וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדם אולימפי: צ'כיה פירקה את יוון והעפילה לראשונה לאולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 9:20

הישג ענק לנבחרת של ננו גינזבורג: אחרי הניצחון הדרמטי מול הקנדים, הצ'כים הלמו ביוונים החזקים עם 72:97 מדהים וישחקו עם ארה"ב, צרפת ואיראן בטורניר האולימפי. וסלי כיכב עם 16 נק' ו-5 חטיפות

הישג ענק לננו גינזבורג ונבחרת צ'כיה: אחרי הניצחון ההירואי על קנדה החזקה בחצי הגמר, הצ'כים עלו הבוקר (שני) לאולימפיאדה בפעם הראשונה אחרי ניצחון מדהים 72:97 על נבחרת יוון החזקה. היוונים, שהציגו הגנה חזקה לאורך הטורניר, התפרקו מול הצ'כים שקלעו 32 נקודות כבר ברבע הראשון ויצרו יתרון דו ספרתי שאותו הם לא שמטו עד לסיום.

ננו גינזבורג מאמן נבחרת צ'כיה חוגג. AP
הישג ענק. צ'כיה חוגגת/AP

פטריק אודה הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס עם 20 נקודות כמעט ללא החטאה. יאן וסלי המצוין שלט בצבע עם 16 נקודות, 9 ריבאונדים ותיבל גם עם חמש חטיפות. תומאש סאטורנסקי רכזה של שיקגו מה-NBA הוסיף 12 נקודות ושלושה אסיסטים ואונדריי באלבין תרם 14 ו-7 ריבאונדים לצ'כים, שישחקו בבית אחד בטוקיו עם ארצות הברית הגדולה, צרפת החזקה ואיראן. גאורגיוס פפיאניס הוביל את הנבחרת של ריק פיטינו עם 14 נקודות בלבד, קוסטאס סלוקאס הוסיף 11 וניק קלאתיס הסתפק ב-9 ו-3 אסיסטים ליוונים, שהיו חסרי אונים מול ההתקפה הצ'כית של גינזבורג.

ננו גינזבורג אמר אחרי ההישג: "זאת תחושה מדהימה, אני לא יודע מה אני מרגיש עכשיו, עוד כמה ימים אני אבין את זה. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שכל שחקן שמתחיל לשחק כדורסל חולם לשחק במשחקים האולימפיים, גם כמאמן. זה חלום שמתגשם, אני שמח מאוד".

"אין מה לדבר על המשחק, זאת חבורה אדירה של שחקנים עם אופי מדהים. לא ידעתי כמה כוח יהיה להם לשחק היום אחרי אתמול. היו לנו שחקנים חסרים במשימה הזאת. צריך לתת הרבה קרדיט לכל מי שהגיע".

סימונה פונטקיו נבחרת איטליה מול מילוש תיאודוסיץ' נבחרת סרביה. רויטרס
חגג על מילוש ועל סרביה. סימונה פונטקיו/רויטרס

אמש: נבחרת איטליה העפילה למשחקים האולימפיים אחרי ניצחון ענק על סרביה המארחת בבלגרד 95:102. הסרבים הגיעו למשחק הזה כפייבוריטים ברורים עם שמות נוצצים כמו מילוש תיאודוסיץ' אלוף איטליה עם בולוניה, וסילייה מיצ'יץ' אלוף היורוליג ובובאן מריאנוביץ' הענק. אלא שהסרבים הציגו משחק הגנה נרפה והאיטלקים ניצלו את זה עם 57 נקודות ויתרון דו ספרתי כבר במחצית הראשונה.

האיטלקים כבר הובילו במעל 20 הפרש ברבע השלישי והסרבים, שסבלו ממשחק נפל של מילוש ומיצ'יץ', רק צימקו מעט לקראת הסוף אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. שלושה אדריכלים היו לניצחון האיטלקי הזה: אצ'ילה פולונרה המוחתם הטרי של פנרבחצ'ה להט עם 22 נקודות, כולל שש שלשות ו-11 ריבאונדים. סימונה פונטקיו מאלבה ברלין שהצטיין לאורך כל הטורניר, חגג על תיאודוסיץ' עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים וניקו מניון הוביל עם 24.

מנגד, מילוש תיאודוסיץ' נעצר על 5 נקודות באחוזים עגומים (1 מ-8, 0 מ-6 מחוץ לקשת) ויצא לקראת הסוף בחמש עבירות. מיצ'יץ' קיבל רק 13 דקות וקלע 8 נקודות וגם נמניה בייליצה היה חלש עם 5 נקודות. דנילו אנדז'ושיץ' ניסה להציל את מולדתו עם 27 נקודות, פיליפ פטרוסב הוסיף 22 אך עם משחק כל כך חלש של הכוכבים הגדולים והגנה רעה כל כך, לסרבים לא היה סיכוי והם הודחו בבושת פנים מהטורניר ולא יהיו בטוקיו.

יונאס פויגטמן נבחרת גרמניה. רויטרס
יהיה באולימפיאדה. פויגטמן/רויטרס

עוד נבחרת שעלתה לאולימפיאדה היא גרמניה, שניצחה 64:75 את ברזיל במשחק הגמר בטורניר בקרואטיה. אחרי שניצחה את קרואטיה המארחת בחצי הגמר, גרמניה הציגה הגנת ברזל מול הברזילאים וספגה רק 30 נקודות במחצית השנייה.

הגרמנים חסרו כמה כוכבי NBA כמו דניס שרודר ודניאל תייס, אבל מו ואגנר חברו של דני אבדיה לוושינגטון לשעבר להט עם 28 נקודות באחוזים מעולים (6 מ-6 משתי נקודות, 3 מ-6 מחוץ לקשת). רובין בנצינג הוסיף 13 ומאודו לו שהצטיין מול הקרואטים הוסיף 10 ו-5 אסיסטים למנצחים. אנדרסון ורז'או קשישא הוביל את הברזילאים עם 14, שסבלו ממשחק חלש מאוד של ויטור בניטה הכוכב שלהם שקלע 1 מ-11 מהשדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully