וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנסג'נדרית הראשונה באולימפיאדה מעוררת סערה: "כמו לקחת סמים"

סערה סביב הכללתה של מרימת המשקולות לורל הובארד במשלחת ניו זילנד לטוקיו. היריבות זועמות: "זו בדיחה גרועה, פשוט לא הוגן", במולדתה מחזקים: "גאים בכל הספורטאים שלנו, יש לנו תרבות חזקה של הכלה וכבוד לכולם"

לורל הובארד מרימת משקולות ניו זילנדית/רויטרס

אחרי המחלוקת הבלתי נגמרת סביב קסטר סמניה ושאלת המגדר שלה, עולם הספורט מתחיל להכיר שם חדש שקורא תיגר על החלוקה המקובלת בין ספורטאים לספורטאיות. לורל הובארד, מרימת משקולות בת ה-43, נבחרה הלילה (בין ראשון לשני) למשלחת הניו זילנדית לאולימפיאדת טוקיו, מה שיהפוך אותה לספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים.

הובארד, שהתחרתה כמרים משקולות בתחרויות גברים עד שעברה ניתוח לשינוי מין ב-2013, וכמעט נאלצה לפרוש ב-2018 בעקבות פציעה מחרידה בזמן הנפה, קיבלה את הכרטיס המיוחל בזכות עדכון טרי של הקריטריונים הדרושים כחודש לפני פתיחת התחרויות ביפן, ואמרה: "אני מתרגשת ומודה על התמיכה הנוגעת ללב מצידם של ניו זילנדים רבים. כשהיד שלי התרסקה לפני שלוש שנים רבים ייעצו לי לוותר, אבל העידוד והאהבה שלכם דחפו אותי קדימה מתוך החשכה".

הפציעה שכמעט סיימה את הקריירה של הובארד

החל מ-2015 איפשר הוועד האולימפי הבינלאומי לטרנסג'נדרים להתחרות כנשים, בתנאי שרמת הטסטוסטורון בדמן לא חורגת מהכמות המותרת, למרות שמדענים רבים טענו שעצם העובדה שאותן ספורטאיות עברו את גיל ההתבגרות כגברים מעניקה להם יתרון פיזי מבחינת צפיפות השרירים והעצמות, גם אם רמת הטסטוסטורן שלהן זהה ליתר המתחרות.

השתתפותה של הובארד בתחרויות כאישה עוררה זעם מצד מתחרות רבות לאורך השנים האחרונות. אחרי שזכתה בתחרות בסמואה ב-2019 וגברה על יריבות מקומיות, הכריז יושב ראש איגוד הרמת המשקולות של סמואה: "כל הנשים צריכות להתחרות כשוות. זה כמעט כמו מקרה שבו מתחרה אחת לוקחת סמים ממריצים, וזה מעניק לה יתרון לא הוגן על היתר".

מתקפה נוספת הגיעה על הובארד מכיוונה של יריבתה בקטגוריית מעל 87 ק"ג, הבלגית אנה ואנבלינגן, שהכריזה בחודש שעבר שהאפשרות שהיא תתחרה בטוקיו היא "כמו בדיחה גרועה". מדליסטית הארד באליפות אירופה לשעבר הוסיפה: "אני מבינה שלרשויות הכי קל ללכת עם ההיגיון למען השוויון, אבל אנחנו הספורטאיות מבינות שזה פשוט לא הוגן. אנחנו מחמיצות הזדמנויות של פעם בחיים להישגים אולימפיים בגלל החלטות מלמעלה שאין לנו שליטה עליהן".

עוד בוואלה!

מדהים: שיפר את שיא העולם בהדיפת כדור ברזל ב-25 סנטימטרים

לכתבה המלאה

ונזכרנו גם בזה

לעומת זאת, בניו זילנד חיזקו את הובארד ועמדו מאחורי בחירתה. קריין סמית', יושבת ראש הוועד האולימפי הניו זילנדי, הצהירה: "אנחנו מודעים לכך שנושא הזהות המגדרית בספורט הוא רגיש ומורכב במיוחד ודורש איזון בין זכויות הפרט לשאלת הספורטיביות, אך לנו במשלחת הניו זילנדית יש תרבות חזקה של הכלה וכבוד לכולם".

גם בממשלת ניו זילנד התייצבו לצידה של בהובארד, ושר הספורט המקומי אמר: "לורל היא חברת המשלחת הניו זילנדית, אנחנו גאים בה כמו שאנחנו גאים בכל הספורטאים שלנו, ונתמוך בה לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully