וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גבי קניקובסקי רוצה?

26.8.2021 / 15:00

הסירוב ללגיה ורשה שלקחה במקומו את ז'וזואה, הפרידה מהאחים קצב, האולטימטום למכבי נתניה וההעדפה לסגור במכבי חיפה. גבי קניקובסקי קרוב להחלטה דרמטית על המשך הקריירה שלו. מכבי תל אביב ומכבי נתניה מחזיקות אצבעות לעסקה

תקציר ניצחונה של מכבי נתניה 1:2 על בית"ר ירושלים בגביע הטוטו/ספורט1

גבי קניקובסקי הוא לא קליינט קל. דעתן, בלתי מתפשר, עקשן. חבריו מספרים שאם הוא מחליט משהו, הוא לא יזוז ממנו. כשהרגיש שיהיה לו סיכוי יותר גבוה לצאת הקיץ לאירופה עם דודו דהאן, הוא עזב את האחים רונן וגלעד קצב, אף שהם הוכיחו את עצמם לא מעט ונתנו לו את כל הסיבות להאמין שהקיץ זה קורה לו והוא חובר לרשימת הליגיונרים באירופה.

לפני שעזב את האחים קצב, הוא קיבל מהם ומשותפם סוכן השחקנים שלומי בן עזרא הצעה לחתום בלגיה ורשה, הקבוצה שקלטה לבסוף את ז'וזואה מהפועל באר שבע ועל פי פרסומים בפולין משלמת לו 500 אלף יורו נטו לעונה. יכול להיות שאם קניקובסקי היה לוקח את ההצעה הזו, ז'וזואה עדיין היה יושב בגרון של הפועל באר שבע. אבל לקניקובסקי לא התאימה הליגה הפולנית וגם התעניינות שקיבל מפרנצווארוש מהליגה ההונגרית לא הלהיבה אותו. הוא החליט לעשות צעד ששחקני כדורגל בדרך כלל נמנעים ממנו, ובזמן שהוא חתום על חוזה ייצוג (כך על פי טופ ספורט), הוא סגר מול דהאן וקיווה שהעונה שעברה הייתה האחרונה שלו בישראל.

גבי קניקובסקי, שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
האמין שהוא יוצא לאירופה הקיץ. גבי קניקובסקי/ברני ארדוב

קניקובסקי לא רצה לשמוע על הישארות בליגת העל. הוא ידע שרק אם ימצמץ, מכבי חיפה, הפועל באר שבע וככל הנראה גם מכבי תל אביב, תקפוצנה ותרצה את אחד הקשרים הטובים בליגה. האמת? אין סחורה מיוחדת תוצרת ליגת העל בקיץ הנוכחי. מי שבלט כמו ליאל עבדה נמכר, והאחרים כמו איתן טיבי או איתי שכטר כבר נמצאים בשלהי הקריירה.

אבל קניקובסקי, על אף הקושי שהוא חווה בהיותו כדורגלן יהודי שומר מצוות מסורת ודת, לא פחד מהאתגר של לשחק באירופה עם כל הקושי הקיומי שבכך. כשבעלי מכבי נתניה, אייל סגל, נפגש איתו לפני כחודשיים והגיש לו הצעה לחתום על חוזה רב שנתי, כזה שימקם אותו כבכיר המשתכרים אי פעם במכבי נתניה, קניקובסקי סירב. אמר שהוא חייב למצות את החלום עד תום והבטיח שיתנו לו שקט עד ה-31 ביולי כדי למצוא קבוצה בחו"ל, אחרת הוא יישאר במכבי נתניה על פי החוזה שיש לו לעונה הקרובה.

התשובה הזאת הפיחה בסגל תקוות שתימצא הקבוצה באירופה שתרכוש אותו תמורת 1.5 מיליון יורו, אבל גם הובילה לחשש שאם לא תהיה אחת כזו, מכבי נתניה אמנם תהנה מהקשר נמוך הקומה בעונה הקרובה, אבל בסיומה היא לא תראה ממנו שום תמורה מכיוון שהוא יוכל לעזוב בחינם. בדיוק כפי שעשה דור פרץ במכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

הכתובת שוב על הקיר: מכבי נתניה חוששת מעוד עונת נפילה

לכתבה המלאה
גבי קניקובסקי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
סירב להיות בכיר המשתכרים במכבי נתניה בחוזה חדש. קניקובסקי/ברני ארדוב

כידוע, קניקובסקי לא מצא קבוצה באירופה עד סוף חודש יולי. ייתכן שקיבל הצעות דרך דהאן, עליהן לא פורסם, אבל בשורה התחתונה הוא כאן. ההימצאות שלו במכבי נתניה הובילה לכך שמכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע גילו בו עניין מחודש. מכבי תל אביב הייתה משוכנעת לאורך כל הקיץ שזה יהיה דן ביטון או גבי קניקובסקי, שאין מקום ואין טעם להביא את שניהם, במיוחד כשקצב ההחלמה של אייל גולסה משביע רצון וקרוב לוודאי שאחרי פגרת הנבחרת בעוד כשבועיים הוא כבר יתאמן בצורה מלאה אחרי היעדרות של כמעט חמישה חודשים. אבל הביקורות המתמשכות מצד האוהדים והדרישה של האוהדים לראות את קניקובסקי בקריית שלום, בלי לעשות חשבון לכך שהוא עזב את הקבוצה כשהיה צעיר, הובילו להתעניינות מחודשת שגברה אחרי הניצחון על שחטיור קרגנדי ביום חמישי שעבר בקזחסטן. גם אם לא יודו בכך, כמה שעות לפני מפגש הגומלין הערב, משוכנעים בקריית שלום שהם עולים לקונפרנס ליג ובקרוב יקבלו הרבה כסף (16 מיליון שקל), העפלה שגם מצריכה סגל עמוק יותר.

כאשר הוסבר לקניקובסקי לפני מספר חודשים שיכולה להיות סיטואציה בה לא תימצא לו קבוצה לטעמו באירופה ושכדאי לו לחשוב על אחת הגדולות בישראל, הוא הבהיר - כך לדברי גורמים ששמעו אותו אומר זאת - שבמבין שלוש הגדולות, הוא יעדיף את מכבי חיפה. כרגע מכבי תל אביב היא הכי רצינית וקניקובסקי, שרוצה למשוך זמן עד הרגע האחרון בו ניתן לבצע העברות בליגות שונות באירופה, מבין כעת שסיכוייו לצאת לחו"ל פחתו ושהוא צריך להחליט מה לעשות עם הקריירה שלו.

גבי קניקובסקי, שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
יצטרך לקבל החלטה גורלית בימים הקרובים/ברני ארדוב

גורם שהיה איתו בקשר הדוק, טען הבוקר שעדיף לקניקובסקי לשמור על הפוזיציה שלו כעת - לשחק את העונה הקרובה במכבי נתניה ולהיות שחקן חופשי, מתוך הבנה שאז הסיכוי שלו לצאת לחו"ל יהיה גבוה יותר. קניקובסקי חושב על זה היטב, אבל יש לחצים מסביב והוא גם מבין שאופציית מכבי תל אביב היא לא רעה בכלל, במיוחד כאשר האתגר להחזיר את האליפות למקום בו שיחק כשהיה בקבוצת הנוער, הפך להיות הרבה יותר חזק ומשמעותי.

כמו תכונות האופי שלו, גם ההחלטה הקרובה היא של קניקובסקי בלבד. אף אחד לא יכול למשוך אותו והוא לא כזה לחיץ. סוף השבוע הקרוב יהיה קריטי ובתחילתו צפויים כל הגורמים הרלוונטים להבין מה גבי רוצה לעשות.

מכבי נתניה תשמח למכור אותו למכבי תל אביב תמורת כסף ושחקנים, מכבי תל אביב כבר נמצאת בעמדה שהיא החליטה שהיא רוצה אותו ויש לה את האמצעים, וקניקובסקי? הוא כבר יתרכך יותר, ואולי יבין שזו הדרך והמסלול לחו"ל אחרי שראה את המעבר של יונתן כהן לפיזה. אם מכבי תל אביב תסכים לראשונה להכניס סעיף שחרור לחזהו, גם יהיה לו הרבה יותר קל להגיד כן ולקוות שהחלום האירופי רק נדחה ולא התנפץ לרסיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully