וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסלובניה חגגו עלייה היסטורית: "לוקה עושה את כולם טובים יותר"

הנבחרת מהבלקן שניצחה בחוץ את ליטא החזקה, חגגה עלייה היסטורית למשחקים האולימפיים. דונצ'יץ' התמוגג: "אין לי מילים"

עולם הכדורסל מתקשה להירגע מההצגה המופלאה של לוקה דונצ'יץ' הערב (ראשון) מול נבחרת ליטא בגמר הטורניר הקדם אולימפי. הפנומן שמשחק בדאלאס מאבריקס, רשם טריפל דאבל ראשון אי פעם בקריירה בנבחרת (31 נקודות, 13 אסיסטים, 11 ריבאונדים), והביא את סלובניה למשחקים האולמיפיים בזכות 85:96 בחוץ על הליטאים.

זו תהיה פעם הראשונה בתולדותיה שהנבחרת מהבלקן תהיה במשחקים האולימפיים. סלובניה ברחה ליתרון דו ספרתי במהלך המחצית השנייה, זאת למרות האווירה הביתית המדהימה שהשרו האוהדים המקומיים.

שחקני נבחרת סלובניה מניפים את לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
שחקני נבחרת סלובניה מניפים את לוקה דונצ'יץ'/רויטרס

איש המשחק, לוקה דונצ'יץ' אמר בסיום: "אני חסר מילים. עבדנו ממש קשה על זה, המטרה הייתה ידועה לנו ועשינו את זה - אנחנו במשחקים האולימפיים. לא איכפת לי שקיבלתי את תואר השחקן המצטיין, אני פשוט שמח שהצלחנו להגיע למשחקים האולימפיים בפעם הראשונה. נלחמנו קשה ואני חושב שמגיע לנו להיות באולימפיאדה".

על חבריו לקבוצה אמר דונצ'יץ': "אני חושב שהמשחק הקבוצתי בינינו והכימיה בינינו ראויה לציון של 99.99 מתוך 100. אנחנו מכירים אחד את השני, אוהבים אחד את השני - אנחנו נבחרת מדהימה. מכאן אנחנו יכולים רק לעלות".

מאמן סלובניה אלכסנדר סקוליץ': "כל הכבוד לליטא על משחק נהדר. זה היה משחק קשה מול אולם מלא. יש לנו שחקנים שיודעים להתמודד במצבים כאלה. יש לי שחקנים נהדרים שמשחקים ביחד, נלחמים ביחד, עוברים זמנים קשים ביחד. כמובן שכשלוקה בקבוצה הכל קל יותר, הוא גורם לשחקנים להיות טובים יותר ממה שהם בדרך כלל, וכך גם לי".

עוד בוואלה! ספורט

אחד בדורו: לוקה דונצ'יץ' סחף את סלובניה לאולימפיאדה עם תצוגת ענק

לכתבה המלאה

המאמן המשיך: "זה רגע היסטורי בשבילנו. פעם ראשונה של המדינה שלנו שנהיה במשחקים האולימפיים. אנחנו מאוד שמחים ואני רוצה לברך את כל השחקנים והאוהדים".

לקראת סיום מסיבת העיתונאים, נכנסו שאר שחקני נבחרת סלובניה, שפכו מים, רקדו ושרו ועד מהרה גם לוקה דונצ'יץ' והמאמן סקוליץ' הצטרפו לחגיגה. בכל זאת, העפלה היסטורית לאולימפיאדה חוגגים רק פעם אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully