וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקאקו הוא "הדבר האמיתי", ארטטה: "מהרגעים הקשים שצריך לעבור"

חלוץ צ'לסי זכה למחמאות אחרי ה-0:2 על ארסנל, שספגה קריאות בוז מאוהדיה. ארטטה: "שמעתי רק תגובות חיוביות". טוכל: "פתיחה מושלמת"

תקציר: צ'לסי גוברת 0:2 על ארסנל, לוקאקו כבש בבכורה/ספורט1

צ'לסי ניצחה אתמול (ראשון) 0:2 בקלות את ארסנל במסגרת המחזור השני בפרמיירליג. רומלו לוקאקו כבש בבכורה המחודשת שלו את הראשון בדקה ה-15 אחרי בישול של ריס ג'יימס, שכבש בעצמו את השני בדקה ה-35 אחרי בישול של מייסון מאונט והפך את שאר המשחק לגארבג' טיים. אוהדי ארסנל קראו בוז לשחקנים שלהם גם בירידה למחצית וגם בסיום המשחק, כשאחרי מחזורים התותחנים עם שני הפסדים, מאזן שערים 4:0 ובמשחק הבא הם בחוץ מול סיטי.

רומלו לוקאקו שחקן צ'לסי. רויטרס
50 שערי חוץ ו-50 שערי בית בפרמיירליג. לוקאקו/רויטרס

המספרים

* זה היה ניצחון החוץ החמישי ברציפות של צ'לסי בדרבי לונדוני. פעם ראשונה שהיא עושה את זה מאז ינואר 2006, אז זה קרה תחת ז'וזה מוריניו וגם אז הריצה כללה 0:2 מול ארסנל בחוץ.

* רומלו לוקאקו כבש את שער הפרמיירליג ה-114 שלו ועקף את איאן רייט ככובש ה-20 הכי טוב בהיסטוריה של הליגה. הוא הלא אנגלי השמיני שכובש לפחות 50 שערי בית וחוץ.

* זו הפעם הראשונה ב-118 שנים ובכל ארבע הליגות הראשונות שארסנל פותחת את העונה עם שני הפסדים ללא שער זכות.

* זה היה הפסד הליגה ה-20 של ארסנל תחת מיקל ארטטה במשחק ה-60 שלו כמאמן הקבוצה. ארסן ונגר הגיע ל-20 הפסדי ליגה רק אחרי 116 משחקים.

* רומלו לוקאקו כבש את השער הראשון שלו במדי צ'לסי בהופעה ה-16 שלו בקבוצה, תשע שנים ו-360 ימים אחרי שרשם את הבכורה שלו שם.

מיקל ארטטה מאמן ארסנל. רויטרס
"אני רואה הרבה דברים חיוביים מהקהל והקבוצה היום". ארטטה/רויטרס

פרשן "סקיי" וקשר העבר רוי קין פרגן לרומלו לוקאקו אחרי המשחק: "הוא הדבר האמיתי. הוא בוגר יותר ושחקן קבוצתי יותר. הוא מביא את מה שעשה באיטליה גם לצ'לסי. אנחנו מדברים על הסכום ששולם עליו, אתה משלם 40 או 50 מיליון ליש"ט על שחקן עם פוטנציאל והם קנו את הדבר האמיתי ב-90 מיליון. כשצ'לסי משחקת כך, היא כובשת שני שערים והייתה יכולה לכבוש גם שישה או שבעה".

גראם סונס אמר: "יש לו קצת מכל דבר ואם תנסה להתמודד איתו מבחינה פיזית אין לך שום סיכוי. אני חושב שקשרים יכולים ליהנות מאוד לשחק לידו. כשאתה תחת לחץ אתה רק רואה את הגרביים שלו ומנסה לשלוח את הכדור אליו, הוא לא יאבד אותו והוא הולך לגרום לכל מסירת רוחב שלך להיראות טוב. אני חושב שהוא חזר כשחקן הרבה יותר טוב. הוא מיוחד כחלוץ ובעצם יש לו הכול".

על ארסנל ומיקל ארטטה אמר קין: "ארטטה כאן כבר 20 חודשים, הייתי נותן לו עוד קצת זמן, צריך לתת למאמן זמן נוסף. אנחנו רואים את אולה גונאר סולשיאר, הוא היה צריך שנתיים או שלוש לפני שעשה התקדמות, גם יורגן קלופ, אבל לוקח קצת זמן. לארסנל יש הרבה שחקנים צעירים עם פוטנציאל, אבל זה רק פוטנציאל. שום דבר לא יקרה בן לילה, אבל האוהדים רוצים לראות סימנים של התקדמות. לפעמים האוהדים רוצים לשמוע 'יש לנו פרויקט ואנחנו ניראה טוב יותר בעוד שנתיים' או משהו ואם זה מה שהמועדון מנסה לעשות, אז צריך לתת להם הזדמנות. אבל צריך ששחקנים ותיקים ומנוסים יעזרו לצעירים, אבל אני לא חושב שלארסנל יש שחקנים איכותיים שיעזרו להם. אני חושב שהקהל הקשה על השחקנים היום והם היו נטולי מנהיגות. יש שם רכות ולא יהיה קל לתקן את זה".

כתב ארסנל ב"מירור" ג'ון קרוס כתב: "ארסנל בקריסה, האוהדים במרד, עושים בוז לשחקנים במחצית ובסיום ושחקני צ'לסי גרמו למשחק להיראות כמו כזה בין גברים לילדים. זה נראה כאילו צ'לסי החזירה את השעון 15 שנים אחורה עם רומלו לוקאקו בתפקיד דידייה דרוגבה שמתעלל בהגנה של ארסנל. אלה שני מועדונים שהולכים בכיוונים שונים לחלוטין. צ'לסי הוציאה 97.5 מיליון ליש"ט על לוקאקו כדי לחזק את הסגל, בעוד ארסנל הוציאה 140 מיליון ליש"ט ועדיין נראית כמו ברדק אחד גדול. מיקל ארטטה נראה כמו מישהו שכל זה גדול עליו ואנחנו רק אחרי המחזור השני. הוא התעקש שהאוהדים חסרו לארסנל ואמר שהוא לא יכול לחכות שיחזרו, אבל במציאות אפשר לומר שהם לא היו מקבלים את התוצאות של העונה שעברה. האוהדים איבדו אמונה, המועדון מנסה לבנות את עצמו מחדש, אבל האוהדים לא מאמינים במאמן".

תומאס טוכל מאמן צ'לסי עם רומלו לוקאקו. Shaun Botterill, GettyImages
שפע מחמאות ללוקאקו. טוכל/GettyImages, Shaun Botterill

מאמן ארסנל מיקל ארטטה אמר: "אני רואה הרבה דברים חיוביים מהקהל והקבוצה היום. הדרך בה האוהדים תמכו בשחקנים מההתחלה ועד הסוף, לא ראיתי שום תגובה שלילית כלפי השחקנים. ראיתי תגובה חיובית. זה אחד מהרגעים הקשים שאתה צריך לעבור בקריירת המשחק והאימון שלך. הנסיבות קשות ובלתי ניתנות למניעה. לרחם על עצמך זה לא משהו שיעזור. אתה צריך להתמודד עם האתגר, לעמוד מול הביקורת, כי זה יגיע. בארסנל אתה צריך לנצח בכל משחק ולשמור על הביחד ועל הרוח ולא לוותר. אנחנו צריכים לשמור על הקבוצה ביחד".

מאמן צ'לסי תומאס טוכל אמר: "זו התחלה מושלמת. לא ספגנו שערים בכלל והשגנו שני ניצחונות. לנצח בדרבי לונדוני נותן לנו הרבה ביטחון, זה מה שהיינו צריכים. עזבו אותנו כמה שחקנים, אחרים הגיעו. הקבוצה החדשה צריכה להשיג ניצחונות ביחד, חוויות חיוביות. היו רגעים בהם סבלנו ביחד. כך קבוצה בנויה. לכן אנחנו שמחים עם פתיחת העונה. אבל כמו שאמרתי זו הייתה הכנה ייחודית ואנחנו עדיין בתהליך. אנחנו צריכים להמשיך כך".

על לוקאקו אמר המאמן הגרמני: "אני שמח מהצורה בה הוא התאקלם. הוא בחור חכם מאוד. הוא מנהיג דמוקרטי, מדבר עם כולם כמו מנהיג והוא צנוע מאוד ותחרותי מאוד. הוא נותן משהו למשחק שלנו שלא היה לנו לפני כן כי הוא מגן כל הכדור כך שאנחנו יכולים לשנות את סגנון המשחק. אי אפשר להתחיל טוב יותר מאשר עם שער והוא כמעט כבש שער שני, אבל ללנו הייתה הצלה גדולה. זו התחלה טובה, אבל אנחנו צריכים להשתפר מכאן".

לוקאקו עצמו התבקש לסכם את התצוגה שלו ואמר: "דומיננטי, הייתי אומר. אני מנסה להשתפר בכל משחק, יש לי עוד דרך ארוכה, אבל היום היה חשוב לנצח ולהתחיל טוב. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך לעבוד, להמשיך לבנות ולהתחזק כי הפרמיירליג היא הליגה התחרותית ביותר בעולם. אנחנו מוכנים לאתגר הבא ואני מקווה שנשתפר מפה. שאלתי את השחקנים הרבה שאלות והם עזרו לי מאוד, הם הפכו את החיים שלי לנוחים יותר אז הגעתי בלי לחץ אל המשחק. הייתי מרוכז מאוד ורק חשבתי על איך לנצח. הצלחנו לנצח ואני מאושר בשביל המועדון, האוהדים וכולם. בואו נמשיך עם זה".

במחזור הבא ארסנל יוצאת למשחק חוץ מול האלופה מנצ'סטר סיטי, צ'לסי תתארח באנפילד אצל ליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully