וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שהכרנו: טקס חלוקת המדליות יעבור מהפך בטוקיו

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 22:34

נשיא הוועד האולימפי אישר כי המדליות לא ייענדו על צוואריהם של הזוכים, אלא יובאו להם על מגש. סקר מצא: רק 22 אחוז מהאזרחים היפנים חושבים שהאולימפיאדה צריכה להתקיים. וגם: התחזית שקובעת את טבלת המדליות, המחווה של אליסון פיליקס והמסר של בולט לשקארי ריצ'רדסון

תקציר: נבחרת ארצות הברית - נבחרת ארגנטינה 80:108/יוטיוב

תשעה ימים נותרו עד שאולימפיאדת טוקיו 2020 תצא לדרך, ואנחנו ממשיכים ללוות אתכם עם כל העדכונים מכל החזיתות.

שינוי בטקס חלוקת המדליות

אולימפיאדת טוקיו שתחל בעוד פחות מעשרה ימים, צפויה להיות שונה מכל מה שהתרגלנו אליו. מכת הקורונה שמכה ביפן כבר גרמה לכך שלא יוכנסו אוהדים ליציעים בטוקיו, כאשר היום (רביעי) יצאה הוראה חדשה, שקשורה באחד האלמנטים הוותיקים ביותר במשחקים האולימפיים - חלוקת המדליות לזוכים ולזוכות.

במקום שהזוכים יקבלו מדליה מאנשי הוועד האולימפי, שעד כה ענדו על צווארי הזוכים את המדליות בהתאם להישגיהם. כעת, בשל המגבלות המוטלות בשל הקורונה, לזוכים יובא מגש וממנו יקחו הספורטאים את המדליה בה זכו. "המדליות לא הולכות אפילו לגעת בצוואר", אמר נשיא הוועד האולימפי, תומאס באך.

אליסון פיליקס במחווה מרגשת למען קולגות

האלופה האולימפית מריו 2016 וחברת נבחרת השליחות של ארצות הברית שזכתה אליפות העולם האחרונה אליסון פיליקס הקימה קרן בשווי של 200 אלף דולר למען ספורטאיות שצריכות עזרה עם טיפול בילדיהן בזמן המשחקים האולימפיים בטוקיו. פיליקס איבדה את נותנת החסות העיקרית שלה, נייק, זאת לאחר שנולדה בתה ב-2018. פיליקס הקימה אז קול מחאה, וגרמה לענקית הבגדים לשנות את המדיניות שלה כלפי ספורטאיות שהפכו לאמהות.

הכפר האולימפי מתחיל להתמלא

הכפר האולימפי נפתח, ואחרי נציגי המשלחות, גם הספורטאים הראשונים החלו להגיע למתחם שכולל 21 בניינים ו-3,800 דירות. כ-18 אלף ספורטאים ואנשי צוות אמורים לאכלס אותו בשבועות הקרובים. "הספורטאים מאושרים שהאולימפיאדה מתקיימת בכפוף לנסיבות, ושכל נהלי הבטיחות קיימים", התעקש נשיא הוועד האולימפי תומאס באך. "אחרי כל מה שהם עברו בשנה שעברה - הם בכלל לא ידעו האם יוכלו להתאמן או אם יפגשו את המאמנים שלהם - כעת הם יכולים לזהור על הבמה האולימפית".

המשלחת הצ'כית היא אחת הראשונות שהחלה להזרים את הספורטאים שלה לטוקיו. הספורטאים השונים הונחו להגיע לכל המאוחר עד חמישה ימים לפני טקס הפתיחה.

הכפר האולימפי, אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
בימים הקרובים עוד ועוד ספורטאים אמורים להגיע. הכפר האולימפי/רויטרס

העניין הציבורי בירידה

לפי סקר של Ipsos, שבחן את מידת העניין של הציבור במשחקים האולימפיים ב-28 מדינות, רמת העניין כרגע עומד על 46 אחוז, ועל 35 אחוז בלבד במדינה המארחת יפן. רק 22 אחוז מתוכם חושבים שבכלל צריך לקיים את המשחקים.

ארצות הברית שוב פייבוריטית ברורה

ברחבי העולם מנסים לחזות את טבלת המדליות, שבע וחצי לפני פתיחת המשחקים. לפי אתר "גרייסנוט", המתמחה בסטטיסטיקות ובתחזיות, ארצות הברית תסיים ראשונה עם 114 מדליות (43 זהב), כך ייראה יתר הטופ 10:

1. ארצות הברית - 114
2. סין - 85
3. רוסיה - 73
4. יפן - 69
5. הולנד - 46
6. צרפת - 41
7. אוסטרליה - 40
8. בריטניה - 36
9. גרמניה - 34
10. איטליה

אליסון פליקס אצנית אמריקאית. GettyImages
בכמה מדליות זהב היא תזכה? פליקס/GettyImages

"מפוקפק מאוד האם האולימפיאדה צריכה להתקיים"

הציטוט הזה שייך לגלופאי אדם סקוט, לשעבר המדורג ראשון בעולם. "המצב של יפן לא טוב", הוסיף האוסטרלי, "חלקים גדולים של העולם בכלל לא מבינים מה קורה שם. הם לא מתקדמים כמו מדינות אחרות בכל הנוגע לחיסונים, אני לא בטוח שאירוע כל כך גדול צריך להתקיים כך". סקוט, בדומה לגלופאים בכירים אחרים, הודיע כבר שלא יגיע לטוקיו.

שקארי ריצ'רדסון אצנית אמריקאית. Ashley Landis, AP
עוד נראה אותה בעתיד. ריצ'רדסון/AP, Ashley Landis

יוסאין בולט תומך בשקארי ריצ'רדסון

אחת האתלטים הגדולים בכל הזמנים עמד לצידה של האמריקאית הצעירה, שתחמיץ את המשחקים משום שנמצאה חיובית לקנאביס: "אני מקווה שהיא תלמד מזה ותמשיך הלאה. אני יודע שהיא עברה תקופה קשה, היא מוכשרת מאוד. אין לי מה להגיד בנוגע לסמים, חוקים הם חוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully