וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננו גינזבורג בריאיון: "כולם פה בשיגעון, זה החלום של כל ילד"

5.7.2021 / 10:30

מאמן נבחרת צ'כיה בעננים אחרי ההעפלה המפתיעה לאולימפיאדה: "אנחנו עוד לא קולטים, זה הישג מטורף. לא הרבה מאמנים מגיעים לזה, בטח לא ישראלים". וגם: המהפך המפתיע בטורניר הקדם אולימפי ("לאט לאט זה התלבש") וההכנות למפגש מול איראן בטוקיו ("קיבלו בית ציוני")

נבחרת ארצות הברית בכדורסל לטוקיו 2020/מתוך יוטיוב

נבחרת צ'כיה רשמה הלילה (בין ראשון לשני) הישג אדיר כשהעפילה לאולימפיאדה בזכות ניצחון מרשים 72:97 על יוון. זו הפעם הראשונה שהנבחרת מעפילה למשחקים האולימפיים מאז 1980, אז עדיין בתור צ'כוסלובקיה, כשמי שעומד על הקווים הוא ננו גינזבורג הישראלי שהפך לישראלי השלישי שיאמן במשחקים האולימפיים אחרי רלף קליין עם גרמניה ב-1984 ודיוויד בלאט עם רוסיה ב-2012.

"היו לי הרבה הישגים, אבל להגיע לאולימפיאדה זה הישג אדיר מבחינתי ומבחינת צ'כיה", אמר גינזבורג הבוקר לוואלה! ספורט. "רשמנו היסטוריה במדינה, יזכרו אותנו תמיד".

התחלת לחשוב על הצעידה בטקס פתיחה?

"עוד לא, אבל אמרתי לשחקנים לפני המשחק - כל ילד שמתחיל לשחק כדורסל, הולך לג'ודו, התעמלות - החלום שלו זה האולימפיאדה, ואתם רחוקים 40 דקות מהדבר הזה. לא הרבה מאמנים מגיעים לזה, בטח לא ישראלים. ברור שאני אתרגש, זה מדהים".

ננו גינזבורג מאמן נבחרת צ'כיה חוגג. AP
"לא באתי אופטימי". ננו גינזבורג חוגג/AP

לגינזבורג לא היו הרבה סיבות להאמין בתחילת הטורניר הקדם אולימפי שלה בקנדה. הנבחרת שלו נראתה רע במשחקי ההכנה, קיבלה את הכוכבים תומאש סטורנסקי ויאן וסלי רק כמה ימים לפני המשחקים והובסה במשחק הראשון נגד טורקיה עם 87:70 כואב. במשחק הקובע על העלייה לחצי הגמר היא עברה בקושי את אורוגוואי (79:80) אבל במאני טיים היא כבר להטה. היא ניצחה בהארכה את קנדה המקומית, אחת הפייבוריטיות למדליה בטורניר עצמו, עם 101:103 גדול, ובמשחק הגמר חגגה מול יוון העדיפה.

"לא באתי אופטימי כי סטורנסקי, וסלי, ובוחאציק הצטרפו רק לארבעה אימונים ואנחנו לא נבחרת עם עומק. נפצעו לי שני שחקנים, ואז במשחק הראשון זה לא היה נראה טוב. אבל לאט לאט זה התלבש. תוך כדי תנועה הבנתי יותר, התחלתי לשחק עם וסלי ובאלווין והכל התחיל להתחבר".

את הלילה העביר המאמן הישראלי בחגיגות עם הצוות והשחקנים שלו. "אני עוד לא קולט. גם היה לנו בית קשה, גם בקנדה. הכל ביחד. הישג מטורף, אנחנו עדיין לא קולטים. כולם בשיגעון, הצוות, השחקנים. הישג אדיר".

עוד בוואלה!

צ'כיה פירקה את יוון והעפילה לראשונה לאולימפיאדה

לכתבה המלאה
נבחרת אירן בכדורסל. Vahid Salemi, AP
"המשחק הראשון הכי חשוב". שחקני נבחרת איראן/AP, Vahid Salemi

לצ'כיה יש 20 יום עד פתיחת הטורניר האולימפי בטוקיו. גינזבורג נתן לשחקנים חופש עד ה-13 ביולי, יחזור לישראל למנוחה של מספר ימים, וישוב לצ'כיה למחנה אחרון לפני המשחקים. וויצ'אך חרובאן, אחד הכוכבים של הנבחרת ואולי השחקן המצטיין באליפות העולם לפני שנתיים, לא אמור להיות חלק מהסגל גם במשחקים בטוקיו.

צ'כיה תפגוש בבית המוקדם בטוקיו את איראן, צרפת וארצות הברית, אותה פגשה גם לפני שנתיים בבית המוקדם באליפות העולם. שתי הראשונות ושתי הנבחרות הטובות ביותר מהמקום השלישי יעפילו לרבע הגמר, מקום בו היה גינזבורג עם הצ'כים גם באליפות העולם וגם באליפות אירופה בעבר.

"לאיראנים יש אותי ואת ארצות הברית, קיבלו בית ציוני", צוחק המאמן הישראלי. "חשוב לנו המשחק הראשון נגד איראן, שתיים עולות, ברור שארצות הברית תעלה וצרפת חזקות, והשלישית עם המאזן הכי טוב, אנחנו יכולים לקבל גם בראש מהאמריקאים. צריכים לעבור את איראן שיש להם נבחרת טובה, מתרכזים בזה. ניתן כמה ימים חופש, ובעוד שמונה ימים נתחיל להתכונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully