וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמאמין לא מפחד: על ההכנה של מכבי חיפה לגומלין מול קייראט

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 8:31

הירוקים ניסו להחדיר בשחקנים שני מסרים עיקריים: אתם לא פחות טובים מקייראט, וחייבים להיות אגרסיביים לפחות כמו היריבה במשחק הגומלין הערב (17:00, ספורט1). וגם: המבחן של חזיזה והרגע הגדול של דין דוד

תקציר: מכבי חיפה - קייראט 1:1/ספורט1

שני אלמנטים היו במוקד ההכנה של מכבי חיפה למשחק הגומלין הערב (רביעי, 17:00, ספורט1) בקזחסטן מול קייראט אלמאטי במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. הראשון הוא החדרת האמונה לשחקנים שהאלופה הישראלית יותר טובה מהיריבה, יותר איכותית וצריכה לנצח אחרי התיקו בשבוע שעבר בסמי עופר. האלמנט השני הוא החובה להחזיר לקזחים במשחק אגרסיבי, ללא פשרות וכזה שלא ייתן לקייראט להרגיש שמכבי חיפה נחותה ממנה בפיזיות.

זו אחת הסיבות שברק בכר בחר להשתמש במינוח "ברוטאלי" כשהוא מתאר את סגנון המשחק של היריבה שלו הערב. מאמנים נמנעים מלייצר כותרות במסיבות עיתונאים ערב משחק. הם לא צריכים לספק חומר ליריב, אבל בכר דיבר אתמול בקזחסטן במסיבת העיתונאים בעיקר לשחקנים שלו ולא עשה חשבון למה יחשבו בצד השני של המגרש על ההגדרה שסיפק למתחרה שלו. המאמן דיבר אמש מהכיסא במסיבת העיתונאים אל השחקנים כי אותם הוא צריך לשכנע לקראת המשחק הערב. להם הוא צריך להסביר שהם יותר טובים, יותר איכותיים וגם יכולים לשחק כדורגל שבבסיסו המשפט השחוק בכדורגל: "לא להיות פראיירים".

מאמן מכבי חיפה ברק בכר. מאור אלקסלסי
שלח מסר לשחקניו במסיבת העיתונאים. בכר/מאור אלקסלסי

הכדורגל הישראלי לא מלקק דבש על אדמת קזחסטן והקבוצות הישראליות לא מצליחות לנצח. הפעם, בהיעדר שערי חוץ במקרה של תיקו, מכבי חיפה צריכה לנצח ועדיף לפני פנדלים. מי שייקח על עצמו יותר הערב הוא דולב חזיזה. שחקן העונה שעברה בחלק הראשון שלה, מסומן בקבוצה כמי שאמור להביא את מה שהיה חסר במשחק לפני שבוע בו הוא לא פתח. שניים מהמנהיגים של מכבי חיפה נטע לביא ועופרי ארד לא יכולים לתת את שלהם בגלל פציעות והאלופה הישראלית תרצה לקבל מחזיזה גם את הכדורגל המבריק, אבל גם את החוצפה שהוא יודע לספק. זה יהיה מבחן עבור שחקן הכנף אחרי כל ההתעסקות בחגיגות האליפות שלו. התקשורת לא ריחמה עליו והוא ספג עונש ממנו הוא יכול להשתחרר בדיוק הערב, ברגע הכי חשוב.

אחרי הפרידה הרשמית של יעקב שחר מניקיטה רוקאביציה, החלוצים האחרים של מכבי חיפה צריכים לקחת את ההזדמנות. הערב זה יהיה כנראה התור של דין דוד לפתוח אחרי שגודסווי דוניו פתח במשחק הראשון והוחלף. ספק אם הילד מהמושב על הדרך שבין קרית גת לאשקלון, האמין בתום העונה החולפת שכבר באמצע חודש יולי המשא יונח על הכתפיים שלו. קייראט צפויה להיות יותר דומיננטית בהתקפה ביחס למשחק בישראל ומכאן שלדוד יהיו יותר שטחים ופחות צפיפות. המהירות שלו והעובדה שהוא מאוד חד מול השער, יכולים לתת לו את כל מה שצריך כדי להבקיע הערב ולפתוח ברגל ימין כבר את העונה הראשונה שלו בירוק.

אבל לצד כל אלה, עבדו במכבי חיפה הרבה על המצבים הנייחים. זה אולי הצד הכי חזק של קייראט וגם נקודת התורפה של הכדורגל הישראלי מזה עידן ועידנים. לבוגדן פלאניץ' תהיה הרבה עבודה הערב. גם באופן אישי וגם בסידור ההגנה מול קרנות ובעיטות חופשיות.

שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה. מאור אלקסלסי
הרגע שלו. חזיזה/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה זכתה בעונה שעברה באליפות אחרי עשור קשה מאוד. מצד אחד מוקדמות ליגת האלופות הם בונוס. מצד שני איש במועדון ובטח הנשיא יעקב שחר שנשאר בישראל ויצפה במשחק בטלוויזיה, לא רוצה להפסיק לחלום כבר הערב. הדחה תשאיר את הקבוצה באירופה במסלול של הקונפרנס ליג וזה הרע במיעוטו, אבל היא תהיה מאוד מאכזבת, כי מכבי חיפה בהחלט מאמינה שהיא יותר טובה מהיריבה שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully