וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפציץ במיל': חידת ריצ'מונד בואצ'י מגיעה לבית"ר ירושלים

21.7.2021 / 11:30

הוא בילה עם פוגבה, קיבל עצות מפירלו, תסכל את ראמוס, טופח אצל גאספריני, נחשב לחביבו של קונטה והוחתם על ידי קאפלו. ריצ'מונד בואצ'י מגיע לבית"ר ירושלים עם רזומה מפואר. הבעיה היא שרבים מגדירים אותו כ"שחקן עבר", ויש לכך סיבות טובות

תקציר: בית"ר ירושלים - ויטסה 1:0/ספורט1

לא בכל שנה מגיע לליגת העל כדורגלן עם רזומה כמו ריצ'מונד בואצ'י, אבל יש גם סיבות לכך. הרכש החדש של בית"ר ירושלים הוגדר פעם כילד פלא, אולם בפועל לא השכיל למצות את הפוטנציאל, ועיתונאים שעקבו אחרי החלוץ הגנאי בתקופה האחרונה מגדירים אותו כסוג של שחקן עבר, על אף שהוא רק בן 28.

"אני רוצה להיות כמו סמואל אטו, דידייה דרוגבה ותיירי הנרי. אני רוצה לכתוב את ההיסטוריה. אשחק בליגת האלופות במדי יובנטוס", הצהיר בואצ'י רק לפני שבע שנים. זה היה החלום הגדול, ואפשר להבין אותו. הגברת הזקנה לא רק רכשה מחצית מכרטיסו בהיותו נער בן 19, אלא גם העריכה אותו מספיק על מנת לסרב להצעות לא רעות של לברקוזן ופרנקפורט. "בואצ'י לא למכירה", הודיעה יובה ב-2013 אחרי שעונת השאלה שניה ברציפות במדי ססואולו הסתיימה בעליית ליגה. הגנאי הפציץ אז 11 שערים - בדיוק כמו חברו לחוד דומניקו ברארדי, כיום אלוף אירופה במדי איטליה.

וזה לא היה האלוף היחיד איתו שיתף בואצ'י פעולה. שנה קודם לכן, במחזור הפתיחה של הליגה האיטלקית, הוא התיישב על ספסל יובנטוס בניצחון הביתי על פארמה לצידם של ג'ורג'ו קייליני ופוגבה, וראה את פירלו כובש שער נאה. הוא התיידד אז מאוד עם הקשר הצרפתי, בעוד פירלו העניק לו טיפים מועילים. "מעולם לא ראיתי מוסר כמוהו. הוא אמר לי באימונים: 'אל תבקש את הכדור אלא תחפש את השטחים הנכונים, ואני כבר אמצא אותך'. וזה מה שקרה", סיפר בדיעבד בואצ'י. באותם ימים, הוא סבר כי נועד לשחק במשך כל הקריירה עם שחקנים ברמתו של פירלו. לצערו, התסריט האמיתי היה קצת שונה.

ריצ'מונד בואצ'י ב-2012. Srdjan Stevanovic, GettyImages
ילד פלא לשעבר. בואצ'י במדי יובנטוס/GettyImages, Srdjan Stevanovic

הפוטנציאל בהחלט היה שם, וג'אן פיירו גאספריני זיהה אותו באקדמיה של גנואה, אליה הצטרף ריצ'מונד בגיל 15 אחרי שאותר על ידי הסקאוטים. כבר באפריל 2010, זמן קצר אחרי יום הולדתו ה-17, נשלח בואצ'י להופעת בכורה בליגה הראשונה - וכבש שער חשוב מול ליבורנו. הפתיחה המסחררת הזו עשתה לא מעט כותרות, ומשכה תשומת לב גם מצד יובה. מהירות, חדות ברחבה, ביטחון עצמי מול השער ונכונות לבעוט מכל מצב בלטו אצל הנער. מאידך, החשיפה המוקדמת והמעבר למועדון פאר גרמו לו באופן טבעי להתנתק מהמציאות, וחוסר היציבות בהשאלות הרבות לא הועיל לו כלל.

היו לו רגעי שיא מרגשים, כמו שער השוויון שכבש מול ריאל מדריד בזמן פציעות כאשר שיחק באלצ'ה בעונת 2013/14. בעוד כל משפחתו תומכת בברצלונה, בואצ'י הוא מעריץ שרוף של ריאל, ואפשר רק לדמיין מה עבר בראשו כאשר התמקם טוב יותר מראמוס, הקדים אותו ונגח את ה-1:1 הדרמטי. לרוע מזלו, ניצח כריסטיאנו רונאלדו את המשחק עם פנדל מאוחר עוד יותר, אבל הוא היה אז בעננים. הוא האמין שהדרך חזרה ליובה תהיה סלולה, כי קונטה התקשר אליו בתדירות גבוהה כדי לדאוג לשלומו ולתמוך בו. אלא שאז התפטר קונטה, והאופציה הזו כבר לא הייתה רלוונטית. המסלול באיטליה הלך בכיוון הלא נכון, מהספסל של אטאלנטה לפיאסקו במדי לאטינה הקטנטנה בליגה השנייה.

בינתיים, סבר בואצ'י כי בגאנה שמור לו תפקיד שיזכיר לכולם את אטו או דרוגבה, אבל מאמן הנבחרת עד גיל 20 סלאס טטה האשים אותו בחוסר מקצועיות ובגישה לא נאותה במהלך אליפות העולם ב-2013. מספר חודשים קודם לכן, לקראת אליפות אפריקה במדי הנבחרת הבוגרת, הוא טען כי נפצע במשחק ההכנה האחרון, אבל העיתונאים המקומיים כתבו שהחלוץ התעניין בעיקר בתחרויות טניס שולחן עם חבריו. תדמיתו במולדתו נפגעה אחרי שני הטורנירים האלה, והוא נתפס ככישרון לא ממומש.

עוד בוואלה!

הסיכוי: הסיבה להימור של בית"ר ירושלים על ריצ'מונד בואצ'י

לכתבה המלאה
ריצ'מונד בואצ'י במדי הכוכב האדום בלגרד, 2019. Srdjan Stevanovic, GettyImages
מימש את הפוטנציאל בסרביה. בואצ'י במדי הכוכב האדום/GettyImages, Srdjan Stevanovic

התקומה הגיעה כאשר חתם בואצ'י בתחילת 2017 במדי הכוכב האדום בלגרד. בליגה הסרבית, שלא מתאפיינת ברמה גבוהה במיוחד, יכולים האדומים-לבנים להרשות לעצמם לשחק כדורגל התקפי מובהק מול כל יריבה, והגנאי פרח. זו הייתה השנה הטובה בחייו, עם 27 כיבושים ב-30 משחקי ליגה, וחגיגה גם בליגה האירופית - במיוחד עם שער הניצחון המרהיב ממרחק לחיבורים באצטדיונה של קלן.

עם האוכל בא התיאבון, ובואצ'י שוב חלם בגדול. "אטו נזרק מריאל מדריד, והפך לכוכב רק בברצלונה בגיל 25", הוא טען בראיון, ולא ממש דייק - כי הקמרוני להט גם במיורקה, והגיע לקאמפ נואו בגיל 23, אבל זה לא ממש משנה. "אף אחד לא שמע על דייגו קוסטה לפני שהוא חתם באתלטיקו מדריד. דרושים זמן וסבלנות. הגעתי ליובנטוס מוקדם מדי, אבל עכשיו אני חזק יותר, בוגר יותר, מנוסה יותר. אני חכם יותר על המגרש", הוא קבע. ושוב הדלתות נפתחו בפניו לכאורה בגיל 24.

השמועות החזקות ביותר הגיעו מכיוונה של צ'לסי. קונטה חיפש חלוץ שיגבה את אלברו מוראטה בינואר 2018, והצהובונים הגדירו את בואצ'י הלוהט כיעד מועדף להגיע לסטמפורד ברידג'. היו לו גם הצעות נוספות מפרמיירליג, אבל בואצ'י והכוכב האדום העדיפו את האופציה הסינית. ג'יאנגסו סונינג שמה צ'ק של 5.5 מיליון יורו, קאפלו האגדי הבהיר שהוא מעוניין בגנאי, והאטרקטיביות הייתה גבוהה במיוחד לנוכח העובדה כי תאגיד סונינג שולט באינטר. בואצ'י ראה במעבר אפשרות לחזור לליגה האיטלקית בדרך המלך, והיו אפילו עיתונאים שהגדירו אותו כיורשו הפוטנציאלי של מאורו איקרדי בסן סירו.

ריצ'מונד בואצ'י ב-2018. Srdjan Stevanovic, GettyImages
קאפלו פוטר עוד לפני הבכורה שלו. בואצ'י בסין/GettyImages, Srdjan Stevanovic

השאיפות המוגזמות האלה התבררו במהרה כאשליה. לשם התחלה, קאפלו פוטר וסיים את הקריירה עוד לפני הבכורה של בואצ'י בליגה הסינית. השתלבותו של החלוץ לא הייתה פשוטה, הוא איבד את המוטיבציה, כבש שלושה שערים בלבד ב-15 משחקים, ומיהר לחזור לבלגרד אחרי חצי שנה בלבד. "זה הבית השני שלי", הוא הכריז עם שובו, אולם הקדנציה השנייה בקבוצה הייתה עצובה ועגומה. פציעות רדפו את בואצ'י, ואחרי שהבקיע 11 שערי ליגה בעונת החזרה, הוא בקושי עשה משהו בשנתיים מאז 2019, והרומן הנפלא הזה הסתיים בטונים צורמים.

"ריצ'מונד היה אליל האוהדים בתקופתו הראשונה בבלגראד, אבל בפעם השנייה זה פשוט לא עבד. הוא לא שיחק מספיק, ואף פעם לא היה בכושר הרצוי. הייתה תחושה שהמועדון ינסה לעשות עליו קופה פעם נוספת, אבל זה לא עלה בידו. בואצ'י הוא שחקן חכם וקבוצתי מאוד כאשר הוא רוצה בכך. אחרי שחזר מסין, ייתכן שלא היה אכפת לו מספיק", מסביר העיתונאי ולדימיר נובאקוביץ'.

עיתונאי סרבי נוסף מספר: "בואצ'י היה יוצא מהכלל כאשר היה כשיר, אבל זה כבר מזמן לא המצב. הוא איבד את התשוקה ואת המהירות מאז חזרתו מסין, ואולי גם נהיה קצת עצלן שם. הוא סבל מרצף בלתי פוסק של פציעות קטנות, ולא תרם כלום. בגדול, הליגה הסינית הרגה את הקריירה שלו. לדעתי, הוא שחקן עבר. הוא לא יחזור להיות חלוץ איכותי".

ריצ'מונד בואצ'י במדי הכוכב האדום בלגרד. Srdjan Stevanovic, GettyImages
"הוא לא יחזור להיות חלוץ איכותי". בואצ'י/GettyImages, Srdjan Stevanovic

הנבואה הזו מגיעה אחרי חצי עונה בעייתית מאוד בגורניק זאבז'ה הפולנית, אשר החתימה את בואצ'י בהעברה חופשית בפברואר האחרון, לא ראתה ממנו אפילו שער אחד ב-13 הופעות, וגם לא ראתה כל טעם לממש את האופציה להאריך את חוזהו. הגנאי היה זקוק לאתגר חדש לגמרי, ובית"ר סיפקה לו אותו. האם יהיה בריא מספיק ונחוש מספיק כדי להחזיר את עצמו למסלול אחרי שנתיים של כלום? הציפיות צריכות להיות זהירות במיוחד, אך מצד שני מתי עוד תהיה הזדמנות להחתים בירושלים חברים של פוגבה ופירלו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully