וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הקופה אמריקה: ברזיל רוצה שוב לעצור את מסי, ארגנטינה לא מאמינה בנקמות

קלאסיקו בדרום אמריקה: אחרי השערורייה בטורניר הקודם, ארגנטינה ומסי מנסים לעצור את הבצורת ואת המאזן מול היריבה המרה. הבעיה: ברזיל ממוקדת, ולא נסחפת לפרובקציות. הכל לקראת המשחק הגדול (בין שבת לראשון, 3:00, ספורט1)

הגמרהסתיים11/07/2021
ארגנטינה
  • מריה (22)
0
    ברזיל
    תקציר חצי גמר הקופה אמריקה: ברזיל מנצחת 0:1 את פרו/ספורט 1

    טורניר הקופה אמריקה אולי לא התעלה לשיאים בלתי גדולים מדי, במיוחד על רקע היורו, אבל הלילה (בין שבת לראשון) חובבי הכדורגל יקבלו את קלאסיקת הקלאסיקות, המפגש שלו כולם חיכו: ברזיל נגד ארגנטינה בקרב על התואר (3:00, ספורט1).

    מדובר בקלאסיקו אמיתי. השתיים נפגשו לראשונה ב-1914, ומאז מיצבו את עצמן כשתי אומות הכדורגל מהגדלות בעולם, עם 7 זכיות משותפות במונדיאל. ארגנטינה מגיעה למשחק בלתי מנוצחת ב-19 משחקיה האחרונים, בעוד ברזיל - המארחת והאלופה המכהנת, שתיהנה מהביתיות במראקנה - לא הפסידה מאז שנוצחה על ידי ארגנטינה במשחק ידידות בנובמבר 2019.

    "בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, יש להם את השחקן הכי טוב בעולם - ליאו מסי", אמר רישרליסון על היריבה המרה, שמגיעה טעונה למשחק. כזכור, ארגנטינה אמורה הייתה לארח את הטורניר, וקיוותה לנצל את יתרון הביתיות כדי לנקום בברזיל על ההפסד השנוי במחלוקת בחצי הגמר בטורניר הקודם (2:0), להחזיר את התואר הביתה (לראשונה מאז הזכיה הקודמת ב-1993), ולהעניק למסי תואר גדול ראשון עם הנבחרת.

    השתיים נפגשו ארבע פעמים בגמרים: שלוש בקופה ואחד בגביע הקונפדרציות (2005). ארגנטינה ניצחה את ברזיל בגמר הקופה ב-1937, אבל לא עשתה את זה מאז בקרב על תואר. ברזיל ניצחה בגמר בפרו ב-2004, בגמר בוונצואלה ב-2007, כשהתגברו על מסי הצעיר בגמר הראשון שלו.

    שחקן נבחרת ארגנטינה, ליאונל מסי. רויטרס
    ישבור בצורת? מסי/רויטרס

    ארגנטינה

    וכך, שנתיים אחרי ההפסד להם בחצי הגמר, בארגנטינה טוענים שהם לא מחפשים נקמה, למרות השיפוט המפוקפק במפגש ההוא, שגרם למסי לאחר מכן לתקוף בצורה חריפה את ההתאחדות הדרום אמריקנית (CONMEBOL) ולספוג עונש השעיה. "אני לא מאמין בנקמות, אני מאמין בעבודה שהשקענו, והפרויקט שעמו הגענו לכאן", אמר מאמן ארגנטינה ליאונל סקאלוני, "ברור שהמשחק הוא סיכום, כי זה גמר, ואנחנו פוגשים את היריבה הנצחית שלנו. נקווה שיהיה משחק טוב, ואין ספק שהעולם יעצור כדי לצפות בו, אני אני לא חושב על נקמה".

    רבות דובר על הבצורת של ארגנטינה, וכמובן המאזן המאכזב של מסי בנבחרת, שיודע שבגיל 34 לא יהיו לו עוד הרבה הזדמנויות לזכייה בתואר משמעותי עם הנבחרת. עד עתה הוא מצטיין בטורניר (4 שערים, 5 בישולים), אבל סקאלוני טוען: "ניצחון או הפסד, הוא עדיין הכדורגלן הגדול בכל הזמנים, הוא לא צריך את התואר בשביל להוכיח את זה".

    עוד בוואלה!

    ניימאר נגד הברזילאים "הבוגדים" שיעודדו את ארגנטינה: "לכו להז****"

    לכתבה המלאה
    טיטה, ניימאר, נבחרת ברזיל. רויטרס
    יודע איך לעצור את מסי, אבל לא מוכן לגלות. טיטה/רויטרס

    ברזיל

    גם בברזיל לא מתרגשים מ-28 שנים רצופות של ארגנטינה בלי תואר, ויודעים שאין לזה חשיבות. "זה העבר, אתה לא יכול להסתכל על זה ככה", אמר טיטה, מאמן הסלסאו, "אנחנו לא מנוצחים בשתי הקופה אמריקה האחרונות, יש לנו מספרים טובים יותר, אבל אני לא רואה שיש לזה השפעה גדולה".

    הציפיות כמובן גדולות גם בברזיל, ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר לעמיתו הארגנטינאי בפגישה בשבוע שעבר שהוא מצפה שהסלסאו ינצחו 0:5, אבל טיטה לא נגרר לקרבות פסיכולוגיים. "זה מרתון מנטלי, מה שעומד בפנינו", אמר, "אנחנו משחקים אחרת מהעיתונות והאוהדים. אנחנו מתאמנים ומתכוננים היטב, מרוכזים במטרות שלנו. פעם זו פרובוקציה, פעם עקיצה, פעם ההיסטוריה, לפעמים זה על שחקנים שמכירים מהמועדונים - אבל לא זאת המהות. המהות היא עבודה קשה ואימונים ולהתכונן היטב למשחק גדול".

    ברזיל תחסר את גבריאל ז'סוס מורחק ואת המגן אלכס סנדרו הפצוע, בעוד ארגנטינה שוב תיאלץ להסתדר בלי כריסטיאן רומרו. ואיך טיטה מתכוון לעצור את מסי? "אני יודע, אבל לא אגלה", ענה כשנשאל על אפשרות לשמירה אישית, "אי אפשר לנטרל אותו, רק להפחית בפעולות שלו".

    הרכבי הקבוצות

    שופט: אסטבן אוסטואיץ' (אורוגוואי)
    אצטדיון: מרקאנה, ריו דה ז'ניירו

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully