וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "שחקן עם יכולת כמו של אצילי חייב להיות בנבחרת"

עודכן לאחרונה: 27.8.2021 / 12:48

מאמן נבחרת ישראל כינס מסיבת עיתונאים לקראת המשחקים נגד איי פארו, אוסטריה ודנמרק: "צריכים להיות גאים בנבחרת. לדבר על המגרש, לא בוויכוחים, שירים או פוסטים". על אצילי ודאבור: "בני אדם עושים טעויות, הם לא התכוונו לפגוע באף אחד"

מסיבת העיתונאים לפרישת טל בן חיים/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, ערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים לקראת שלושת המשחקים הקרובים במוקדמות מונדיאל 2022. ישראל תשחק נגד איי פארו בחוץ, מול אוסטריה בבית ואז שוב בחוץ נגד דנמרק, ותנסה לשפר את עמדתה בבית ו', בו יש לה כעת 4 נקודות אחרי 3 משחקים.

מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר. אודי ציטיאט
מבקש אחדות. רוטנשטיינר/אודי ציטיאט

על מכבי תל אביב ומכבי חיפה: "אתחיל בברכות למכבי תל אביב ומכבי חיפה על ההעפלה לשלב הבתים בקונפרנס ליג. זה צעד חשוב לכדורגל הישראלי כדי ששחקנים צעירים יצברו ניסיון בינלאומי. כל הכבוד לשחקנים ולמאמנים. גם באר שבע הראתה יכולת טובה והייתה חסרת מזל, כל הכבוד גם לה".

על אצילי ודאבור: "אנשים עשו טעויות בעבר וזה השפיע גם על חדר ההלבשה. אנשים תמיד ייטעו, אין תחום בחיים שלא טועים בו וכך גם בכדורגל. כל השחקנים שלי יודעים כמה האחריות עליהם גדולה כשחקני נבחרת. לי יש שתי אפשרויות: לחתוך שחקן ולזמן מישהו אחר במקומו, או לדבר עם השחקן כדי שבסוף נשתפר ונלמד מהטעויות. שחקן גדול תמיד מראה יכולת לקום אחרי שהוא נופל. השחקנים מסרו הצהרות ברורות. הם לא רצו לפגוע באף אחד. אני לא כאן כדי לסוגיות הקשות במדינה, אלא בשביל לעבוד עם שחקני הנבחרת הלאומית".

על היחס לנבחרת: "כשאני מזמין שחקן לנבחרת, אני מזמין שחקן ישראלי וזהו. אנחנו צריכים להיות גאים בנבחרת, להיות מאוחדים על המגרש ולדבר ביכולת על המגרש, לא בוויכוחים, שירים או פוסטים. צריך להראות לתושבי ישראל שהם יכולים להתגאות בנבחרת".

עוד בוואלה!

אצילי ודאבור בסגל נבחרת ישראל, גם אורי דהן ואבו עביד

לכתבה המלאה
שוער נבחרת ישראל אריאל הרוש. שלומי גבאי
"בכושר טוב בהפועל באר שבע". הרוש/שלומי גבאי

על המשימה הקרובה: "יש לנו משחק בתנאים קשים באיי פארו. המטרה היא לנצח ואולי להיות במקום השני או השלישי במשחק מפתח נגד אוסטריה. אנחנו רוצים את הקהל מאחורינו ולייצר תרבות הצלחה. ערן, ביברס ומונס יראו את האחדות והגאווה לשחק בנבחרת, ויהוו מודל לחיקוי לכל המדינה".

הסבר הזימונים לסגל: "החלטנו שאריאל הרוש ישוב כי הוא בכושר טוב בבאר שבע. דיברנו גם על היכולת של דניאל פרץ במכבי תל אביב, אבל החלטנו לאפשר לו לצבור ביטחון בנבחרת הצעירה ולהמשיך להפגין את כישוריו במכבי תל אביב. יחד עם אופיר מרציאנו ואיתמר ניצן, יש לנו שלושה שוערים איכותיים".

עוד בנושא המוזמנים: "חאתם אלחמיד לא כשיר ב-100% ועופרי ארד חזר עכשיו מפציעה, אז החלטנו ללכת על בטוח ולזמן שני שחקנים נוספים בהגנה. אבו עביד ודהן הראו יכולת טובה בקבוצות שלהם. אין לנו הרבה אימונים לפני המשחק וזו תהיה טעות אם נזמין יותר מדי שחקנים שלא רגילים לשיטה, אבל כן החלטתי שנזמן את עומר אצילי כי עקבתי אחריו ועם מה שהוא עושה כאן, לדעתי הוא חייב להיות בסגל. הוא פרסם הודעת הבהרה ולדעתי שחקן ביכולת שלו חייב להיות בין 26 השחקנים ברשימה. למדתי המון מהתהליך ומהמחלוקת שהייתה במדינה. ההתאחדות לא הגבילה אותי, היה שיתוף פעולה טוב כדי לפתור את הבעיות לטובת הכדורגל. אני חושב שהוא מסר הודעת התנצלות מצוינת ומעכשיו הוא יצטרך לדבר על המגרש".

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. דני מרון
"הכי חשוב שנראה אחדות ושלמדנו מהטעויות שלנו". דאבור/דני מרון

על ליאור רפאלוב: "הוא שחקן נהדר שעושה קריירה מצוינת, אבל יש שחקנים טובים בעמדה שלו. רפאלוב לא היה זמין לנבחרת, מבחינתי הדלת פתוחה בשבילו, בקיץ כשדאבור נעדר והיו בעיות עם שחקני ההתקפה, רציתי שהוא יבוא וזה מראה שאין לי משהו נגדו, אבל הוא לא שחקן עם עדיפות חמישית או שישית, הוא אמור להנהיג".

על המצב החברתי אחרי הפוסט של דאבור: "אני למדתי הרבה מהסיטואציה באביב שהייתה סביב המלחמה. אני חושב שההצהרה שלו הייתה ברורה. קיימתי שיחות בזום עם כל המנהיגים בנבחרת והבהרנו את הסיטואציה. הכי חשוב שנראה אחדות ושלמדנו מהטעויות שלנו. אנחנו רוצים לנצח את המשחק הקרוב ואז להזמין את כל האנשים לבוא למדינה ולעזור לנו להוציא את התוצאה הכי טובה שאפשר נגד אוסטריה".

מה ייחשב להצלחה: "המטרה הברורה שלנו היא להשיג שלוש נקודות נגד איי פארו. ברור שאני מתכונן גם לאוסטריה ולדנמרק, אבל לדעתי לא נכון לדבר על שש או תשע נקודות ועל חישובים מתמטיים. כל השחקנים יודעים שנצטרך להתעלות מעל הרמה הרגילה שלנו כדי להצליח נגד נבחרות כאלה. ניתן את המקסימום כדי שזה יקרה".

למה הוא מצפה מאצילי על המגרש: "שוחחתי עם עומר בטלפון, הוא קצת הופתע מזה שהתקשרתי אליו ישירות. אני חושב שהוא שחקן נהדר והוא יכול להיות שחקן מפתח, אבל הוא פותח דף חדש בנבחרת וכרגע הוא צריך להשתלב. הוא יקבל את ההזדמנות להראות את מה שהוא יודע על המגרש".

המשחקים שנותרו לנבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל

1.9, איי פארו (חוץ)
4.9, אוסטריה (בית)
7.9, דנמרק (חוץ)

9.10, סקוטלנד (חוץ)
12.10, מולדובה (בית)

12.11, אוסטריה (חוץ)
15.11, איי פארו (בית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully