וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיניקס ניצחה 105:118 את מילווקי ועלתה ליתרון 0:1 בגמר ה-NBA

הופעת הבכורה של כריס פול ושל צעירי פיניקס בגמר ה-NBA הוכתרה בהצלחה: הסאנס הראו דומיננטיות מול מילווקי, נהנו מ-32 ו-9 אסיסטים של הרכז הוותיק ומ-27 של דווין בוקר, ושמרו על הביתיות. יאניס חזר מפציעה עם 20 ו-17 ריבאונדים, אבל לא היה בשיאו

שחקני פיניקס סאנס דווין בוקר, כריס פול חוגגים. רויטרס
אופי, כישרון עומק - הסאנס נראים מוכנים לטבעת. בוקר ופול חוגגים/רויטרס

צעד נוסף בדרך לאליפות היסטורית: פיניקס סאנס גברה הבוקר (רביעי) 105:118 על מילווקי ועלתה ליתרון 0:1 בסדרת גמר ה-NBA, אחרי מפגן דומיננטיות, איכות ועומק. 20 אלף האוהדים שהגיעו לאולם הביתי של פיניקס והתרגשו לראות את הקבוצה חוזרת למעמד לראשונה מאז 1993, קיבלו הצגה מרשימה, כשכריס פול, דווין בוקר וחבריהם לא נבהלים מהקאמבק של יאניס אנטטוקומפו לשורות מילווקי.

כוכב הבאקס שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בגמר המזרח והיה חשש שלא יחזור העונה, שב מוקדם מהצפוי וקיווה לתת רוח גבית לבאקס, בהופעת הבכורה שלו בסדרת הגמר. לצערו, למרות פתיחה מצוינת, הוא עדיין נראה מעט חלוד, ובעיקר לא היה יכול לקבוצתיות של הסאנס וליתרון הברור שלהם בקו האחורי, למרות שסיים עם 20 נקודות ו-17 ריבאונדים.

מנגד, טבילת האש של צעירי פיניקס ושל כריס פול בן ה-36 בגמר לא הייתה יכולה להיות מוצלחת יותר: CP3 פתח חלש ולא עלה על הלוח ברבע הראשון, אבל סיים כקלע הבולט במשחק עם 32 נקודות לצד 9 אסיסטים; דווין בוקר היה גם הוא במיטבו עם 27 ו-6 אסיסטים, למרות יום קליעה חלש מחוץ לקשת (1 מ-8); ודיאנדרה אייטון הוכיח בגרות עם תצוגה מרשימה מתחת לסלים, שהסתיימה עם 22 נקודות ו-19 ריבאונדים.

משחק 2 ייערך בלילה שבין חמישי לשישי, והסאנס ינסו לעשות עוד צעד אל עבר האליפות הראשונה בתולדותיהם. הבאקס, מנגד, יקוו לקבל את אותה יכולת מכריס מידלטון (29 ו-7 ריבאונדים) אבל בהחלט יזדקקו לתצוגה משופרת של ג'רו הולידיי (10 נקודות עם 4 מ-14 מהשדה, לצד 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים).

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, מול מיקל ברידג'ס, פיניקס סאנס. Matt York, AP
נראה טוב בדקות הראשונות, ונחלש. יאניס/AP, Matt York

מהלך המשחק

רבע 1

פיניקס פתחה בחמישייה הרגילה עם כריס פול, דווין בוקר, מיקל ברידג'ס, ג'יי קראודר ודיאנדרה אייטון, וגם אצל מילווקי לא היו הפתעות עם ג'רו הולידיי, כריס מידלטון, פי ג'יי טאקר, אנטטוקומפו וברוק לופז. יאניס הראה שהוא בעניינים כבר מהפתיחה עם ארבעה ריבאונדים, שני אסיסטים ונקודה אחת מהקו בשלוש הדקות הראשונות. פיניקס הזעיקה את פסק הזמן הראשון אחרי שש דקות, כשהיא בפיגור 12:10, וחזרו ממנו אחרת, כשהיא מנצלת את דקות המנוחה של אנטטוקומפו, ונהנית מדקות מצוינות של דווין בוקר שהיה המוציא לפועל העיקרי שלה ברבע הראשון, והוביל אותה לריצת 0:8 מהירה וליתרון 20:24. אנטטוקומפו חזר ומיד הגיב עם שני דאנקים קלים ואסיסט יפה, אבל הרבע ננעל עם סל של טורי קרייג מריבאונד התקפה שקבע 26:30 לפיניקס.

עוד בוואלה!

הצד השני של המטבע: ההגרלה ששינתה את גורלן של הסאנס והבאקס

לכתבה המלאה
דווין בוקר, פיניקס סאנס מעל שחקן מילווקי באקס ברוק לופז. רויטרס
המוציא לפועל העיקרי של הסאנס ברבע הראשון. דווין בוקר/רויטרס

רבע 2

ברוק לופז וג'ף טיג פתחו את הרבע עם נקודות חשובות, אבל הסאנס המשיכו להכתיב את הקצב הגבוה שהם מחפשים, ובשעה טובה גם כריס פול עלה ללוח. חמש נקודות מהירות וסל נוסף של דווין בוקר הקפיץ את פיניקס ליתרון שיא של 7 נקודות, 38:45, כשנותרו 7 דקות להפסקה. אבל מילווקי סירבה לוותר: כריס מידלטון קלע חמש רצופות והוביל ריצת 0:7 שקבעה שוויון, ולמרות שיאניס רשם דקות קצת פחות טובות, ההפרש של הסאנס נשאר מינימלי. בדקות האחרונות של המחצית המומנטום שוב היה בצד של הסאנס שנהנו מחמש נקודות רצופות של מיקל ברידג'ס, אבל אנטטוקומפו חתם את הרבע עם חסימה גדולה והשאיר את היתרון של הביתיים על חד ספרתי, 49:57 בירידה להפסקה.

כריס פול, פיניקס סאנס, מול פי ג'יי טאקר, מילווקי באקס. רויטרס
הצטרף לדווין בוקר ברבע השני. כריס פול/רויטרס

רבע 3

יאניס פתח את הרבע עם שלשה ראשונה במשחק, אבל פיניקס המשיכה לנצל את המיס-מאצ'ים של בוקר ופול מול ברוק לופז בהגנת החילופים, ושלשה ועבירה של CP3 העניקה להם יתרון דו ספרתי ראשון במשחק. סל נוסף של ברידג'ס במתפרצת קבע יתרון שיא של 52:65 שלוש דקות מפתיחת הרבע. הבליץ של הסאנס נמשך והיתרון גדל ל-18 אחרי 8 נקודות רצופות של כריס פול, ששלהבו את הקהל הביתי. בדקות הללו בובי פורטיס וכריס מידלטון ניסו להשאיר את המשחק בחיים, אבל היד החמה של פול לא איפשרה זאת. CP3 עוד הספיק לעורר חרדה אצל פיניקס עם מה שנראה כמו פציעה, אבל חזר ועזר לסאנס לסיים את הרבע עם יתרון מבטיח, 76:92.

שחקני פיניקס סאנס דווין בוקר, מיקל ברידג'ס, מול שחקן מילווקי באקס פי ג'יי טאקר. Matt York, AP
נראו חסרי אונים. פי ג'יי טאקר מיואש אחרי עוד סל של בוקר/AP, Matt York

רבע 4

מידלטון המשיך להיות נקודת האור של מילווקי, הגיע ל-25 נקודות אישיות וצימק את הפער ל-13, 96:83, כשנותרו תשע דקות על השעון. קם ג'ונסון וקם פיין קלעו סלים גדולים ששמרו את פיניקס עם טווח ביטחון, אבל שלשה של ברין פורבס צימקה את ההפרש לחד ספרתי, 101:92. בשלב זה הסאנס שוב לחצו על הדוושה, ומילווקי נשברה סופית, למרות שמייק בודנהולזר השאיר את השחקנים הבכירים על המגרש כמעט עד השנייה האחרונה. 105:118 לסאנס בסיום.

ג'רו הולידיי, מילווקי באקס, נשמר על ידי שחקן פיניקס סאנס ג'יי קראודר. רויטרס
לא הורגש מספיק. ג'רו הולידיי/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לפיניקס: כריס פול 32 (12 מ-19 מהשדה, 9 אסיסטים), דווין בוקר 27 (1 מ-8 מהשלוש, 10 מ-10 מהעונשין), דיאנדרה אייטון 22 (8 מ-10 מהשדה, 19 ריבאונדים), מיקל ברידג'ס 14, קמרון ג'ונסון וקמרון פיין 10 כל אחד, טורי קרייג 2, ג'יי קראודר 1 (9 ריבאונדים).

קלעו למילווקי: כריס מידלקון 29 (12 מ-26 מהשדה, 7 ריבאונדים), יאניס אנטטוקומפו 20 (6 מ-11 מהשדה, 7 מ-12 מהעונשין, 17 ריבאונדים), ברוק לופז 17, ג'רו הולידיי 10 (4 מ-14 מהשדה, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים), פט קונאטון 8, פי ג'יי טאקר 7, ברין פורבס 6, בובי פורטיס 5, ג'ף טיג 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully