וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוון חושפים: שווי המניות של מכבי תל אביב ביורוליג - 35 מיליון יורו

ברתומאו הציג את הנתונים המעודדים בישיבת ההנהלה האחרונה: ערך השוק של הליגה הוכפל בשש שנים, 11 הקבוצות המשוריינות הרוויחו

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/צילום לילך וייס

ביוון חושפים: שווי המניות של קבוצות היורוליג הוכפל תוך שש שנים. בישיסבת ההנהלה האחרונה, הציג המזכ"ל ג'ורדי ברתומאו את הנתונים המעודדים לבעלי 11 הקבוצות המשוריינות - מכבי תל אביב, צסק"א מוסקבה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, ריאל מדריד, ברצלונה, באסקוניה, אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה, ז'לגיריס ומילאנו - שנאספו באמצעות מחקר שהוזמן על ידי חברת "דלויט", פירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה בעולם.

לפי המחקר, השווי של מניות היורוליג הנסחרות בבורסה גדל מ-276 מיליון יורו בשנת 2015 ל-518 מיליון ביורו השנה. 11 הקבוצות המשוריינות שמחזיקות ב-76 אחוז מהמניות של החברה (יול"ב מחזיקה ב-24 האחוז הנותרים), אמורות להיות המרוויחות הגדולות מהמצב החדש.

לפי הפרסומים, כל אחת מ-11 הקבוצות מחזיקות ב-6.9 אחוז מהמניות של היורוליג, והשווי של המניות של כל אחת מהן בנפרד - כולל מכבי תל אביב, כמובן - עומד על 35 מיליון יורו.

חברי הנהלת מכבי תל אביב שמעון מזרחי, דייויד פדרמן. ברני ארדוב
במגמת עלייה. חברי הנהלת מכבי תל אביב/ברני ארדוב

לא מדובר בשווי "האמיתי" של קבוצות במקרה שיעמידו את המועדון למכירה, אלא בערך הכספי של המניות ביורוליג בלבד.

כזכור, בשבועות האחרונים דווח ברחבי היבשת על ויכוח שניטש בין ברתומאו לבין ראשי הקבוצות המשוריינות, בנוגע לחלוקת הכספים בין הקבוצות. לפי דיווחים ביוון, הקבוצות בראשות מכבי תל אביב ניסו להוביל מהלך להדחתו של ברתומאו, שלא צלח בסופו של דבר.

מלבד 11 הקבוצות שמחזיקות ברישיון קבוע, ישחקו העונה ביורוליג שבע קבוצות נוספות - אלבה ברלין, הכוכב האדום בלגרד וזניט סנט פטרסבורג שקיבלו כרטיס חופשי מהיורוליג, ומונאקו ואוניקס קאזאן שעלו בזכות העפלתן לגמר היורוקאפ בעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully