וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקארי ריצ'רדסון לא תתחרה בטוקיו: "חייבים לשמור על הגינות מקצועית"

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 12:46

אחרי שהושעתה בעקבות שימוש במריחואנה, הפייבוריטית לזכייה בזהב בריצה היוקרתית ל-100 מטרים נותרה מחוץ לסגל האמריקאי ותחמיץ גם את השליחות

גיבושון של הוועד האולימפי לקראת אולימפיאדת טוקיו/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ליר שפיגלר

אחרי שהושעתה מהריצה היוקרתית ל-100 מטר באולימפיאדת טוקיו בעקבות שימוש במריחואנה, הפייבוריטית לזכייה במדליית זהב, שקארי ריצ'רדסון, התנחמה לפחות בעובדה שתהיה חלק מנבחרת השליחות של ארצות הברית ב-4X100. אלא שהיום (שלישי) נודע לאצנית בת ה-21 שהיא לא תרוץ גם במקצה השליחות, ולמעשה לא תיקח חלק כלל במשחקים האולימפיים.

שקארי ריצ'רדסון, אצנית אמריקאית. Andy Lyons, GettyImages
תחכה ארבע שנים. ריצ'רדסון/GettyImages, Andy Lyons

כזכור, ריצ'רדסון נתפסה על שימוש במריחואנה והושעתה מפעילות ל-30 יום - עד ל-5 באוגוסט - אחרי הריצה האינדיבידואלית ל-100 מטרים ולפני מקצה השליחות. אלא שהלילה פרסמו באיגוד האתלטיקה האמריקאי את רשימת האצניות שייקחו חלק ב-4X100, וריצ'רדסון לא ביניהן.

"נכון שיש לשקול מחדש את הכללים הבינלאומיים הנוגעים לשימוש במריחואנה", נמסר מאיגוד האמריקאי. "נכון שאנחנו מבינים את ריצ'רדסון ולבנו איתה, אך עלינו לשמור על הגינות מקצועית, גם כלפי ספורטאים אחרים שמנסים להגשים את החלום שלהם".

עוד בוואלה!

הבוסית: הבת של ברוס ספרינגסטין תייצג את ארה"ב באולימפיאדת טוקיו

לכתבה המלאה

לפני כשלושה חודשים, היממה שקארי ריצ'רדסון את עולם האתלטיקה כשעצרה את השעון על 10.72 שניות - התוצאה השישית בטיבה בכל הזמנים. בכך סימנה עצמה האמריקאית בת ה-21 כאחת המועמדות המובילות לזכות במדליית זהב באולימפיאדה הקרובה - אולם ריצ'רדסון כלל לא תוכל להשתתף בטוקיו, לאחר שנתפסה על שימוש במריחואנה.

"אני מתנצלת", אמרה לפני מספר ימים. "עד כמה שאני מאוכזבת, ברור לי שכשאני עולה למסלול אני מייצגת לא רק את עצמי אלא גם קהילה שתמכה בי מאוד. אני מתנצלת על העובדה שלא ידעתי לשלוט ברגשות שלי בתקופה ההיא".

כשריצ'רדסון מדברת על "התקופה ההיא", היא מתכוונת בעיקר למות אמה. מריחואנה, סיפרה, עזרה לה להתמודד: "לכולנו יש מאבקים שונים, כולנו מנסים להסתיר זאת ולהחביא את הכאב. מי אני שאגיד למישהו איך להתמודד עם הכאב שלו או המאבק שלו? מי אני שאגיד למישהו איך להתמודד? מי אני שאגיד למישהו שהוא טועה כי כואב לו?".

האצנית הצעירה העפילה למשחקים האולימפיים לאחר שסיימה ראשונה במוקדמות בארצות הברית בתוצאה של 10.86 שניות. במשלחת סימנו אותה כאמריקאית הראשונה מאז גייל דברס ב-1996 שעתידה לזכות במדליית זהב בריצה הנחשקת מכולן, אולם החלום הזה נמוג.

"אם יאפשרו לי להתחרות אהיה אסירת תודה", אמרה עוד לפני ההחלטה. "אני רק בת 21, אני צעירה ונותרו לי עוד הרבה משחקים אולימפיים. לא השתמשתי בסטרואידים או משהו כזה, זה בסך הכל מריחואנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully