וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מספרת של יצחקי: המסלול המפתיע של ברק יצחקי בהנהלת מכבי תל אביב

23.6.2021 / 14:00

איך דווקא ברק יצחקי, החלוץ עם הטאצ' הייחודי שהוגלה ממכבי תל אביב בתחילת דרכו של גולדהאר, כבש את לבו של הבעלים והפך לאיש המקצוע הכי חזק במועדון? אחרי ששינה גישה, התחבר למוקדי הכוח ובשקט טיפס מעלה, כעת יצחקי מבין שהמציאות השתנתה

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:2 על הפועל תל אביב בגמר הגביע/ספורט1

סוף חודש אוגוסט 2012. מיטש גולדהאר אחרי שלוש שנים מאכזבות כבעלי מכבי תל אביב. הקנדי מחליט להביא למועדון את ג'ורדי קרויף ומתחיל לבנות שדרת זרים שתנהל ותאמן את הקבוצה. אחת ההחלטות הראשונות המתקבלות היא לשלוח את ברק יצחקי לגלות בקפריסין. קרויף ומכבי תל אביב חושבים שצריך להפריד בין יצחקי לאלירן עטר ובכלל לבצע מהלכי חיתוך דרמטיים. ברק יצחקי משלם את המחיר ונשלח מהקבוצה. רוני לוי מאמן אנורתוזיס פמאגוסטה באותו קיץ שמח לקבל את יצחקי אצלו. בהודעה לאקונית שמשחררת מכבי תל אביב לתקשורת אומר המנהל המקצועי החדש ג'ורדי קרויף: "אנחנו מאחלים לברק בהצלחה במדי קבוצתו החדשה".

אם הייתם אומרים אז לקרויף או לגולדהאר שיעבור כמעט עשור וברק יצחקי יהיה האיש המקצועי הכי חזק במכבי תל אביב, הם ודאי היו חושבים שאתם הוזים.

מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד עם ברק יצחקי. ברני ארדוב
למד ממנספורד, שינה פאזה והפך לאדם מאוד דיסקרטי ורחוק מהתקשורת, כפי שמכבי תל אביב מחייבת. יצחקי/ברני ארדוב

תשע שנים יעברו עד ההודעה הרשמית אתמול של מכבי תל אביב. הפעם מיטש גולדהאר בעצמו אמר את הדברים על ברק יצחקי: "ברק עבר בצורה חלקה משחקן כדורגל מקצועי בכיר לתפקיד מרכזי במחלקת הכדורגל שלנו. ברק יעמוד בראש מחלקת הכדורגל שלנו. יוביל בתחום הרכש והסקאוטינג. יהיה מעורב בהחלטות בנושא העברות שחקנים ויהיה אחראי על תיאום פילוסופיית הכדורגל של המועדון בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת". מי שרצה חותמת סופית למסלול יוצא הדופן שעבר הנער מאשקלון עד הצמרת של הכדורגל הישראלי, הוא קיבל אותה אתמול בהודעה הזו של המיליארדר הקנדי.

שלוש שנים אחרי שפרש, ברק יצחקי הוא איש המקצוע הישראלי הראשון במכבי תל אביב מאז אבי נמני שמקבל כל כך הרבה סמכויות. קרויף - האיש ששלח אותו לאי השכן באחת ההחלטות הראשונות שקיבל כשהגיע למכבי תל אביב - היה זה שהמליץ לגולדהאר לפני שעזב את מכבי תל אביב בקיץ 2018, להציב את יצחקי בתפקיד מקצועי במועדון. עד אז רצה גולדהאר רק אנשי ניהול מקצועי זרים. הוא העדיף אנשים שלא מעורבבים בכדורגל הישראלי ולא חייבים דבר לעיתונאים הישראלים. קרויף, שאולי סחב כל השנים את ההחלטה שלו לשלוח את יצחקי מהקבוצה ב-2012, סגר מעגל ופיצה את יצחקי בתמיכה שהעניק לו בקבלת הג'וב ממנו הוא יתפתח עד שכאמור יהפוך אתמול רשמית לישראלי הכי חזק מקצועית מאז החל העידן הזר במועדון.

יצחקי ידע היטב מה דורש התפקיד כשמונה לפני שלוש שנים לעבוד לצדו של המנכ"ל בן מנספורד. כשחקן גם כך שינה פאזה והפך לאדם מאוד דיסקרטי ורחוק מהתקשורת, כפי שמכבי תל אביב מחייבת. הוא ראה מהצד עד כמה המועדון עובר שינוי והתאים את עצמו למה שהפוזיציה החדשה דרשה. הוא למד לעבוד לצד מנספורד, העמיק את קשריו עם סוכנים וגורמים אחרים בכדורגל ובעיקר מיצב את עצמו כאדם שיודע לשמור סוד. כל מי שנפגש איתו מעיד שהוא יושב מול אדם רציני, מעמיק, חרוץ וכזה שיש לו מילה. במסגרת הדרישות החדשות, יצחקי גם ניתק את עצמו מלא מעט אנשים אליהם היה קרוב בעברו כולל בבית"ר ירושלים. הוא הפנים שאם הוא רוצה להתקדם ולעלות בסולם הדרגות, הוא צריך להיות עוד יותר מחויב רק למיטש גולדהאר ולג'ק אנגלידיס. במקביל חיזק את יחסיו עם היועץ המשפטי של המועדון, עו"ד מורן מאירי, שנחשב כבר שנים לאיש האמון של המערכת מטורונטו. זאת ועוד, הוא ידע לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם פטריק ואן לוון שהיה עד לפני שנה המנהל הביצועי של מחלקת הנוער והאיש האמון על הפרויקט עם בית"ר תל אביב. כשמיטש גולדהאר החליט לפטר את גיאורגיוס דוניס, הוא התייעץ גם עם יצחקי באשר לואן לוון. יצחקי היה משוכנע שההולנדי מתאים לתפקיד החדש ולא חשש להמליץ עליו למאמן, מה שהתברר לבסוף כהחלטה מוצלחת וגם עליה קיבל יצחקי נקודות זכות.

עוד בוואלה!

מיליון דולר ב-24 שעות: מכבי תל אביב הוכיחה שהיא שינתה גישה הקיץ

לכתבה המלאה
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"מכבי תל אביב הבינה שיש כאן בן אדם שמבין עניין. נתנו לו לצמוח עם התפקיד וזה לא משנה הגדרת התפקיד". יצחקי בפרישה/יוסי ציפקיס

אדם המקורב מאוד ליצחקי סיפר היום: "ברק תמיד היה בחור מאוד חכם. גם במגרש וגם בחיים. מכבי תל אביב ראתה את זה והבינה שיש כאן בן אדם שמבין עניין. נתנו לו לצמוח עם התפקיד וזה לא משנה הגדרת התפקיד. אם קראו לו סקאוט, ספורט דירקטור או מנהל מחלקת הכדורגל. מכבי תל אביב עובדת בצורה מסוימת. יש צוות כאן וצוות בקנדה וברק התחבר טוב בתוך הצוותים האלה. הוא עשה עבודה טובה מאוד מאז שפרש. הוא התחבר לפטריק בנוער וגם בפרויקט של בית"ר תל אביב. הוא מאוד חרוץ ויסודי ואין סיבה שלא יתפתח. החבר'ה האלה הם הדור הבא. אתה רואה את גל אלברמן במכבי חיפה. מי שכשרוני וחכם במגרש, יידע לעשות את העבודה גם מחוץ למגרש. לברק יש את היכולות האלה".

העיתונאי יוסי פרטוק שהיה יושב ראש הפועל אשקלון כשברק יצחקי נמכר לבית"ר ירושלים בגיל 17 מכיר היטב את יצחקי ושומר איתו בקשר עד היום: "כשראיתי את הפרסום אתמול, אמרתי 'כל הכבוד', אבל האמת שלא היה לי ספק שיתקדם כי ברק הוא עקשן. מציב מטרות ומשיג אותן. אין דבר שהוא רוצה ולא השיג חוץ מחו"ל שם הוא ממש לא השתלב ורצה לחזור. אתה מבין שהילד הזה נועד לגדולות ואני לא חושב שזה הסוף. אם הוא הגיע במכבי לאן שהגיע, זה אומר שהוא קפץ מעל כמה ראשים. גולדהאר הוא אדם נטול רגשות והוא שם את האנשים המקצועיים ביותר שהוא מוצא לנכון. הוא הציב אותו בעמדה זו כי זה מה שהוא האמין שצריך לעשות".

פרטוק ממשיך: "ברק הפך להיות אדם חזק מאוד ביחד עם פטריק ואן לוון. הוא עובד וחושב בגדול. הוא הגיע למקום הראוי לו. אני עוד זוכר שמאיר פניג'ל שם את הידיים על הראש כשראה אותו אחרי הרכישה ממני ואמר לי: 'תגיד, זה מה שקנינו? מה זה הגובה הזה?'. אמרתי לו: 'מאיר פניג'ל, הילד הזה שלך ולתמיד'. בית"ר עשתה אז עסקה ענקית. שילמה רק 30 אלף דולר בלי לראות אותו אפילו ותראה באיזה מחיר היא מכרה אותו לפני 11 שנים למכבי תל אביב".

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר עם ג'ק אנגלידיס. דני מרון
מתחילת דרכם העדיפו למנות איש מקצוע זר, שלא "יתערבב". יצחקי גרם להם לשנות את הגישה/דני מרון

העלייה בדרגה והמעבר לשמש כראש מחלקת הכדורגל במכבי תל אביב, טומנת גם אפשרות לכישלון. כל עוד היה יצחקי ליד מנספורד או בתפקיד שולי, הוא יכול היה ללכת בגשם ולא להירטב. עכשיו ההחלטות הן שלו והוא ייבחן עליהן. עידן נחמיאס, אוסמה חלאיילה ומה שיבוא מעתה הם שחקנים שהוא יהיה אחראי על ההגעה שלהם. הוא יישפט על פי מה שהקבוצה תעשה על כר הדשא וזה יכול לקחת אותו הכי גבוה להרבה שנים במכבי תל אביב, או להנחית אותו לקרקעית, אם העסק לא יצליח.

מי שמכיר את יצחקי יודע שהמשפט של גולדהאר אתמול באותה הודעה על בעלי התפקידים במועדון, יישב לו חזק מול העיניים עוד הרבה זמן. "אני לא יכול להתכחש לרגשות האכזבה שיש לי מהתוצאה הסופית בליגה", רשם הבוס ושלח לכל הנוגעים בדבר במועדון ובראשם יצחקי מסר ברור בדבר החובה לחזור ולהיות מספר אחת.

יצחקי שטיפס מלמטה ופילס לעצמו את הדרך לפסגה לא יכול היה לבקש אתגר יותר גדול מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully