וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים תובעת, משה חוגג מסביר: הטעות עם ברצלונה, ההפסד הכספי והנפילה עם השיח'

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 12:45

ההשמצות של ח"כ אבו שחאדה? "אמירות מטופשות, פרס לקיצוניים". האמת על ברצלונה? "היו תנאים קשים, יכולנו למכור 200 אלף כרטיסים". שחקן ערבי? "לצערי בן זקן רצה הרבה על חמודי כנעאן". הבעלים של בית"ר ירושלים התראיין ל-103FM

תקציר: בית"ר ירושלים - ויטסה 1:0/ספורט1

בית"ר ירושלים שלחה הבוקר (רביעי) מכתב לפני תביעה שנשלח לחבר הכנסת סאמי אבו שחאדה ודוברו יוסף טאהא בגין לשון הרע בעקבות התבטאויותיהם לאחרונה נגד בית"ר ירושלים ועל פגיעה בשמו של המועדון - כשהשניים פנו לברצלונה וביקשו מהקבוצה הספרדית שלא להגיע למשחק מול בית"ר בטענה שזו "קבוצה גזענית, שרוב אוהדיה מחזיקים בדעות גזעניות".

היום בעלי הקבוצה משה חוגג התראיין ברדיו 103FM והתייחס לתביעה, לביטול המשחק של ברצלונה וגם לפרשת השיח' והגזענות במועדון. לגבי התביעה אמר חוגג: "כפי שאתם יודעים יש בעיה בחוק לתבוע אותו כי יש לו חסינות. אנחנו נתבע את הדובר שלו שהפיץ את הדברים האלה". באיזו טענה? "טענה פשוטה: אם הוא היה אומר במכתב לציבור שלבית"ר ירושלים יש אוהדים שחלקם גזענים, לא היינו יכולים להתווכח על זה, אלא לומר שאנחנו נלחמים בתופעה. מאחר שהוא אמר שכל אוהדי בית"ר גזענים ושהמועדון עצמו גזעני, זה לשון הרע, זה לא נכון, והוא צריך לתת את הדין על זה".

אתה מחזיר לו על זה שהוא גרם לביטול המשחק בין הקבוצה לברצלונה? חוגג: "הוא לא גרם לביטול. לא צריך לתת לו קרדיט שלא מגיע לו. לא ידעתי עד המכתב מי הוא. בטח שבברצלונה אף אחד לא יודע מי הוא. אבל הוא כן הזיק. ההחלטה לבטל הייתה שלי, לא שלו ולא של ברצלונה. לא הייתי מבטל אם היו באים לשחק בירושלים אבל הסיטואציה בה כל העולם הערבי הפעיל לחץ חזק על המועדון שלא לשחק בירושלים ולא להיכנס לסוגייה פוליטית, לדעתי זה עשה הפוך. אני לא מבין את האמירות המטופשות של חבר הכנסת משום שבבית"ר ירושלים לא היה בעלים שנלחם בגזענות כפי שאני נלחם ובמקום שהוא יתמוך ויאמר 'כל הכבוד, זה השלב בו אפשר לעודד דו קיום', אז הוא בא ונותן פרס לקיצוניים משני הצדדים. חבל.

"זה נכון שהמשחק לא אושר, הדברים פשוטים. לא אנחנו ולא ברצלונה הודענו רשמית על המשחק, זה דלף בעיתונות הספרדית ומשם לכל מקום. זה נכון שסוכם שיש משחק, טיוטות רצו ימינה שמאלה, כל פעם עם שינוי כזה או אחר, ביום האחרון הכניסו כמה שינויים בשל הלחץ הכבד שהופעל עליהם ואני יכול להבין אותם. הם לא רוצים להיות בסוגייה פוליטית, הם מועדון כדורגל, אני יכול להבין".

הפסדת כסף? "האצטדיון הכי גדול בארץ זה טדי עם 33 אלף מקומות. מועדון כמו ברצלונה, גם אם היו 200 אלף מקומות זה היה סולד אאוט. המשחק היה אמור להיות מאוד רווחי. אתמול היה משחק של אגדות ברצלונה נגד אגדות ריאל מדריד שהיה רווחי להבנתי, אז ודאי שהמשחק של ברצלונה היה מאוד רווחי עבור המועדון והיה עוזר לנו. אני מאמין שהפרנסה באה משמיים לא ממשחק נגד ברצלונה ואחרי הרבה התייעצויות... ניסיתי לשכנע את עצמי במשך כמה ימים, אמרתי שאני בעד המהלך ועשיתי פעולות שזה יקרה, פיניתי את בלומפילד והזזתי משחקים, אבל בטיוטה האחרונה היו כמה תנאים קשים. אם המשחק היה זז לעיר אחרת בגלל תנאים לוגיסטיים הייתי יכול לחיות עם זה, אבל מסיבות פוליטיות?... הקושי הכי גדול בביטול המשחק לא היה כסף אלא לראות מועדון בסדר גודל כזה נגד בית"ר ירושלים, זה חוויה היסטורית. זה כאב לב".

עוד בוואלה!

מפציץ במיל': חידת ריצ'מונד בואצ'י מגיעה לבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
"אם יכול היה לספק תעודת יושר או לא היה צריך לומר ביום הראשון". חוגג על השיח'/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

איך אתה מסכם את האפיזודה עם השייח' מהאמירויות? "מפתיעה ומאכזבת". נפלת? "ודאי, עזוב, אני לא רוצה להכפיש ולצאת על אדם. הסיטואציה הייתה מאכזבת מכל הכיוונים, גם מאיך שקיבלו אותו כאן והבריחו אותו, ומהכיוון שלו אם יכול היה לספק תעודת יושר או לא היה צריך לומר ביום הראשון".

על הגזענות: "כל כך הרבה חברי כנסת מהצד הערבי אומרים ויוצאים נגד החברה בישראל ונגד גזענות, ואני יכול להבין לא מעט מהטענות שלהם, אבל כשיש מישהו שנלחם קשה בשביל לתת הזדמנות אמיתית והם נלחמים בו... אני חושב שיש לא מעט גזענות לצערי הרב גם מהצד שלהם. המעשים שלהם מוכיחים את זה יותר מכל מילה, והמכתב הזה של חבר הכנסת אבו שחאדה הוא ביטוי נוסף לדבר הזה וזה מאוד מאכזב. יש שם המון צביעות.

"שחקן ערבי בבית"ר? כשהתנאים יבשילו. רציתי לרכוש השנה את חמודי כנעאן אבל לצערי הרב חברי הטוב ג'קי בן זקן רוצה עליו סכום גדול מדי בשביל הליגה הישראלית. אולי יום אחד יהיה מישהו שיש לו את האומץ לשחק בבית"ר ושיהיו לו היכולות המקצועיות לעשות את הצעד הזה".

מרוצה שנכנסת למהלך עם בית"ר ירושלים? "תלוי באיזה יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully