וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: יילמאז הציל את ליל בדקה ה-97, מהפך גדול למארסיי במשחק שכמעט פוצץ

הטורקי השווה ל-3:3 עבור האלופה במץ, פאייה כבש צמד ב-2:3 של התכולים במונפלייה. הקהל הגיב בהשלכת חפצים ופצע את רונז'ייה, אך המשחק חודש והגיע לסיומו

מסיבת העיתונאים בה ליאונל מסי נפרד מברצלונה/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בצל ההמתנה להגעת ליאו מסי לפריז, מחזור הפתיחה בליגה הצרפתית נמשך היום (ראשון) עם 3:3 דרמטי שחילצה האלופה ליל בדקה ה-97 מול מץ. קלרמון הפתיעה בבכורה ההיסטורית שלה עם 0:2 בבורדו, ריימס של אוסקר גרסיה חילצה 0:0 בניס, ראן ולאנס נפרדו ב-1:1. את הערב חתמה מארסיי עם מהפך גדול ו-2:3 במונפלייה, במשחק שהופסק לכ-20 דקות.

בוראק ילמאז ליל חוגג. רויטרס
המושיע של ליל. בוראק יילמאז/רויטרס

מץ - ליל 3:3

האלופה ניצלה מהפסד מפתיע כבר במחזור הראשון רק בזכות מבצע אישי מרהיב של בוראק יילמאז, שקבע חלוקת נקודות בדקה ה-97 והציל את ז'וסלן גורבנק. הבלם סוון בוטמן נגח פנימה בדקה ה-23, אבל ההגנה של ליל הייתה רחוקה מלהזכיר את היכולת של העונה שעברה. המגן הימני פביאן סנטונז השווה בנגיחה בחלוף שמונה דקות, הבלם מתיו אודול הפך בדקה ה-41 וסנטונז השלים צמד נהדר בדקה ה-52, אלא שאז חברו קיקי קויאטה הורחק (56) וליל חזרה. ג'ונתן איקונה המחליף צימק בדקה ה-81 וכאמור יילמאז דאג לשוויון הדרמטי.

עוד בוואלה!

בצרפת מדווחים בהתרגשות: "מסי ינחת היום בפריז"

לכתבה המלאה

מונפלייה - מארסיי 3:2

דרמה גדולה בסטאד דה לה מוסון, שם המשחק הופסק בדקה ה-89 בעקבות השלכת חפצים מצד הקהל המקומי שלא אהב את המהפך של מארסיי. ולנטן רונז'ייה, שבכלל ישב על הספסל, נפגע ככל הנראה מבקבוק שנזרק לעברו, דימם מהשפה ונזקק לטיפול, אבל חבריו רצו להמשיך לשחק והמשחק אכן חודש בחלוף כ-20 דקות והסתיים עם שלוש נקודות מוצדקות לקבוצה של חורחה סמפאולי.

המחצית הראשונה הייתה של מונפלייה. לואן פרס כבש שער עצמי בדקה ה-30 (הראשון שזה קורה לו בבכורה במארסיי מאז סטפנו טוריסי האיטלקי ב-2002) ואחרי ארבע דקות גאטן לאבורד סובב כדור נפלא שהפתיע את סטיב מנדנדה, בניגוד גמור למהלך המשחק. מארסיי ירדה להפסקה בפיגור 2:0, אבל חזרה בגדול. ג'נגיז אונדר הטורקי השווה בבכורה אחרי החמצות רבות ובישול של קונרד דה לה פואנטה בדקה ה-68, דימיטרי פאייה השווה בכדור חופשי שפירק את החומה בדקה ה-75 ואחרי חמש דקות נוספות גם השלים צמד שסידר ניצחון.

קמאלדין סולמאנה שחקן ראן. Quality Sport Images, GettyImages
יופי של שער בכורה. קמאלדין סולמאנה/GettyImages, Quality Sport Images

ראן - לאנס 1:1

השישית בעונה שעברה לא הצליחה לנצח את זו שסיימה שביעית והן סיפקו את ה-1:1 השלישי בארבעה משחקים במחזור הפתיחה. קמאלדין סולמאנה, הגנאי בן ה-19 שנרכש ב-15 מיליון יורו, כבש שער יפהפה בבכורה שלו בראן עם כדור מסובב לקורה ופנימה בדקה ה-14, אבל טעות קשה של הבלם המרוקני נאיף עקרד עלתה בשוויון של סקו פופאנה חמש דקות לאחר מכן. לאנס כבר חגגה מהפך, אבל שער של הרכש האוסטרי קווין דאנסו נפסל בצדק בתוספת הזמן.

בורדו - קלרמון 2:0

ניצחון היסטורי לעולה החדשה, במשחקה הראשון בליג 1 ב-110 שנות קיומו של המועדון. קלרמון הייתה עדיפה וראויה לניצחון, אבל נראה היה שלא תשיג אותו אחרי ששני שערים שלה נפסלו ובנואה קוסטיל הצטיין בשער בורדו. אלא שבדקה ה-83 נגח המחליף הקוסוברי אלבסן רשאני לרוחב השער ומוחמד באיו, מלך שערי ליגת המשנה בעונה שעברה (22 כיבושים) הרשית ממטר, ובתוספת הזמן עקץ ז'ודל דוסו במתפרצת. ולדימיר פטקוביץ', מאמן נבחרת שוויץ עד לאחרונה, עם בכורה מאכזבת על הקווים של המארחת.

שחקני קלרמון חוגגים עם מוחמד באיו. רויטרס
פתיחה מושלמת לקלרמון. מוחמד באיו והחברים חוגגים/רויטרס

ניס - ריימס 0:0

עוד בכורות על הקווים היו באליאנץ ריביירה, שם אלוף הליגה כריסטוף גאלטייה לא הצליח לנצח במשחקו הראשון כמאמן ניס את קבוצתו החדשה של אוסקר גרסיה. דאנטה חזר אחרי פציעה קשה וכמה משחקני הרכש ערכו בכורה, אבל פרדראג ראיקוביץ' ידע לשמור על שער נקי עבור ריימס.

משחקים נוספים

סנט אטיין - לוריין 1:1
לסנט אטיין: ווהבי חאזרי (70 בפנדל). ללוריין: ונסן לה גוף (52)

שטרסבורג - אנז'ה 2:0
לאנז'ה: איסמעאל טראורה (57), סטפן בהוקן (81)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully