וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הערעור של ניר קלינגר: ירצה את ששת משחקי ההרחקה בליגה

7.7.2021 / 19:32

מאמן הפועל תל אביב ערער על העונש הכבד שספג בעקבות ההרחקה בדרבי, אבל בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קבע: "החלטה סבירה"

אימון פתיחת העונה של הפועל תל אביב/צילום ועריכה: דני מרון

נדחה ערעורו של מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר בנוגע לעונש שספג בעקבות ההרחקה בדרבי של גמר הגביע. כזכור, מאמן האדומים הורחק משישה משחקי ליגה בבית הדין של ההתאחדות. הוא הגיש ערעור והערב (רביעי) החליט בית הדין העליון של ההתאחדות לדחות את ערעורו ולהותיר את העונש על כנו.

בהחלטתם כתבו הדיינים: "אין אנו מקבלים את עמדתו של בא כוח המערער שכן מדובר בעינינו במקרה חמור וקשה באופן יוצא דופן, שלא נראה במגרשי הכדורגל זה שנים רבות. כפי שנקבע בבית הדין המשמעתי, הנאשם פרץ פעמיים לתוך תחומי המגרש, ללא שקיבל היתר לכך משופט המשחק, והוסיף חטא על פשע בתנועות המגונות ובעמדה המתריסה כלפי אוהדי הקבוצה היריבה. לא נוכל אלא לכנות את התנהלותו של המערער כמבישה ביותר שאיננה ראויה במקומותינו, ובמיוחד שמדובר במאמן קבוצה שחייב להוות סמל ודוגמה הן לשחקניו והן לקהל האוהדים. על אחת כמה וכמה אמורים הדברים באכסניה שבה בוצעו העבירות, דהיינו, משחק גמר גביע המדינה, בנוכחות נשיא המדינה, המשודר בכל ערוצי הטלוויזיה לקהל הרחב".

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב משתולל על השופט מול מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הערעור נדחה. קלינגר/ברני ארדוב

"על סלים טועמה שרים שירים גזעניים ואתם אומרים שזה לא בסדר אבל כשמגחכים על הנכות שלי זה בסדר?", אמר קלינגר בדיון. "אם להעליב בן אדם על נכותו זה בסדר אז אין לי מה להגיד. למגרש נכנסתי כדי להרחיק את השחקנים מהשופט, אפשר לראות את זה".

עורך הדין של הפועל תל אביב, משה בן דת, הוסיף: "רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים, יצאה באמירות קשות לפני הדיון, היא זיהמה והחמירה את ההליך".

קלינגר, שהתפרץ כלפי השופט ארז פפיר בגמר וביצע תנועות מגונות לעבר אוהדי מכבי תל אביב, עמד לדין בגין הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות.

בהחלטתו המקורית כתב הדיין: "קלינגר מודה כי נכנס למגרש פעמיים, אך לטען להגנתו כי זה נעשה על מנת להרחיק את שחקנים. בכל הכבוד, טענה זו אינה טענת הגנה ראויה. מר קלינגר שהה בתחומי המגרש כמאמן ולא כחבר בצוות האבטחה, ואין הוא יכול לחדור לתחומי המגרש על דעתו טרם שריקת הסיום, תהא הסיבה אשר תהא. לדברים יש משנה תוקף כאשר הוא מאשר כי בחדירתו למגרש בפעם השנייה אמר את 'אשר על ליבו' לשופט ולא הסתפק בהרחקת השחקנים. חמור ממנו האירוע אשר הונצח במצלמות ובמהלכו נראה מר קלינגר עושה תנועות מגונות. גם אם קהל היריבה חצה את הגבולות בקריאותיו, אין בו להצדיק פטור מאחריות. לא רק שתנועתו של קלינגר הייתה על המדרג החמור של סקאלת 'ההתנהגות הבלתי הולמת', אלא שחומרה יתרה יש למצוא באכסניה בה נעשתה העבירה: משחק גמר גביע המדינה, בנוכחות הנשיא, משודר בפריים-טיים בערוצים ארציים. באירוע כזה יש לצפות מבעלי תפקידים כי ינהגו מנהג כפול ומכופל של ריסון בתגובותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully