וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקניות נבחרת אפגניסטן חוששות מרצח של הטליבאן, פיפ"א פנתה לממשלות: "הצילו אותן"

אחרי שאחת השחקניות התחננה על חייה וסיפרה שהיא וחברותיה מתחבאות מחשש שיירצחו, ראשי הכדורגל פנו לעזרה: "הם הולכים לרצוח אותנו, הם לא רוצים שנשים ישחקו כדורגל"

תיעוד מאפגניסטן: לפחות 2 שני אנשים נפלו למותם לאחר שנתלו על מטוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

התאחדות הכדורגל העולמית, פיפ"א, פנתה למספר ממשלות ברחבי העולם בבקשה לסייע במהרה בפינוי חירום של כדורגלניות מאפגניסטן. כמה מהשחקניות אמרו שהן חוששות לחייהן אחרי ההשתלטות של הטאליבאן על המדינה ועל הבירה קאבול. גם ארגון השחקנים העולמי מעורב בניסיון הסיוע לכדורגלניות.

פיפ"א הודיעה ש"המצב באפגניסטן ממשיך להיות מדאיג ולא יציב", בעוד ארגון השחקנים הבהיר שהוא עובד על תוכנית פעולה על מנת "לחלץ כמה שיותר אנשי כדורגל מהמדינה".

נבחרת כדורגל נשים, אפגניסטן. Majid Saeedi, GettyImages
חוקים אכזריים, מציאות בלתי נסבלת. נשות אפגניסטן בימים אחרים/GettyImages, Majid Saeedi

בימים האחרונים קפטנית נבחרת אפגניסטן לשעבר חאלידה פופאל התחננה על חייה ובפנייה לראשי הכדורגל העולמי קראה ל"עזרה מצילת חיים" כשהיא חוששת לגורלן של כדורגלניות במדינה. מאז ההשתלטות של הטאליבן כדורגלניות רבות מתחבאות בבתיהן. "לא הצלחתי לישון, אני בוכה ומרגישה חסרת אונים", אמרה פופאל, שהייתה הקפטנית הראשונה בנבחרת הניסיונית שהקימה אפגניסטן בשנת 2007 לנשים.

עם זאת, כעת הטאליבן דורש להחזיר חוקים של לפני 20 שנה, לפיהן לנשים אסור ללמוד, אסור להן לצאת מהבית בלי קרוב משפחה גבר, לא רשאיות לעבוד ונדרשות לכסות את כל גופן ושיערות הראש. נשים רבות כבר סבלו מאלימות וענישה קשה בימים האחרונים.

עוד בוואלה!

כדורגלנית אפגנית ממרתף ביתה: "חיי נמצאים בסכנה, עזרו לי בבקשה"

לכתבה המלאה

היילי קרטר, לשעבר עוזרת מאמנת של הנבחרת, סיפרה שהיא בקשר עם חלק מהנשים שמתחבאות ומתחננות לסיוע. לדבריה, אחת מהן אמרה לה ש"הם הולכים לרצוח אותנו, הם לא רוצים שבנות ישחקו כדורגל, חיי כולנו בסכנה". קרטר המליצה להן להישאר במחבוא, "להישאר חכמות ולהישאר סבלניות", והצטרפה לקריאה לעזרה. מפיפ"א נמסר ש"אנחנו נשארים בקשר עם ההתאחדות האפגנית, ונמשיך לעדכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully