וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתחרים, השאלות והתקדים המעודד: ים מדר יקבל חוזה מהסלטיקס?

בבוסטון ממשיכים לעסוק בהרחבה באפשרות שהרכז יצטרף הקיץ. השחקנים שאיתם יתחרה על המשבצת הפנויה, ההיסטוריה של סנטר מכבי תל אביב שעשויה לרמוז על עתידו, שאלת הבייאאוט של הפועל תל אביב והקביעה: "סטיבנס אוהב אותו, אבל זה עלול להיות מסובך"

ים מדר מתאמן בניו יורק לקראת ליגת הקיץ של ה-NBA/מתוך טוויטר

ים מדר כבר הצהיר שהוא מתכוון לנסות להשיג חוזה ב-NBA בכל הכוח, אבל מה הסיכוי שבוסטון אכן תהמר עליו? רכז הפועל תל אביב שוהה בשבוע האחרון בארצות הברית ומתכונן להופעתו במדי הסלטיקס בליגת הקיץ בלאס וגאס, שתצא לדרך ב-7 באוגוסט. לפי דיווחים בארצות הברית, הוא צפוי להיפגש השבוע עם שלושה מאמנים אישיים מטעם בוסטון, כדי להתכונן לאתגר שמחכה לו בוגאס.

לפי "האתלטיק", במקביל להכנות לליגת הקיץ מדר מנסה להגיע להסדר עם הפועל תל אביב על סכום הבייאאוט שהסלטיקס ישלמו אם יחליטו לצרף את מדר, בין אם בחוזה זמני או בחוזה קבוע. הסכום אמור לנוע בין 700 ל-750 אלף דולר, אולם מדר ומקורביו מקווים שהפועל תל אביב תתפשר על סכום קטן יותר כדי לסייע לו להגשים את חלום ה-NBA.

לפי "האתלטיק", מדר יתחרה עם הגארדים טרמונט ווטרס וקארסן אדוארדס על חוזה דו כיווני (המאפשר לקבוצה להעבירו מהסלטיקס לקבוצת הג'י ליג ששייכת לה, מיין סלטיקס, בכל זמן שתחפוץ). בדיווח צוין ש"ייתכן שהסלטיקס שוקלים להעניק למדר אפילו חוזה מובטח לעונות הבאות, אם יתרשמו ממנו מספיק בליגת הקיץ.

ים מדר שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
בוסטון מחכה לו? מדר/דני מרון

התחרות של מדר על המשבצת הפנויה תהיה מעניינת: טרמונט ווטרס הוא רכז נמוך קומה (1.78) בן 23, שזכה בתואר רוקי השנה בג'י ליג בשנה החולפת, ונחשב לפוטנציאל מסקרן. בעונה שעברה הוא שותף ב-26 משחקים במדי הסלטיקס והעמיד ממוצעים של 3.8 נקודות למשחק. קארסן אדוארדס, קומבו גארד שאף הוא בן 23, נחשב לסקורר מוכשר כששיחק במכללת פרדו, אבל עד כה לא הצליח להשתלב ב-NBA, וב-31 הופעות בעונה שעברה קלע 4 נקודות בממוצע.

הסלטיקס צפויים להחתים גם רכז נוסף בשוק החופשי. עד כה הוזכרו שמותיהם של תומאש סטוראנסקי, פאטי מילס וטי ג'יי מקונל כמועמדים. כך או כך, מדר יתחרה עם ווטרס ואדוארדס על עמדת הרכז השלישי. בליגת הקיץ הוא צפוי לשתף פעולה עם כמה שחקנים שכבר נמנים על הסגל של בוסטון, בראשם הרוקי המסקרן פייטון פריצ'ארד. גם טרמונט ווטרס, איתו מדר עשוי להתחרות ראש בראש על חוזה, עשוי להיות חלק מהסגל לווגאס.

עוד בוואלה!

ים מדר על ההצעות מאירופה: "הפוקוס שלי הוא ה-NBA, חושב רק על בוסטון"

לכתבה המלאה
קארסן אדוארדס, בוסטון סלטיקס חוגג. AP
מאכזב בינתיים. קארסן אדוארדס/AP

בארצות הברית טוענים שהצטרפותו של מדר תלויה גם בהפועל תל אביב. "ממה שאני יודע, יש עדיין סימני שאלה לגבי ההיתכנות של ההחתמה שלו בבוסטון", אמר אמש כתב הסלטיקס של "האתלטיק", ג'יי קינג. "זה עלול להיות מסובך עם שחקנים כמוהו, כי יש דינמיקה שונה עם הבייאאוט וההצעות מאירופה. כשיש לך שחקן צעיר בגיל 20-21 כמוהו, הרבה פעמים קבוצות NBA מעדיפות שהוא ישחק באירופה, כי הוא מקבל שכר מקבוצה אחרת ומשתפר אצלה".

מצד שני, תקדימי העבר מראים שהסלטיקס לא מהססים להחתים שחקנים שליטשו באירופה מהר יחסית. כך, למשל, אנטה ז'יז'יץ', שנבחר בבחירה ה-23 בדראפט 2016, קיבל חוזה מובטח מבוסטון ב-2017, אולם בסופו של דבר נשלח בטרייד לקליבלנד. גם במקרים במקרה של גרשון יאבוסלה, עוד שחקן שנבחר בדראפט על ידי בוסטון, הסלטיקס החליטו לצרפו אחרי עונה אחת באירופה.

"דפוס הפעולה של בוסטון במקרים קודמים של שחקנים בינלאומיים אחרים שנבחרו בדראפט, הוא כנראה סימן מעודד מבחינת מדר", מנתח ג'יי קינג, אך מבהיר: "מצד שני, צריך לראות מה קורה איתו. הקבוצה עדיין צריכה לגבש את הסגל לפני שתקבל החלטות, זה עלול לקחת זמן, זה עלול להיות מסובך".

שחקן הפועל תל אביב ים מדר. ., אודי ציטיאט
הולך על זה בכל הכוח. מדר/אודי ציטיאט, .

קינג תיאר את מדר כשחקן "שמשחק עם הרבה ביטחון, אחד שאף פעם לא חושש מהרגע. הוא מאוד מאמין בעצמו, וזה טוב מאוד לשחקן צעיר כמוהו. הוא משחק עם המון אנרגיה ויש לו מוניטין של שחקן מאוד תחרותי. בוסטון מאוד אוהבת את התכונה הזאת, ולמיטב ידיעתי גם בראד סטיבנס מאוד אוהב אותו. בנוסף, הוא שיפר בעונה האחרונה את הקליעה בצורה משמעותית. אם הוא ימשיך להתפתח כשחקן התקפה מסוכן, הוא יוכל להפוך לשחקן טוב ב-NBA".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully