וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו אחים בלב שמח: הסרייה A חוזרת, בתקווה לרכוב על גל תהילת היורו

20.8.2021 / 16:00

גם הקריסה הכלכלית של אינטר, השחקנים הבכירים שנטשו וסימני השאלה סביב רונאלדו לא פגמו באופוריית היורו, שאמורה להקרין גם על הליגה האיטלקית. הקאמבקים של אלגרי, מוריניו וסארי, התיאבון של גיבורי הנבחרת, הדרבי שחוזר אחרי 74 שנה וכמובן הזווית הישראלית (הכפולה?)

תקציר: יובנטוס - אטאלנטה 1:3/ספורט1

לילות היורו הקסומים מלווים את חובבי הכדורגל האיטלקי לפתחה של עונת 2021/22 בסרייה A. רגעי האושר הלאומיים עדיין טריים בזיכרון, והתקווה היא שתקומת הנבחרת תקרין על הליגה המקומית ואולי אף תוביל את אחת הקבוצות להביא גם את גביע האלופות בחזרה לארץ המגף אחרי 12 שנה.

אופוריית הזכייה ביורו האפילה על הקריסה הכלכלית של אינטר, הבעיות במועדונים נוספים ונטישת כמה מהכוכבים הגדולים. שחקן העונה רומלו לוקאקו עזב במכירה הגדולה בתולדות הליגה, שחקן ההגנה המצטיין כריסטיאן רומרו בחר גם הוא בפרמיירליג, המגן הכי דומיננטי אשרף חכימי המריא לפריז ולשם נדד גם ה-MVP של היורו ג'אנלואיג'י דונארומה. אבל כריסטיאנו רונאלדו עדיין כאן, ובאופן כללי באיטליה לא מוטרדים. בטח כשהליגה נראית שוויונית ופתוחה אפילו יותר מכפי שהייתה בעונה הקודמת שבה נקטעה השושלת של יובנטוס.

מי שאמורים לייצר את הרעש הם המאמנים. 12 מ-20 הקבוצות ערכו שינוי על הקווים, וביניהן חמש משבע המוליכות, כשאל הליגה חזרו מסימיליאנו אלגרי, ז'וזה מוריניו, מאוריציו סארי ולוצ'יאנו ספאלטי. תוסיפו לזה היסטוריה בדמות שני ישראלים (דור פרץ בוונציה וסוף פודגוראנו בספציה) ותקבלו עוד מנת עניין בשנה ה-120 של הליגה.

שחקני נבחרת איטליה לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'ו קייליני. רויטרס
הזכייה ביורו תשפיע גם על הליגה? ג'ורג'ו קייליני עם לאונרדו בונוצ'י/רויטרס

משחקי מחזור הפתיחה

שבת, 19:30: אינטר - גנואה
שבת, 19:30: ורונה - ססואולו
שבת, 21:45: אמפולי - לאציו
שבת, 21:45: טורינו - אטאלנטה

ראשון, 19:30: בולוניה - סלרנטינה
ראשון, 19:30: אודינזה - יובנטוס
ראשון, 21:45: נאפולי - ונציה
ראשון, 21:45: רומא - פיורנטינה

שני, 19:30: קליארי - ספציה
שני, 21:45: סמפדוריה - מילאן

עוד בוואלה!

רונאלדו שם סוף לשמועות: "הסיפור שלי בריאל מדריד נכתב"

לכתבה המלאה
אדין דז'קו שחקן אינטר. Marco Luzzani, GettyImages
מציאות חדשה באינטר. אדין דז'קו/GettyImages, Marco Luzzani

אינטר

אנטוניו קונטה הביא את הנראזורי לארץ המובטחת עם אליפות ראשונה אחרי 11 שנה, אבל נטש באופן מיידי לאחר שהבין שהמועדון הולך לקראת קיצוצים נרחבים. הענקית הסינית סונינג העמידה את אינטר למכירה ובינתיים ניסתה לצמצם את הגרעון באמצעות מכירת הענק של לוקאקו (115 מיליון יורו) וגם זו של חכימי (60 מיליון). סימונה אינזאגי, שעשה שנים יפות בלאציו, ינסה לנווט את הספינה במים הסוערים ויקווה שלפחות לאוטרו מרטינס יישאר. דנזל דומפריס הגיע במקום חכימי, אדין דז'קו (אולי גם מרכוש תוראם או דובאן ספאטה) במקום לוקאקו הדומיננטי, הקאן צ'לחנוילו חצה את הכביש ממילאן והבלגי הצעיר זיניו ואנהויסדן נקנה מחדש מסטנדרד ליאז', אבל אינטר כבר לא המועמדת המובילה לאליפות.

מאמן מילאן סטפנו פיולי עם זלאטן איברהימוביץ'. Marco Luzzani, GettyImages
מסוגלים לעשות צעד אחד קדימה? זלאטן איברהימוביץ' עם סטפנו פיולי/GettyImages, Marco Luzzani

מילאן

סטפנו פיולי החזיר את הרוסונרי לליגת האלופות אחרי שמונה שנים וכעת מכוון ליעד הבא: אליפות ראשונה מאז 2010/11. בחלקה הראשון של העונה הקודמת זה נראה אפשרי, כשמילאן כבשה בצרורות והובילה את הטבלה מהמחזור הרביעי ועד המחזור ה-22, אבל אז הגיעו הפציעות של זלאטן איברהימוביץ', הפסד מפתיע לספציה ועוד תבוסה בדרבי, והחלום נגוז. הסגל הקצר היה בעוכריה של מילאן והיא ניסתה לפתור את הבעיה בקיץ עם צירופם של אוליבייה ז'ירו (כגיבוי לזלאטן) ופודה באלו טורה (כגיבוי לתאו הרננדז). מייק מניאן, שחווה עונה חלומית בליל והיה מהגורמים לאליפות המפתיעה, יצטרך להשכיח את ג'יג'ו דונארומה כדי שאפשר יהיה לדבר על סקודטו.

לואיס מוריאל, שחקן אטאלנטה. Emilio Andreoli, GettyImages
יישאר ללא השותף? לואיס מוריאל/GettyImages, Emilio Andreoli

אטאלנטה

הקבוצה מברגמו הפכה לחברת קבע בצמרת האיטלקית בשנים האחרונות ותשתתף בפעם השלישית ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות. ג'אן פיירו גאספריני מתחיל את עונתו השישית על הקווים ושוב רוצה להעמיד את אחת הקבוצות המלהיבות בכדורגל האירופי. חואן מוסו נרכש ב-20 מיליון יורו מאודינזה כדי לשדרג את עמדת השוער הבעייתית, מריח דמירל ינסה להיכנס לנעליו הגדולות של קוטי רומרו, המגנים ימשיכו לספק מספרים והשאלה הגדולה היא מי יהיה השותף של לואיס מוריאל אם ספאטה יעבור לאינטר. הבחירה הזו עשויה לקבוע האם אטאלנטה תמשיך להיות חלק מהטופ 4.

שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
סימן השאלה יישאר עד סגירת החלון. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

יובנטוס

הגברת הזקנה לא רק איבדה את האליפות אחרי תשע זכיות רצופות, היא כמעט נותרה מחוץ לליגת האלופות. אנדראה פירלו השיג את הכרטיס רק במחזור האחרון וגם הזכייה בגביע לא עזרה לו, כשאלגרי הוזעק בחזרה וינסה להשיב את הסקודטו לטורינו. ג'ורג'ו קייליני ולאונרדו בונוצ'י ימשיכו לייצג את רוח המועדון ומגיעים רעבים מאוד אחרי הזכייה ביורו, בעוד מעמדו של מלך השערים רונאלדו עדיין בסימן שאלה וגם פאולו דיבאלה שעדיין לא האריך את חוזהו עוד עשוי לעזוב במפתיע. עסקת מנואל לוקאטלי, אחד מגיבורי היורו, נלעסה במשך כל הקיץ עד שנחתמה, ופרט לקשר המצוין הגיע גם היהלום הברזילאי קאיו ז'ורז'ה. לא יותר מדי, ובכל זאת: עם אלגרי על הקווים וכל עוד רונאלדו נשאר, יובנטוס חוזרת לעמדת הפייבוריטית.

לורנצו אינסינייה שחקן נאפולי במחווה לזכרו של דייגו מראדונה. רויטרס
הסמל של נאפולי מפלרטט עם עזיבה. לורנצו אינסינייה/רויטרס

נאפולי

בעיטה מפוארת בדלי עלתה לנאפולי בכרטיס לליגת האלופות ושמה סוף לעידן ג'נארו גאטוזו. ספאלטי בן ה-62 קיבל את המושכות אחרי שישב שנתיים בבית, ושוב נכנס ישר לתוך "סערת קפטן". ברומא הייתה לו התנגשות עם פרנצ'סקו טוטי, באינטר הוא שלל את הסרט ממאורו איקרדי וכעת יש לו סיפור עם לורנצו אינסינייה, שאחרי העונה הטובה בקריירה מבחינה אישית וכמובן הזכייה ביורו, אותת על כוונתו לעזוב. ספאלטי ממש התחנן בפני הקפטן שיישאר, ובינתיים העיסוק בו מנע חיזוק בחלון.

אלסעיד הוסאי שחקן לאציו. Marco Rosi - SS Lazio, GettyImages
הסתבך עם אוהדי לאציו מיד לאחר שחתם. אלסעיד הוסאי/GettyImages, Marco Rosi - SS Lazio

לאציו

האיש והסיגריה מאוריציו סארי לקח שנת שבתון אחרי האליפות עם יובנטוס ומגיע כעת לבירת איטליה בניסיון להטמיע את סגנונו הייחודי בלאציו. המאמן הוותיק העדיף לחתום לשנתיים למרות שקיבל הצעה לארבע שנים, ובינתיים התאחד עם אלסעיד הוסאי ששיחק אצלו בנאפולי (וכבר הסתבך עם האוהדים) ועם פדרו ששיחק אצלו בצ'לסי (וחצה את הכביש מרומא), וגם החזיר את פליפה אנדרסון שהלך לאיבוד בווסטהאם. הפרשנים באיטליה מאמינים שהשילוב בין הסארי-בול לכישרון של צ'ירו אימובילה, לואיס אלברו וסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' יחזיר את לאציו לליגת האלופות. חובת ההוכחה על המאמן.

שוער רומא רוי פטריסיו עם המאמן ז'וזה מוריניו. האתר הרשמי של רומא, אתר רשמי
אתגר משותף. ז'וזה מוריניו עם רוי פטריסיו/אתר רשמי, האתר הרשמי של רומא

רומא

זו כנראה השנה הקריטית בקריירה המפוארת של ז'וזה מוריניו. אחרי שלא הצליח להביא אליפות למנצ'סטר יונייטד ונכשל בטוטנהאם, המאמן הפורטוגלי בן ה-58 חזר לאיטליה, שם זוכרים את הטרבל המסחרר של אינטר ב-2010 (הפעם האחרונה שקבוצה איטלקית זכתה בליגת האלופות). מוריניו חווה הפעם מציאות חדשה לגמרי: הוא לא יכול להיאבק בחלון על הכוכבים הגדולים וכדי להשתתף בשלב בתים אירופי (וגם זה רק בקונפרנס ליג) הוא צריך לעבור משוכה לא פשוטה בדמות טרבזונספור. טמי אברהם נרכש ב-40 מיליון יורו כדי לספק את השערים, רוי פטריסיו ינסה לסגור את החור בין הקורות ומתיאס ויניה האורוגוואי אמור למלא את מקומו של לאונרדו ספינאצולה הפצוע. ניקולו זאניולו כשיר וטוב יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

שחקן ונציה דור פרץ. הטוויטר של ונציה, אתר רשמי
בעקבות טל בנין וערן זהבי. דור פרץ/אתר רשמי, הטוויטר של ונציה

הישראלים

24 שנים אחרי הבכורה של טל בנין בברשיה ועשור אחרי המשחק הראשון של ערן זהבי במדי פאלרמו, המספר של נציגי ישראל בסרייה A יגדל ואולי אף יוכפל: ונציה חזרה לליגה הבכירה אחרי 19 שנה והחתימה את דור פרץ כאחד השחקנים המובילים שלה, ואילו ספציה ששרדה במפתיע בליגה צירפה את סוף פודגוראנו בן ה-19, שאמור לשחק בקבוצת הנוער ומדי פעם להיכלל גם בסגל הבוגרים (בעונה שעברה ישב על הספסל בתשעה משחקי ליגה של רומא). פרץ ישחק בוודאות ואמור לעשות את הבכורה במקום חגיגי במיוחד: אצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה בנאפולי. הישארות בליגה תהווה הצלחה גדולה עבור ונציה וגם עבור ספציה.

גוראן פאנדב שחקן גנואה. GettyImages
עוד עונה אחת לפחות. גוראן פאנדב/GettyImages

שאר הליגה

ססואולו אמורה להיות גם הפעם אחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה, כאשר אלסיו דיוניזי ינסה להמשיך את הקו של רוברטו דה זרבי שעבר לאמן את מנור סולומון בשחטאר דונייצק. פאביו קוואליארלה הבלתי נגמר, שחגג בגביע את שערו ה-100 במדי סמפדוריה, ינסה לשמור את קבוצתו עם הראש מעל המים, ובצד השני של העיר משימה דומה מוטלת על כתפיו של גוראן פאנדב האגדי.

אחרי פארסת הקיץ עם גאטוזו, מלאכת הבנייה בפיורנטינה הוטלה על וינצ'נזו איטליאנו, שכנראה יצטרך להתמודד עם מכירת הסקורר דושאן ולאחוביץ'. ורונה תמשיך להשביח בלמים גם אחרי הפרידה מאיבן יוריץ', שלקח על עצמו אתגר לשקם את טורינו. אודינזה מכרה את רודריגו דה פול והברק, בולוניה נפרדה מרודריגו פלאסיו והצמה, קליארי עוברת מהפכה, קבוצת היו-יו אמפולי תקווה לא לנשור שוב מיד וסלרנטינה חזרה אחרי 22 שנה והפעם גם תוכל לפגוש את נאפולי לדרבי ראשון בסרייה A מאז 1947/48.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully