וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעזור ליאניס? "פול ובוקר גרמו למידלטון והולידיי להיראות כמו גופה"

המספרים ההיסטוריים של אנטטוקומפו ממחישים את התלות המוגזמת של הבאקס, הצוות המסייע סביבו מאכזב, וכעת הפרשנים כבר חורצים: "זה ייגמר בסוויפ". אצל פיניקס: פול ובוקר מסבירים את סוד הזוגיות המנצחת, מונטי וויליאמס עם עוד נאום סוחף. סיכום משחק 2

פיניקס חוגגת את ההעפלה לגמר ה-NBA/מתוך הטוויטר של פיניקס סאנס

יאניס אנטטוקומפו ניסה לעשות הכל: הוא קלע 42 נקודות, הוריד 12 ריבאונדים, חילק 4 אסיסטים, הוסיף 3 חסימות, שמר בשביל כולם, נלחם בפציעה נוספת שספג - אבל זה לא עזר. מילווקי שלו נקלעה הלילה (בין חמישי לשישי) לפיגור 2:0 בסדרת גמר ה-NBA מול פיניקס, ונראית בנחיתות ברורה לקראת המשך הסדרה, לא רק בגלל המאזן בסדרה, אלא גם משום שהסאנס נראים הרבה פחות תלויים בשחקן אחד.

בשלב מסוים במהלך המחצית הראשונה, נראה יאניס מנסה לדרבן את חבריו לקבוצה בכל הכוח, עם שיחת מוטיבציה קולנית באחד מפסקי הזמן. אבל גם זה לא הוכיח את עצמו, וג'רו הולידיי וכריס מידלטון השאירו אותו לבד במערכה. השניים חיברו 28 נקודות בלבד כולל 12 מ-37 חלשים מהשדה, במה שנראה כמו המשך מגמה. הולידיי עומד על 31 אחוז בלבד מהשדה ועל 14 אחוז בלבד מהשלוש עד כה בסדרה, ולאורך הפלייאוף האחוזים שלו לא טובים בהרבה (41 אחוז מהשדה, 28 אחוז מהשלוש ו-67 אחוז מהעונשין). מידלטון נראה הרבה יותר טוב בחלקים מהפלייאוף הנוכחי, אבל בגמר הוא לא משפיע מספיק בינתיים.

"דווין בוקר וכריס פול גרמו להולידיי ומידלטון להיראות כמו גופה", צייץ הפרשן קנדריק פרקינס. סקיפ ביילס, פרשן נוסף, כבר מעריך שהסדרה תסתיים בסוויפ. "אני לא מוצא שום הוכחה לכך שזה יכול להסתיים אחרת", כתב.

יאניס עושה את שלו בסדרה, והרבה מעבר לכך: הוא עומד על ממוצעים של 21 נקודות, 14.5 ריבאונדים ו-93 אחוז מהשדה עד כה בגמר, אבל הנתונים הבאים ממחישים טוב יותר את התלות המוחלטת שהבאקס מגלה בו: ב-75 הדקות בהן שיחק בסדרה, מילווקי ניצחה בהפרש מצטבר של 4 נקודות; במעט הדקות בהן ירד לספסל, הבאקס הובסו ב-27 נקודות;

ברבע השלישי לבדו קלע 20 נקודות, הכי הרבה של שחקן בודד ברבע אחד במשחק גמר מאז ג'ורדן מול פיניקס ב-1993. הוא הפך גם לשחקן השישי בלבד בתולדות הגמר שמגיע ל-40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-3 חסימות במשחק. יאניס הודה בסיום שהוא סבל מכאבים אחרי חסימה אדירה ברבע האחרון, אבל מקווה להיות מוכן ומזומן למשחק השלישי. למזלו, הוא יקבל זמן ממושך יחסית להתאושש עד המשחק, שייערך בין ראשון לשני במילווקי.

אבל בשלב זה, נראה שהקבוצתיות והאיכות של הסאנס פשוט גדולים על הבאקס - גם כשיאניס מציג יכולת עילאית. "האיי קיו של הסאנס הרבה יותר מדי גבוה בשביל הבאקס", טוען קנדריק פרקינס, ומהמר שהסאנס יסיימו את הסדרה בשישה משחקים.

עוד בוואלה!

למרות הצגת ענק של יאניס: פיניקס ניצחה 108:118 את מילווקי ועלתה ל-0:2 בגמר

לכתבה המלאה

אבל הסאנס משננים את המנטרות של מונטי וויליאמס, שאמר בסיום ש"מבחינתי, הסדרה עדיין ב-0:0. זאת הגישה שאנחנו צריכים לבוא איתה".

"קואץ' צודק, זאת הגישה הנכונה. עדיין לא עשינו שום דבר", אמר דווין בוקר. למרות המנהיגות הסוחפת של כריס פול, הכישרון של דווין בוקר והסיוע המרשים של שחקנים משלימים כמו מיקל ברידג'ס וג'יי קראודר, הסאנס נשענים גם על המסרים והביטחון של המאמן.

המחשה לכך קיבלנו עמוק בתוך הרבע האחרון, לאחר שדיאנדרה אייטון ירד מתוסכל לספסל אחרי עוד מהלך בו לא הצליח לעצור את יאניס. "תחזור למגרש ותראה מה שאתה יודע. אתה מאוכזב כי הצבת לעצמך סטנדרטים גבוהים", נשמע קואץ' וויליאמס אומר לאייטון בצד המגרש, בשיחת מוטיבציה ממנה חזר אחרת לחלוטין, ועזר לסאנס לסגור עניין בדקות האחרונות.

מעבר לחוסן המנטלי שמעניק המאמן, הסאנס ממשיכים ליהנות מיכולת שיא של הכוכבים. דווין בוקר וכריס פול חיברו 113 נקודות בשני המשחקים הראשונים בסדרה - הכי הרבה אי פעם לצמד בשני משחקי הגמר הראשונים ב-NBA.

"אני לא מופתע מדווין, בכלל לא", פול שיבח אותו. "הבחור כבר קלע 70 נקודות במשחק אחד בעבר. אם עשית את זה, כנראה שאתה לא אחד שמתבייש. הוא עובד קשה מאוד, והוא בנוי לרגעים כאלה. הוא נשאר במוד התקפה כל המשחק, זה מה שאני אוהב אצלו. הצלחנו לפתח מערכת יחסים שבנויה על אמון. הוא יודע שלא משנה מה קורה, אני תמיד רוצה בטובתו, שאין לי שום כוונה להרע לו".

עד כמה האוהדים של הסאנס היו קולניים? כמעט כמו הדציבלים של המראת מטוס

הסאנס צלפו 20 שלשות - שיא מועדון בפלייאוף - והציגו הנעת כדור מהפנטת. באחד המהלכים, רגע לפני הירידה למחצית, הכדור עבר מצד לצד חמש פעמים עד שהסתיים בדאנק ועבירה של אייטון, במהלך שהמחיש את הפרגון והכימיה המיוחדת בקבוצה, והזכיר לחלק מהפרשנים האמריקאים את סן אנטוניו של שנת 2014, שהתפרסמה בזכות הנעת הכדור המופתית שלה.

"זה היה רגע גדול של מומנטום. הנעת כדור היא הבסיס של ההתקפה שלנו. למדתי בשנים עם גרג פופוביץ' בספרס שכשמשחקים ככה, כולם מרגישים מעורבים. ככה אפשר להשפיע על ההגנה של הקבוצה היריבה. זה עובד מצוין אצלנו, כי זה פשוט מי שאנחנו. לא לכל קבוצה יש כל כך הרבה מוסרים טובים".

כריס פול הוסיף ש"מה שאני אוהב בקבוצה הזאת, זה את האמון שיש בה. הגישה שלנו היא תמיד למצוא את הזריקה הכי טובה שאפשר. אם יש לי מצב קליעה טוב, אני אמסור למי שיש לו מצב קליעה נהדר. כשזה קורה מדי משחק, כשהמאמנים עובדים על זה ומדגישים את זה, אתה מרגיש ביטחון בשיטה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully