וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי שבר שיאים וסחט מחמאות: "ידעתי שהעונה הזו תהיה שונה"

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 7:12

כוכב פ.ס.וו, שעלה למקום שני בטבלת הכובשים של מוקדמות ליגת האלופות, חגג את השלושער הענק ב-1:5 על גלאטסראיי: "רציתי להישאר כי אני מאושר כאן. בעונה שעברה היו קשיים רבים עם הרבה מקרים מיוחדים", והחמיא למריו גצה: "הוא מקל עלי את החיים". המספרים והתגובות

תקציר: פ.ס.וו איינדהובן - גלאטסראיי 1:5, שלושער לערן זהבי/ספורט1

שנים רבות חלפו מאז שערן זהבי זכה לקחת חלק בשלב הבתים של ליגת האלופות. אם לשפוט על פי הצורה בה החל את דרכו במוקדמות הערב (רביעי), עם שלושער ובישול, הרי שכוכב פ.ס.וו איינדהובן נחוש להגיע למעמד השיא של הכדורגל האירופי. לכוכב יש כעת 30 שערים במפעלים האירופיים - שווה ערך למונס דאבור, הישראלי שכבש הכי הרבה עד כה מחוץ לליגות המקומיות עד הערב. זאת ועוד: זהבי כבש עד כה 15 שערים במסגרת מוקדמות ליגת האלופות - מקום שני בטבלת כל הזמנים, והרגל עוד נתונה. במקום הראשון מחזיק מרכוס טבארס הברזילאי עם 16 כיבושים.

"הדבר הכי מיוחד הערב היה לשחק מול האוהדים שלנו", אמר זהבי בסיום. "כבר בחימום הרגשנו שזה מיוחד, היתה אווירה מיוחדת. אני חושב שהפגנו רוח קבוצתית מדהימה וזה הדבר הכי חשוב. רציתי להישאר בעיקר כי אני מאושר במועדון. יש לנו קבוצה טובה ומועדון טוב, לכולם יש את אותן מטרות, בעונה שעברה היו קשיים רבים עם הרבה מקרים מיוחדים, אבל ידעתי שזה יהיה שונה העונה ואני מקווה להמשיך כך. אלו רק הצעדים הראשונים בעונה".

"קשה לי לבחור איזה שער הכי אהבתי, כולם היו חשובים באותה מידה", המשיך זהבי. "המטרה הגדולה שלנו היא שלב הבתים של ליגת האלופות, נחגוג היום ואז נתמקד במשחק הבא - קודם כל, יש את הגומלין באיסטנבול בשבוע הבא". על הבישול לגצה אמר: "לכבוש זה תמיד נחמד, אבל אני חושב שהשער הזה היה תוצאה של מהלך קבוצתי טוב מאוד. זה תענוג בשבילי לשחק לצד מריו, הוא עושה לי את החיים קלים יותר על המגרש כי הוא עושה כמעט הכל נכון".

מאמנו רוג'ר שמידט הוסיף: "אנחנו שמחים מאוד, עבר זמן רב מאז שהיו כל כך הרבה אוהדים ביציעים, והנה הם שוב איתנו במשחק כל כך חשוב. זה משמח אותי מאוד. השחקנים היו טובים וכבשו שערים פנטסטיים, זה צעד חשוב אבל אנחנו רק בחצי הדרך".

זהבי, שפתח כחלוץ מרכזי במערך של רוג'ר שמידט בסיבוב המוקדמות השני מול גלאטסראיי, החל את המשחק בסערה כשחטף את הכדור לשוער האורחת לאחר דקה בחצי בלבד וקבע 0:1. בדקה ה-35 השלים צמד - הצמד השלישי שלו ברציפות באירופה. לאחר מכן הגיע גם בישול יפהפה למריו גצה, ואז, בדקה ה-84, חתם זהבי ערב חלומי כשעקף את השוער והשלים שלושער. מדהים. מתוך תשעת השערים האחרונים של פ.ס.וו באירופה, זהבי כבש שבעה:

עוד בוואלה!

שלושער ובישול לערן זהבי ב-1:5 המדהים של פ.ס.וו על גלאטסראיי

לכתבה המלאה
  • 18 בפברואר - צמד בהפסד פ.ס.וו 4:2 לאולימפיאקוס
  • 25 בפברואר - צמד בניצחון פ.ס.וו 1:2 על אולימפיאקוס
  • 21 ביולי - שלושער ב-1:5 של פ.ס.וו על גלאטסראיי

צפו בזהבי מדבר על ההצגה בסיום המשחק

ערן זהבי מדבר על השלושער מול גלאטסראיי במוקדמות ליגת האלופות/ספורט1

לקראת הסיום הוחלף זהבי וזכה לתשואות מהקהל המקומי, מולו לא זכה לשחק בשנת הקורונה. "איזו התחלה בשבילו", צייץ העיתונאי ההולנדי ריק אלפרינק. "שלושער, בישול והרבה עבודה יעילה מקדימה. המשחק הכי טוב שלו בפ.ס.וו".

גם בטורקיה התקשו להתעלם מההצגה של זהבי, שזכה לפרגונים בתקשורת המקומית: "הוא היה מדהים", כתבו בטורקיה. "הוא היה חד, מהיר, קטלני. לגלא לא היה הרבה סיכוי. החלוץ הישראלי הקפיץ את הקהל המקומי פעם אחר פעם, הוא כל פעם היה במקום הנכון בזמן הנכון וזה מדהים".

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי. Soccrates Images, GettyImages
ערב שהוא לא ישכח בקרוב. זהבי/GettyImages, Soccrates Images

זהבי כבש לפחות שער אחד בכל קמפיין ליגת אלופות בו שותף

  • 2010/11 (הפועל תל אביב): 12 משחקים, 5 שערים
  • 2013/14 (מכבי תל אביב): 4 משחקים, 2 שערים
  • 2014/15 (מכבי תל אביב): 2 משחקים, שער אחד
  • 2015/16 (מכבי תל אביב): 11 משחקים, 8 שערים
  • 2021/22 (פ.ס.וו): משחק אחד, 3 שערים
  • בסך הכול: 32 משחקים, 17 שערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully