וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן סלטיק שיבח את ליאל עבדה, הארטסון תקף את ניר ביטון: "טמטום"

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 7:04

עבדה "הבריק" וכבש בהופעת הבכורה בסקוטלנד, אבל הרחקה של ביטון גרמה להחלפתו, ועוררה ביקורת גם מצד מאמנו: "מהלך מאכזב"

תקציר: סלטיק - מיטיולנד 1:1/ספורט1

שרשרת אירועים מוזרה מאוד במשחק של סלטיק הערב (שלישי) מול מיטיולנד. ליאל עבדה פתח בהרכב לראשונה מאז שחתם בקבוצה רק בשבוע שעבר והצליח לכבוש בדקה ה-39. כעבור חמש דקות הוא ראה את ניר ביטון סופג כרטיס צהוב שני מיותר לחלוטין אחרי ששלח אצבע לפניו של אנדרס דרייר. מיד לאחר האדום, עבדה הוחלף וסיים גם הוא את המשחק מוקדם.

ביטון התנצל על ההרחקה וכתב באינסטגרם: "איבדתי את הראש לרגע ונענשתי. אני רוצה לבקש סליחה".

אבל זה לא מנע ממנו לספוג ביקורת קשה על מה שעשה וב-BBC נכתב בתיאור האדום: "כן, הוא מורחק. טירוף מצידו של ניר ביטון. זה צהוב שני שיכול היה בקלות להיות גם אדום ישיר". כדורגלן העבר ג'ון הארטסון אמר: "הייתה צלילה של דרייר, אבל לביטון אסור להגיב כך. הוא השליך את הקבוצה שלו מתחת לאוטובוס אחרי שהיא עלתה ל-0:1. זה טמטום של ביטון". כמו כן, נכתב שם: "ליאל עבדה המסכן הוא השחקן שמוקרב ממש אחרי שכבש במשחק הבכורה שלו". עוזר מאמן הקבוצה לשעבר ג'ון קולינס אמר: "המאמן בטח חושב איך זה אפשרי? אנחנו מובילים 0:1, שולטים במשחק ואז אחד השחקנים הכי מנוסים שלך מורחק בצורה כזו. אף אחד לא גרם לו לספוג את האדום הזה, זה רק באשמתו. מיטיולנד קבוצה לא איכותית, אבל סלטיק נתנה לה את העידוד שהיא הייתה צריכה".

ניר ביטון שחקן סלטיק מול אנדראס דרייר שחקן מיטיולנד. רויטרס
רגע מיותר לחלוטין. ביטון עם דרייר/רויטרס

גם פרשן הטלוויזיה הסקוטית, שחקן העבר כריס סאטון, מתח ביקורת חריפה על ביטון. "זה רגע של שיגעון, זה מגוחך", אמר. "אין הסבר לתגובה של ביטון. הוא שחקן מנוסה, הוא יודע שכבר יש לו כרטיס צהוב, למען השם. איך אתה עושה דבר כזה?".

מאמן סלטיק אנג'ה פוסטקוגלו אמר על האדום של ביטון ש"לא הצלחתי לראות את המהלך בבירור, אבל ברור שהוא כבר היה מוצהב, ושפעולה כזאת נותנת לשופט את האפשרות לשלוף כרטיס צהוב נוסף. זה היה די מאכזב".

אוהדי סלטיק כועסים

פרשן BBC טום אינגליש אמר: "ניר ביטון שחקן מנוסה והוא מכר את החברים שלו לקבוצה. להגיב כך זה טיפשי. אני לא מאמין שדווקא עבדה נאלץ להיות מוחלף. הערב שלו התקצר בגלל ביטון. עבדה היה השחקן הטוב ביותר במשחק ואני בטוח שאוהדי סלטיק נהנו לצפות בו ושחקני מיטיולנד הוטרדו על ידו".

גם ב"סקיי" ביטון ספג ביקורת ונכתב: "ניר ביטון, מה אתה חושב? השופט נפנף מעליו את הטענות לפנדל למיטיולנד, אבל ביטון לקח את החוק לידיים ושלח מכה לפניו של דרייר. זה כל כך מיותר והוא סופג כרטיס צהוב שני ואדום. כל פתיחת המשחק המבטיחה של סלטיק יורדת לטימיון. זה היה רגע שיגעון והמהלך החל בכלל מנבדל של דרייר, אבל זה לא תירוץ לפעולה של שחקן סלטיק".

ב"סאן" הסקוטי גם לא חסכו ביקורת וכתבו: "רגע של טמטום מצידו מצד ביטון. אפשר היה לראות את העצבים על הפנים שלו אחרי שדרייר ניסה לרמות וצלל, אבל זה כל כך טיפשי מצד בלם. זה פשוט טמטום של ביטון. אין מילה אחרת לזה".

ליאל עבדה שחקן סלטיק. Craig Williamson - SNS Group, GettyImages
סימנים מעודדים. עבדה/GettyImages, Craig Williamson - SNS Group

מנגד, אוהדי סלטיק החמיאו לליאל עבדה ברשתות החברתיות וגם המאמן אנג'ה פוסטקוגלו התלהב ואמר בסיום: "ליאל היה מבריק, התנועות שלו ללא כדור היו אינטליגנטיות, הוא כבש ויצר עוד כמה מצבים. זאת הייתה התחלה מבטיחה מאוד מבחינתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully