וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה אחרונה מווימבלדון? פדרר: "לא יודע אם אחזור לפה"

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 22:13

השוויצרי הפסיד להורקאץ', הודח מהטורניר ואמר: "מותש לגמרי, מרגיש כאילו אני צריך לישון". מקנרו: "לא מאמין למה שראיתי"

נובאק דג'וקוביץ' משחק טניס עם בנו/מתוך טוויטר

רגע מרגש מאוד במגרש המרכזי של ווימבלדון התרחש הערב (רביעי). רוג'ר פדרר, שזכה בטורניר שמונה פעמים, הפסיד 6:3, 7:6 (4), 6:0 למדורג 14 הוברט הורקאץ' הפולני וסיים את דרכו ברבע הגמר. אחרי המשחק ירד השוויצרי אל חדר ההלבשה כשבדרך לשם כל 15 אלף הצופים במגרש עמדו ומחאו לו כפיים והוא החזיר להם.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Kirsty Wigglesworth, AP
פרידה עצובה מהמגרש בו חגג שמונה זכיות. פדרר/AP, Kirsty Wigglesworth
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
סופה של אגדה שהייתה באמת? פדרר/רויטרס

המספרים

  • הוברט הורקאץ' הפך לפולני השני שמגיע לחצי גמר בגרנד סלאם. הטניסאי הקודם שעשה את זה היה ייז'י ינוביץ', שגם עשה את זה בווימבלדון ב-2013.
  • בגיל 39 ו-337 ימים, פדרר רצה להפוך לטניסאי המבוגר ביותר שמגיע לחצי גמר ווימבלדון.
  • זו הפעם הראשונה שפדרר מודח מווימבלדון אחרי הפסד בשלוש מערכות מאז 2002, אז נוצח בסיבוב הראשון על ידי מריו אנצ'יץ' הקרואטי.
  • זו הפעם הראשונה שפדרר סופג בייגל (מערכה על האפס) בווימבלדון ובסך הכול הפעם השלישית שזה קורה לו בגרנד סלאם. בשני המקרים הקודמים זה היה ברולאן גארוס - מול רפאל נדאל ב-2008 ונגד פטריק ראפטר ב-1999.
  • הורקאץ' השחקן הרביעי שמנצח את פדרר על דשא בלי לשמוט מערכה. לפניו היו יבגני קפלניקוב בווימבלדון 2000, מריו אנצ'יץ' בווימבלדון 2002 ואנדי מארי במשחקים האולימפיים ב-2012.
  • הורקאץ' פתח את השנה עם מאזן 9:5 מול יריבים מהטופ 10 והשנה הוא עם 1:4, כולל ארבעה ניצחונות כאלה ברציפות: מול סטפנוס ציציפאס (5) ואנדריי רובלב (8) במיאמי, נגד דניל מדבדב (2) ופדרר (8) בווימבלדון.
הוברט הורקאץ' טניסאי פולני. רויטרס
התרגש וקפץ משמחה בסיום. הורקאץ'/רויטרס

כשנשאל האם זו הפעם האחרונה ששיחק במגרש המרכזי בווימבלדון, אמר פדרר: "אני לא יודע, אני באמת לא יודע. אני צריך להתאושש. המטרה שלי תמיד הייתה לשחק פעם נוספת בווימבלדון. המטרה הראשונית הייתה לשחק כאן בשנה שעברה. זה לא קרה והייתה קורונה. הצלחתי לעשות את זה השנה ואני שמח מאוד על זה. כמו שאמרתי ידעתי שנשב ונדבר על העתיד אחרי ווימבלדון, אני צריך לקחת כמה ימים. ברור שנדבר הלילה ונראה איך ארגיש. אבדוק מה אני צריך לעשות כדי להיכנס לכושר טוב שיאפשר לי להתחרות כמו שצריך. אני שמח מאוד שהגעתי רחוק כל כך ושהצלחתי לשחק בווימבלדון ברמה הזו אחרי כל מה שעברתי. ברור שארצה לשחק שוב, אבל בגילי אתה לא יכול להיות משוכנע בזה".

פדרר המשיך ואמר: "הרגשתי מאוכזב מאוד אחרי המשחק, אני עדיין מאוכזב. למרות זאת, יש משקל שיורד מהכתפיים שלך כשהטורניר נגמר, כשאתה משיג או לא משיג מטרה כזו גדולה וחשובה. אני מותש, אני מרגיש מותש מאוד. אני יכול ללכת לנמנם עכשיו, כך אני מרגיש. זו תחושה מוזרה. נתתי הכול וכשזה נגמר אני מרגיש כאילו אני יכול ללכת לישון כי אני כל כך מותש מבחינה מנטאלית, מזה שחדפתי את עצמי קדימה וניסיתי הכול. 18 החודשים האחרונים היו ארוכים וקשים. אני עצוב מאוד, אבל זה תמיד כך ואחרי כמה שעות או כמה ימים אני כבר חוזר לעצמי".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
ערב מאכזב. פדרר/רויטרס
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Kirsty Wigglesworth, AP
נפרד. פדרר/AP, Kirsty Wigglesworth

הורקאץ' הנרגש אמר אחרי המשחק: "זה הכי מיוחד שיש בשבילי. לשחק כאן ועוד לנצח את פדרר, שעשה פה דברים כל כך מיוחדים, זה חלום שמתגשם. אני גאה ומאושר להיות כאן. אני לא יכול לחכות כבר למשחק הבא".

טניסאי העבר בוריס בקר אמר: "שמתי לב להרבה פספוסי כדור, נקודות מוזרות של רוג'ר וכמובן לסט בו הוא הפסיד 6:0. הוא לא יגיד שהוא עצבני או מוטרד, אבל אני לא יודע אם נראה את האיש הגדול הזה שוב כאן. הצד השני של המטבע הוא שיש חוקים ברורים בטניס ואפילו רוג'ר פדרר צריך לציית להם והם כוללים משחקים. אתה לא משיג כושר משחק באימונים. אתה רק מבין כמה אתה טוב כשאתה מכניס את עצמך לעמדה של משחקים והיום זה לא היה מספיק טוב".

טניסאי העבר ג'ון מקנרו אמר: "אני לא מאמין למה שקרה עכשיו, אבל פדרר אנושי". מאטס וילאנדר: "הורקאץ' היה יותר מדי טוב היום. פדרר לא במיטבו כרגע וזה ברור. אבל הורקאץ' גרם לו להיראות שחקן רגיל לשם שינוי. הוא שחקן טוב מאוד. כשאתה לא משחק מספיק אז חסר לך ביטחון. כשהפורהנד שלך לא עובד, לא קל להסתמך על שאר המשחק שלך כשהנשק הכי משמעותי שלך לא מתפקד בצורה מושלמת. אפקט הפחד מתחיל להתפוגג אצל פדרר, כמו שזה קורה אצל כולם, אבל אצלו זה יותר משמעותי מאשר אצל כולם. הורקאץ' שיחק בצורה מדהימה ויציבה והגיע לו לנצח. הוא התמודד עם הלחץ היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully