וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו רק נראית סיטואציה אידיאלית: סימני השאלה סביב אלבה ברלין

בלאט נכנס לוואקום, זוסמן מקווה להמשיך את המסורת בדרך לשדרוג הבלתי נמנע בבאסקוניה, אבל חודשיים לפני פתיחת העונה, עננה של חוסר ודאות עדיין מלווה את אלופת גרמניה. תמונת המצב של מושבת הישראלים החדשה ביורוליג, כולל האפשרות של מאמן "ישראלי"

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/צילום לילך וייס

לצד מכבי תל אביב, אמורה להיות קבוצה "ישראלית" נוספת ביורוליג בעונה הקרובה: אלבה ברלין. הקבוצה הגרמנית כבר הודיעה שתמיר בלאט יהיה חלק מהסגל והגיעה לסיכום עם יובל זוסמן, שאמנם טרם חתם אבל עשוי לאחד כוחות באופן רשמי עם חברו מנבחרות ישראל בקרוב.

על פניו, הסיטואציה אליהם נוחתים שני הישראלים הצעירים נראית אופטימלית: תמיר בלאט מגיע אחרי עונה השתפשפות נוספת בהפועל ירושלים, ומצטרף לקבוצה עם מצבת רכזים דלילה בעקבות עזיבתם של פייטון סיבה וג'ייסון גריינג'ר; זוסמן אמור להיכנס לנעליים הגדולות של סימונה פונטקיו ולהיות הסמול פורוורד הבכיר בסגל, כשהמסלול האופטימי שלו כאילו נכתב מראש - שני הסמול פורוורדים המובילים הקודמים של אלבה, פונטקיו ורוקאס גידראיטיס, רשמו עונת פריצה וקיבלו לאחר מכן חוזה ארוך טווח מבאסקוניה; כך או כך, שיטת המשחק של אלבה, המבוססת על תנועה ללא כדור ומסירות מרובות, אמורה לעזור לבוא לידי ביטוי כפי שלא הצליח לעשות לידי ביטוי במכבי תל אביב של יאניס ספרופולוס;

שחקן הפועל ירושלים תמיר בלאט מול שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. ברני ארדוב
ינחתו לתוך קבוצה שבונה את עצמה מחדש. בלאט וזוסמן/ברני ארדוב

אבל השבועות האחרונים מבהירים שבלאט וזוסמן (אם אכן יחתום בסופו של דבר) יצטרפו לקבוצה שבונה את עצמה מחדש, בסיטואציה קבוצתית מלאה בסימני שאלה. גריינג'ר, סיבה ונילס גיפיי שעבר לז'לגיריס היו שלושה מהשחקנים הוותיקים והמנוסים בקבוצה, וכעת העוגן היחיד שנשאר מהעונה שעברה הוא הפורוורד הרב-גוני לוק סיקמה.

בסוף השבוע האחרון, הודה המנהל הספורטיבי הימאר אוחדה שבניית הסגל לא מתקדמת בקצב הרצוי. "המצב מתסכל. כשאתה מסיים עונה מוצלחת, אתה מקווה שתוכל לשמור על השחקנים המובילים. אבל השנה נצטרך להתחיל הכל מחדש", אמר אוחדה לתקשורת הגרמנית.

פונטקיו, האיש שזוסמן מתעתד להיכנס לנעליו, ניצל סעיף יציאה בחוזהו כדי לעבור לבאסקוניה, שאמנם פיצתה את אלבה בסכום נכבד, אבל לא כזה שמספק את אוחדה. "זה לא מפצה על האובדן של השחקן. לפחות קיבלנו עליו קצת כסף".

עוד בוואלה!

סוף הדרך של עומרי כספי: "לפעמים רוצים לפרוש בתנאים שלך"

לכתבה המלאה
רוקאס גידרייטיס שחקן באסקוניה. DeFodi Images, GettyImages
זוסמן ימשיך את המסורת? רוקאס גידראיטיס/GettyImages, DeFodi Images

בכל הקשור לבניית הסגל, העדיפות העליונה כעת היא השארתו של מאודו לו. רכז נבחרת גרמניה סיים חוזה וזוכה להתעניינות מקבוצות אחרות שמוכנות לשלם לו סכומים גבוהים, אבל אלבה עדיין מקווה שיחליט להישאר, וישמש כרכז הבכיר.

"אני בהחלט נחוש להשאיר אותו. אנחנו מתאימים לו בצורה מושלמת, ואני אופטימי", אמר אוחדה.

הבעיה היא שאפילו סביב עמדת המאמן יש חוסר ודאות. אאיטו גרסיה רנסס, זקן מאמני היורוליג, עדיין לא החליט אם הוא מעוניין להישאר. לפי ההערכות בגרמניה, הוא עשוי להשתחרר מהחוזה שנה לפני סיומו כדי לנוח אחרי השנתיים המאתגרות שעבר באלבה. בגיל 74, שנת שבתון נראית כמו האופציה ההגיונית ביותר.

"שום דבר לא הוכרע עדיין, אבל זה הולך ונעשה קשה יותר משנה לשנה", אמר אוחדה בייאוש. "אאיטו אוהב את אלבה והמועדון מאוד מעריך אותו, אבל ייתכן שהוא זקוק למנוחה".

אאיטו מאמן אלבה ברלין. GettyImages
זקוק למנוחה. אאיטו/GettyImages

במקרה שאאיטו יפנה את כיסאו, מי שצפוי לקבל את התפקיד הוא "ישראלי" נוסף, עוזרו של רנסס במשך שנים - ישראל גונסאלס. הספרדי בן ה-46 שימש בשנים האחרונות כעוזרו הבכיר של אאיט באלבה וחתם בקיץ שעבר עד 2022. נכון לעכשיו, הוא ממתין להחלטה של המנטור שלו כדי לראות אם יעמוד על הקווים או שוב יסייע לו מהספסל.

"נכון לעכשיו, יש המון סימני שאלה סביב הקבוצה. אני מקווה שנסיר חלק מהם בשבוע הקרוב", אמר אוחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully