וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה מרוצים: "יש לנו עומק אדיר בחלק הקדמי"

30.7.2021 / 4:03

הירוקים חגגו את ה-1:5 על דינמו טביליסי, מאור לוי זכה למחמאות: "הוא קשר העתיד שלנו, חד משמעית" וברק בכר עדיין לא מרוצה לגמרי מהתפקוד של ההגנה. האם זה היה המשחק שהחזיר את יובל אשכנזי לעניינים?

תקציר: מכבי חיפה - דינמו טביליסי 1:5/ספורט2

1. מיד עם סיום המשחק מול קייראט בקזחסטן הצהיר אחד משחקני מכבי חיפה בשיחה עם וואלה! ספורט: "אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה מהם. אם המשחק היה בעוד שבועיים היינו עוברים". בחיפה אכן מאמינים שהכושר הירוד שנבנה בשבועות האחרונים היה לרועץ במוקדמות ליגת האלופות ולכן בקבוצה שמו על נושא הכושר הגופני את מירב תשומת הלב בשבועות האחרונים.

"ידענו שיש לנו את היכולות, אבל הבנו שהכושר שלנו לא טוב", אמר גורם במועדון אחרי ה-1:5 על דינמו טביליסי, "גם עכשיו אנחנו בכושר גופני ירוד ונהיה בכושר הרבה יותר טוב בעוד חודש מהיום. לשמחתנו יש לנו הרבה משחקים רשמיים כדי לשפר את הנושא הזה".במכבי חיפה היו מרוצים מאוד מהמשחק אמש ובעיקר מהחלק ההתקפי. "יש לנו עומק אדיר בחלק ההתקפי", אמר גורם בקבוצה, "כל שחקן שיש בהרכב ובסגל יכול לשנות משחק וזו פריוילגיה אדירה".

עם זאת, בחיפה לא אהבו הרבה פעולות וחוסר ריכוז בהגנה. המאמן ברק בכר אף התייחס לכך בסיכום: "אני שמח שניצחנו אבל גם היום היו דברים שפחות אהבתי לראות. היו לנו דקות לא טובות גם אחרי הגול שלהם וגם כשהובלנו 1:2".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הקהל. מאור אלקסלסי
היו יכולים לעבור את קייראט אם המשחק היה אתמול? שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

2. אחרי הזכייה בתואר אלוף האלופים דיבר בכר על המשחק מול הגאורגים והתייחס להיעדרויות: "אבו פאני, עלי מוחמד ונטע לביא יהיו חסרים ובעצם יהיה לנו רק שחקן אחד במרכז הקישור", אמר המאמן ומיהר לתקן את עצמו "זה לא נכון להגיד את זה כי יהיה אחד מהרביעייה, אבל יש לנו את מאור לוי, מוחמד ג'אבר ויובל אשכנזי".

בכר החליט מיד לאחר המשחק מול מכבי תל אביב לא רק להצהיר שיש לו עוד קשרי אמצע, גם לתת לאחד מהם לפתוח בהרכב לאור ההיעדרויות. בכר והצוות סביבו החליטו שמאור לוי בכושר הטוב ביותר מבין השלושה ונתנו לו את המפתחות. לוי קיבל לפני כחודש הצעה מהפועל חדרה, שם היה אמור לשמש כשחקן המרכזי בקישור של מנחם קורצקי, אך במכבי חיפה מיהרו להבהיר לקבוצה מהשרון ששחרור של הקשר הצעיר כלל לא על הפרק.

לאחר מכן במחנה האימונים לוי זכה להערכה אדירה ולדברי גורמים בצוות, הקשר היה מהשחקנים המובילים במחנה ובקבוצה ייעדו לו את הקשר החמישי ברוטציה. אמש לוי כבש את שער הבכורה ואף הזיל דמעות של התרגשות אך גם לאחר ההתרגשות המשיך הקשר להציג משחק מצוין וזכה למחמאות גדולות: "מאור הוא קשר העתיד שלנו, חד משמעית", אמר גורם בכיר במועדון. ואכן, בחיפה מייעדים ללוי תפקיד מפתח בשנים הקרובות. לוי אמנם צפוי לרדת אל הספסל עם חזרתם של מוחמד ואבו פאני להרכב, אך בקבוצה הבהירו שהקשר יקבל דקות משמעותיות בכל משחק.

מאור לוי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"מאור הוא קשר העתיד שלנו, חד משמעית". לוי/מאור אלקסלסי

3. באותו משחק ביום ראשון נגד מכבי תל אביב הקים בכר לחימום את ג'אבר, שלא נכנס בסופו של דבר אך המשמעות בקבוצה הייתה רבה יותר כשאפילו הקשר הצעיר שעתיד להיות מושאל הועדף על פני אשכנזי הוותיק שלא קם אפילו להתחמם. הרבה דיבורים ושמועות היו סביב עתידו של אשכנזי, אלא שהקשר ביקש מסובביו לנתק אותו מהדברים הללו והתמקד באימונים.

גם כשלא הלך לו באימונים עצמם אשכנזי ביקש לעשות כפי שקוראים לזה החבר'ה "אקסטרות". בכר העיד אמש בסיום שאשכנזי "מושך באוזניים" את מאמני הכושר ומבקש לערוך איתו אימונים נוספים. אמש שוב אשכנזי לא הועדף על פני ג'אבר והשניים נכנסו יחד אל המגרש, אך אשכנזי הוכיח מיד שהוא רעב מאוד להוכיח את עצמו וכבש בפחות מעשר דקות צמד מרשים. "יובל עובד קשה גם כשהוא לא משחק", אמר שחקן בקבוצה, "מגיע לו לכבוש צמד". בסיום המשחק ערכו השחקנים שלא שיחקו ואלו שנכנסו כמחליפים אימון קל במגרש. האלפים שביציע הצפוני התחילו לקרוא לעבר אשכנזי, שהודה להם מרחוק אך הקהל לא הסתפק בכך וצעק לקשר "אתה תבוא עד הגדר" ואכן אשכנזי רץ לעבר הקהל וקיבל אהבה אדירה.

בדקות הסיום נכנס לכר הדשא המגן האוסטרלי ריאן סטריין. סטריין התאמן במשך כל השבוע באופן סדיר ובחיפה היה חשוב שהמגן יקבל גם דקות ראשונות. מעבר לסטריין, גם נטע לביא ועופרי ארד עדיין פצועים והשניים לא צפויים להיות כשירים לצמד המשחקים מול היריבה מאיי פארו. מי שבסכנה למשחק הגומלין הם דוניו, חוסה רודריגז ורז מאיר שסוחבים שני כרטיסים צהובים וצהוב נוסף יגרום להם להיעדר מהגומלין. בחיפה יחלו היום להתכונן ליריבה כשהמטרה שהוצבה היא להגיע לשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully