפה היא מפלצת בליגה שלנו, בעיקר בגלל שלקחה אליפות לראשונה זה 10 שנים ושהסגל שלה חוזק, יחסית ליריבה העיקרית שלה שנחלשה משמעותית. את הבעיות ראינו במשחקים המוקדמים באירופה - אין לה פתרונות יצירתיים כאשר עופרי ארד או נטע לביא לא כשירים, והיא פגיעה בעיקר כי ג'וש כהן עוד לא נראה כמו שוער העונה שעברה. ובכל זאת, התקפית מכבי חיפה חזקה משמעותית מהיריבות שלה, גם בלי רוקאביציה. הקבוצות של ברק בכר נראות בעונה השנייה שלהן איתו מכוכב אחר. ובכל זאת...

התחזית: מקומות 1-2

מכבי תל אביב

בכדורגל אין בלופים. מכבי תל אביב איבדה בקיץ אחד את הבלם היציב שלה (איתן טיבי), את הקשר האיכותי שלה (דור פרץ), את השחקן היצירתי שלה (יונתן כהן), את הסקורר שלה (אלכסנדר פשיץ') ואת החלוץ המנוסה שלה (איתי שכטר) והביאה במקומם את אוסמה חלאילה, עדן שמיר, עידן נחמיאס, סטיפה פריצה (שכבש 10 שערי ליגה בשלוש עונות, רובם בקבוצת מרכז טבלה בבלגיה) וככל הנראה שגם גבי קניקובסקי יצטרף בקרוב מאוד. וזה בלי לדבר עדיין על היעדרויותיו התכופות של המנוע, אייל גולסה.

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סגל בינוני במקרה הטוב. ואן לוון/ברני ארדוב

גם מאמן שיטתי כמו פטריק ואן לוון יתקשה לייצר כדורגל קטלני, איכותי, ומנצח עם סגל בינוני במקרה הטוב ועם הטמעת רכש שיגיע מאוחר, אולי מאוחר מדי. זה הרבה יותר מדי גם למועדון כזה.

התחזית: מקומות 1-4

מועדון ספורט אשדוד

יש יתרון בלהיות אנדר-דוג, לא סופרים אותך ולא מבינים כמה עוצמות יש לך. למ.ס אשדוד היו בעונה שעברה שניים מהמוסרים הטובים בליגה - שלומי אזולאי ורועי גורדנה - חלוץ קטלני כמו דין דוד ומאמן שמצוין בעיצוב חומר גלם. חוץ מרן בן שמעון, שום דבר מזה לא נשאר. החיזוק מנגד מבוסס על חומר זר שאתה לא יודע מה תקבל ממנו בחסות הקליטה, ההסתגלות וההתאמה. המזל של אשדוד שבן שמעון הוא מי שנשאר, כי ג'קי בן זקן לבד לא יספיק, הוא פרש מזמן מכדורגל פעיל. מ.ס אשדוד מועמדת לירידה, אבל לא אתפלא אם תבטיח את מקומה בליגה - מהפלייאוף התחתון - עוד לפני הסוף.

התחזית: מקומות 10-13

רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
מבין העוגנים, הוא היחיד שנשאר. בן שמעון/לירון מולדובן

הפועל באר שבע

זו הקבוצה שהתחזקה באופן הכי משמעותי בקיץ האחרון והביאה מכל הבא ליד חוץ מחלוץ מטרה מריח שערים, אלא אם כן איתי שכטר ייתן בגיל 34 עונה כמו שנתן בגיל 23. יש לה יותר מדי קשרים עושי משחק מאחור, יש לה פחות שחקנים קטלניים ליד הרחבה. כלומר, הקבוצה לא מאוזנת מספיק, אבל מבחינת שחקני איכות, יש לה למכביר. ויש לה מאמן, שמאז שמינית גמר אופ"א לפני 13 שנה עם מכבי חיפה, זכה בגביע ב-2016 ובשאר הזמן התקשה להשאיר חותם, גם עכשיו כשלא הצליח להעפיל לשלב הבתים. אפשר בקלות לתחם את הפועל באר שבע במקום השני, אבל אם תמצא חלוץ עד סגירת חלון ההעברות, ומכבי חיפה תגמגם, היא עוד יכולה להפתיע.

התחזית: מקומות 1-2

שחקני הפועל באר שבע, דור מיכה איתי שכטר. דני מרון
חיזוק משמעותי ואפשרות להפתעה. איתי שכטר ודור מיכה/דני מרון

מכבי פתח תקוה

על הקבוצה הזו אמרו אחרי העזיבה של מנור סולומון, שהיא תתקשה להתרומם. היא ירדה ליגה ועלתה מחדש והייתה צריכה גם להגיע לאירופה בעונה שעברה. וזה קרה לה אחרי עונה אחת של ליאל עבדה. עכשיו הוא איננו, ומכבי פתח תקוה נוברת במחלקת הנוער המדהימה שלה כדי למצוא יורש. ייקח לה זמן, וזו תהיה עונת התאווררות. היא תעשה כמה משחקים גדולים ויהיו לה כמה מבוכות קטנות, והיא תיאבק עד המחזור ה-26 על מקום בפלייאוף העליון, ולא בטוח שתשיג אותו. הפציעה של דור ג'אן רק שיבשה לה את התוכניות.

התחזית: מקומות 6-8

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים עם ארד בר. מאור אלקסלסי
קבוצה שמחפשת יורש. שחקני מכבי פתח תקוה/מאור אלקסלסי

עירוני קרית שמונה

הקבוצה של איזי שרצקי חזרה בעונה שעברה לפלייאוף העליון, שם אגב מקומה הטבעי, אבל אז הכל התפרק. קובי רפואה - חלק חשוב מאוד בהצלחה של העונה שעברה - עזב ובמקומו הגיע עמיר נוסבאום חסר הניסיון, שעם כל הכבוד להצלחה בבית"ר תל אביב/בת ים, היה לו חומר גלם של חריגי נוער ברובם, חלקם הנכבד ממכבי תל אביב, וזה יתרון. לזכותו ייאמר שהוא עשה מהם קבוצת תענוג. שרצקי אוהב לפעמים ללכת גם על מאמנים חסרי ניסיון, אבל זו ליגה אכזרית לניסיונות האלה. ומעבר להכל, הקבוצה פשוט נחלשה. אם שרצקי יפגע בזרים, ירוויח אולי עוד עונה בפלייאוף העליון, ואם לא, יחזור לבינוניות.

תחזית: מקומות 5-8

מאמן עירוני קרית שמונה, עמיר נוסבאום. מאור אלקסלסי
יצטרך להצליח ללא תמיכת מכבי תל אביב. עמיר נוסבאום/מאור אלקסלסי

מכבי נתניה

ההבדל בין מכבי נתניה עם גבי קניקובסקי למכבי נתניה בלי גבי קניקובסקי הוא ההבדל בין פלייאוף עליון לתחתון. לנתניה יש בעל בית שפריק על כדורגל, שקשוב לקהל, ובעיקר אוהד את הקבוצה. זה חשוב, כי הוא לא ייתן לה ליפול. מצד שני, לא בטוח שהמאמן הנוכחי, ריימונד אטפלד, מתאים לתוכניות האלה ולמציאות הזו. נתניה הביאה שחקנים רעבים, אבל לא נשאר לה הרבה ממה שאפיין אותה בשנות השיא שלה, עם ערן לוי ודיא סבע. לאפרוריות הזו יש מחיר: מאבק על פלייאוף עליון, לא יותר.

התחזית: מקומות 6-8

שחקני מכבי נתניה חוגגים, גבי קניקובסקי במרכז. ברני ארדוב
זה לא אותו הדבר בלעדיו. קניקובסקי/ברני ארדוב

הפועל חדרה

די, נמאס. כבר שלוש עונות התחזית הזו מנבאת שחדרה יורדת. לא רק שהיא לא יורדת, היא אפילו לא נאבקת נגד הירידה. בסוף העונה שעברה, עם מנחם קורצקי, היא גם היתה אחת הקבוצות האיכותיות בליגה. חדרה לא תרד, הסירו דאגה - אם כי חוקי מרפי פועלים נגד התחזית הזו - אבל זה לא אומר שהיא תמשיך להיות קבוצה איכותית. הרכש שלה הוא בעיקר שחקנים מעבר לשיא. עומר פדידה הצליח בעיקר בכפר סבא, מוחה גדיר כבר בן 30, רועי זיקרי מעולם לא היה סקורר גדול ואם עומר דנינו היה מצדיק את מה שאמרו עליו בתחילת דרכו, הוא עדיין היה במכבי פתח תקוה. עם גוסטבו מרמנטיני, שובל גוזלן ורובי לבקוביץ', חדרה תשחזר כנראה את העונה שעברה, לא תתקדם מעבר לזה.

התחזית: מקומות 7-9

גוסטבו מרמנטיני עם מוחמד גדיר שחקני הפועל חדרה. קובי אליהו
לא בטוח אם יצליחו לקדם את הפועל חדרה, אבל לא יירדו. מוחמד גדיר וגוסטבו מרמנטיני/קובי אליהו

הפועל חיפה

הפועל חיפה זו קבוצה שקשה לאכול אותה. מצד אחד, הסגל שלה איכותי. מצד שני, אין לכך מימוש הישגי. בחלק נכבד מהניסיונות, הפועל חיפה לא מצליחה להגיע אפילו לפלייאוף עליון, קל וחומר להתמודד על מקום באירופה או על תואר. ולכל זה מתווסף גם חוסר המזל. בעונה שעברה נס זמיר - שחקן נהדר - נפצע ונעדר לתקופה ממושכת, העונה הזו התחילה עם פציעות קשות של גל אראל ולואי טאהא, שהיה אמור להיות רכש משמעותי. למזלה של הפועל חיפה יש לה את אלישע לוי, שבליגה הזו הוא המאמן הכי מנוסה שאפשר לקבל. ואיתו בעונה שעברה, בני יהודה הייתה רחוקה מירידה. אולי השנה ייצא לה פלייאוף עליון, אבל אל תבנו על יותר.

התחזית: מקומות 5-7

מאמן הפועל חיפה אלישע לוי. מאור אלקסלסי
אולי כן צריך לבנות על פלייאוף עליון? אלישע לוי/מאור אלקסלסי

בית"ר ירושלים

נו, תגידו אתם, אתם חושבים שבית"ר ירושלים יכולה לקחת העונה תואר, להגיע לפלייאוף עליון, להישאר בליגה? נכון לעכשיו, כמעט הכל הוא בלתי אפשרי. עושה רושם שאין למועדון מספיק כסף כדי להתמודד על השחקנים היקרים בשוק, יש לה סגל שמורכב מכשרונות פריקים (מיכאל אוחנה) או מכאלה שלא מסתדרים עם המאמן (ירדן שועה), הבעלים מתעסק במאבק מול קהל - למרות שזה גם לא מצליח וגם לא מקדם את המועדון - והקבוצה כבויה. ממש כך.

ירדן שועה בית"ר ירושלים. דני מרון
נראית כמו משימה בלתי אפשרית. ירדן שועה/דני מרון

אם זה ייגמר באותו מקום כמו בעונה שעברה - שיגידו תודה. ואם לא, אמרנו מראש.

התחזית: מקומות 10-13

הפועל תל אביב

המהפכה בסגל של הפועל תל אביב בחלון ההעברות של ינואר המשיכה הקיץ. הקבוצה עשתה ב-2021 רכש מרשים, שמשדרג אותה מקבוצה שהיתה מועמדת לירידה בעונה שעברה לקבוצה שמועמדת לחזור לאירופה אחרי כמעט עשור. השאלה מה ייגמר קודם: הטאץ' של קלינגר או הכסף של האחים ניסנוב. כי אם הכל יישאר על מקומו, שלומי אזולאי הקשר הוא חיזוק אדיר ועידן ורד זו דמות על המגרש, וגם אם מדובר בשחקנים לא צעירים, יש להפועל תל אביב גם צעירים מוכשרים כמו שי אליאס ואושר דוידה, שמסוגלים למשוך אותה למעלה. זה פרויקט מעניין, והמדד שלו יהיה ניצחון בדרבי. ואם זה יקרה, אז הפועל חזרה.

התחזית: מקומות 3-4

יואב הופמייסטר שחקן הפועל תל אביב בחימום. מאור אלקסלסי
הפועל תל אביב חוזרת? המדד יהיה בדרבי/מאור אלקסלסי

בני סכנין

האמת היא שבני סכנין נשארה בליגה בעונה שעברה בניגוד לרוב התחזיות, וגם את זה עשתה בלי לכבוש כמעט שערים. הקיץ היה נדמה שהקבוצה לא עוברת שוב מתיחת פנים, אלא בעיקר מתחזקת. מרואן קבהא, שחקן נהדר, הצטרף ואיתו אנתוני וארן ורז שטיין וגם לעומרי בן הרוש מניות גדולות בליגה. אז נכון שווארן נפצע, אבל עם בירם כיאל ושרון מימר היסודי על הקווים, יש לסכנין הזדמנות לחלום על חזרה לפלייאוף העליון. אם גם תושג יציבות ניהולית, החלום אפילו יתגשם.

התחזית: מקומות 5-8

שחקני בני סכנין, מרואן קבהא, בירם כיאל. לילך וייס רוזנברג
יכולים להשיג חלום. מרואן קבהא ובירם כיאל/לילך וייס רוזנברג

הפועל נוף הגליל

הפועל נוף הגליל חוזרת לליגת העל אחרי 15 שנה ובצניעות אופיינית תנסה להישאר בליגה וזו הולכת להיות משימה גדולה מאוד, כי רוב הקבוצות האחרות לא ממש מועמדות לרדת. כל מועדון גדול שמתמודד נגד ירידה, מגיע עם קהל גדול איתו, וזה הופך את משימת ההישארות לקשה יותר. לנוף הגליל יש מגרש משופץ, שוער נבחרת (גם ניו זילנד זו נבחרת) ומאמן מנוסה שכבר עבר הרבה סרטים נגד ירידה בחייו. ובכל זאת, הרכש לא מרשים במיוחד ונדמה שאם נוף הגליל תרד אחרי עונה, הארץ לא תעמוד מלכת.

התחזית: מקומות 12-14

שחקני הפועל נוף הגליל חוגגים עם סתיו נחמני, במרכז. קובי אליהו
שוב איתנו אחרי 15 שנה. הפועל נוף הגליל/קובי אליהו

הפועל ירושלים

אתם רוצים קבוצה לדוגמה? זו הפועל ירושלים. קבוצה שהוקמה לפני 14 שנה והחלה לפני 12 שנה מסע מליגה ג' שהסתיים בליגת העל, כל זאת כשהיא מנוהלת על ידי אוהדים ולא בעלי הון ומנהלת פרויקטים חברתיים מרשימים, כשהיא מסלקת כל מכשול מעל דרכה, ועל הדרך גם מנצחת דרבי (אמנם בגביע הטוטו) אחרי בערך 2000 שנה.

רוסלן ברסקי ושחקני הפועל ירושלים חוגגים לאחר הניצחון בדרבי על בית"ר. ברני ארדוב
דרבי המרעננה הרשמית של העונה כבר ניצחה. הפועל ירושלים/ברני ארדוב

אבל זה פולקלור. בכדורגל הקבוצה הזו מחזיקה 13 שחקני בית, רוב הזרים שלה צעירים, יש לה קהל תומך ורעב עצום, כך שהיא לא גימיק. הפועל ירושלים תהיה המרעננת הרשמית של הליגה. חותם על זה.

התחזית: מקומות 6-8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully