וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הצגה היסטורית של יאניס: מילווקי זכתה באליפות ראשונה אחרי 50 שנה

בעיתוי מושלם, רשם אנטטוקומפו את משחק השיא שלו בפלייאוף עם שורה סטטיסטית אדירה של 50 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 חסימות, והוביל אותם ל-2:4 בסדרה מול פיניקס עם 98:104 במשחק השישי. מילווקי חוגגת אליפות ראשונה ומרגשת אחרי 50 שנה, כריס פול נשאר בלי טבעת

אוהדי מילווקי באקס חוגגים זכייה באליפות ה-NBA/רויטרס

כשיאניס אנטטוקומפו הגיע ל-NBA בשנת 2013 בתור בחור אלמוני וכחוש, כנראה שהוא היה היחיד שהיום הזה יגיע. הכוכב היווני הוביל הבוקר (רביעי) את מילווקי לאליפות ראשונה אחרי 50 שנה, עם תצוגה היסטורית וחד פעמית. 50 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 חסימות היו לגריק פריק, שהוכיח שנכון לעכשיו הוא השחקן הטוב בעולם, עם תצוגה דומיננטית כפי שלא נראתה בשנים בגמר, והתעלות אדירה ברגע האמת עם מפגן קליעות עונשין (17 מ-19) - עקב האכילס שלו בקריירה - שהמחישה את הווינריות שטבועה בו.

עם משחק כזה, אחרי סדרה כזו, לפיניקס לא באמת היה סיכוי. מילווקי השלימה ניצחון 2:4 בסדרה עם 98:105 במשחק השישי באולם הביתי, וחגגה זכייה שנייה בטבעת בתולדות המועדון וראשונה מאז 1971. מנגד, הסאנס יודעים שהחמיצו הזדמנות היסטורית - הם מעולם לא זכו באליפות, וכך גם המנהיג והכוכב הגדול שלהם כריס פול, שקיווה לסגור מעגל בצורה מרגשת ולזכות בטבעת ראשונה בגיל 36, אחרי קריירה מופלאה. אבל מול הפיזיות והאופי של יאניס ומילווקי, היה להם קשה מאוד להתמודד.

פול חתם את המסע עם 26 נקודות ו-5 אסיסטים, אבל ביום בו דווין בוקר מסתפק ב-19 נקודות באחוזים רעים (8 מ-22 מהשדה) ופיניקס מסיימת עם 6 שלשות בלבד ב-24 אחוז, זה לא הספיק.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס חוגג עם פי ג'יי טאקר. רויטרס
ה-צ-ג-ה. יאניס/רויטרס

לרגעים נראה היה שזו הסדרה של פיניקס, שזו השנה של כריס פול. הסאנס פתחו את הסדרה עם שני ניצחונות משכנעים, נראו טובים, עמוקים ומחוברים יותר, אבל אז הגיעה נקודת המפנה של הגמר: מייק בודנהולזר ציוות את ג'רו הולידיי לכריס פול ואת כריס מידלטון לדווין בוקר בהגנה, יאניס העלה הילוך כשהוא לאט לאט מתאושש מהפציעה שסחב מגמר המזרח, ויחסי הכוחות השתנו. שני מהלכים בלתי נשכחים של יאניס - החסימה על דיאנדרה אייטון בשלהי משחק 4 והדאנק בשניות הסיום של משחק 5 - כבר הנחיתו על הסאנס מהלומות שקשה להתאושש מהן, והיום אנטטוקומפו השלים את הנוקאאוט.

הוא לא עשה את זה לבד, כמובן: כריס מידלטון קלע 17 כולל עוד סל מכריע בדקה האחרונה, בובי פורטיס היה האקס פקטור עם 16 נקודות, ג'רו הולידיי הסתפק ב-12 (4 מ-19 מהשדה) אבל הוסיף 11 אסיסטים, 9 ריבאונדים, 4 חטיפות והגנה גדולה, וגם ברוק לופז עשה אתשלו עם ו-8 ריבאונדים. מנגד, 15 של ג'יי קראודר, 12 של דיאנדרה אייטון ו-10 של קמרון פיין לא עזרו לסאנס לכפות משחק 7 ומכריע באריזונה.

עוד בוואלה!

ווס אנסלד ג'וניור הוצג: "שמח לאמן שחקן כמו דני אבדיה, יש לו המון פוטנציאל"

לכתבה המלאה
יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. רויטרס
הכי ראוי שיש. יאניס חוגג/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1

שתי הקבוצות נראו מבולבלות ומפוזרות בדקות הראשונות, כשמילווקי מרבה לאבד בצד אחד ופיניקס לא מפסיקה להחטיא בצד השני. עם דחיפת הקהל, הבאקס היו הראשונים שיצאו מההלם ועלו ליתרון 8, 7:15, עם רצף מהלכים טובים של כריס מידלטון. דווין בוקר המשיך להחטיא, יאניס אנטטוקומפו התחמם ואפילו שמר על 100 אחוז מהעונשין ברבע הראשון, והיתרון צמח לדו ספרתי. סל של ברוק לופז נעל את הרבע הראשון ביתרון שיא של הבאקס, 16:29.

שחקני פיניקס סאנס דווין בוקר, כריס פול, דיאנדרה אייטון. רויטרס
הסאנס חזרו לעניינים בלעדיהם. פול, בוקר ואייטון/רויטרס

רבע 2

קמרון פיין שהיה נקודת האור של פיניקס גם ברבע הראשון, המשיך ליזום גם בפתיחת הרבע השני, וארבע נקודות רצופות שלו קיזזו את ההפרש ל-8. הסאנס המשיכו לנגוס ביתרון של הבאקס למרות יכולת פושרת של דווין בוקר וכריס פול, שסל שלו קבע 33:33 אחרי דקות ארוכות בהובלה של מילווקי. חמש דקות להפסקה, עלתה פיניקס ליתרון ראשון במשחק, וגם הדביקה עבירה שלישית לכריס מידלטון, שירד לספסל. המהפך של הסאנס הושלם עם סדרה של מהלכים טובים של כריס פול, שדאג להוריד את הסאנס למחצית עם יתרון 42:47, כשפיניקס סוגרת רבע שני של 13:31 - והכל למרות 4 נקודות בלבד של דווין בוקר.

שחקני מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו, ברוק לופז מאוכזבים. Justin Casterline, GettyImages
נראו חסרו אונים ברבע השני. יאניס ולופז/GettyImages, Justin Casterline

רבע 3

פיניקס פתחה יתרון שיא של שבע נקודות מיד בפתיחת המחצית השנייה, אבל החל מאותו רגע המומנטום עבר צד. יאניס המשיך לאמלל את ההגנה של הסאנס, קלע 12 נקודות מהירות , הגיע ל-29 במשחק כולו והוביל מהפך, שגרם למונטי וויליאמס להזעיק פסק זמן כשמילווקי ביתרון 55:58, חמש דקות מפתיחת הרבע. דווין בוקר התחיל להתעורר והחזיר את פיניקס למשחק צמוד, כשמנגד יאניס מגיע ל-20 נקודות ברבע וממשיך לדייק מהעונשין, אבל אקורד הסיום של הרבע הוא של גארד פיניקס, שקלע פעמיים מהקו וקבע 77:77 עם הכניסה לרבע האחרון.

גם לברון מתלהב מיאניס

רבע 4

הדקות הראשונות היו שייכות לאקס פקטורים בשני הצדדים: פרנק קמינסקי המשיך להיות השפן של מונטי וויליאמס עם פעולות טובות בהתקפה - כולל סל יפה מהאסיסט הראשון של דווין בוקר ברבע הרביעי בסדרה. בצד השני היה זה בובי פורטיס שקלע ארבע נקודות חשובות, ושמר את מילווקי עם ראש מעל המים בדקות שיאניס ישב על הספסל. יאניס חזר לפרקט אחרי שתי דקות ומיד הוסיף עוד ארבע נקודות, כשהוא חוצה את 40 הנקודות בפעם השלישית בסדרה, אבל כריס פול ענה עם סל חשוב בצד השני, והתוצאה עמדה על 90:94 לזכות מילווקי כשנותרו ארבע וחצי דקות.יאניס המשיך לדייק מהקו, וסל נוסף של כריס מידלטון נתן את האות לחגיגות, כשפיניקס מרימה ידיים. 98:105 לבאקס, שחוגגים אליפות מרגשת.

סטטיסטיקה

קלעו למילווקי: יאניס אנטטוקומפו 50 (16 מ-25 מהשדה, 17 מ-19 מהעונשין), 14 ריבאונדים, 5 חסימות ו-6 איבודים, כריס מידלטון 17, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, בובי פורטיס 16, ג'רו הולידיי 12, 11 אסיסטים ו-9 ריבאונדים, ברוק לופז 10 ו-8 ריבאונדים.

קלעו לפיניקס: כריס פול 26 ו-5 אסיסטים, דווין בוקר 19 (8 מ-22 מהשדה, 5 אסיסטים), ג'יי קראודר 15 ו-13 ריבאונדים, דיאנדרה אייטון 12 ו-6 ריבאונדים, קמרון פיין 10, מיקל ברידג'ס 7, פרנק קמינסקי 6, קמרון ג'ונסון 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully