וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפרס בגמר המערב אחרי קאמבק היסטורי, פילי כפתה משחק 7

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 7:47

הקבוצה מעיר המלאכים כבר הייתה בדרך להפסד, אך מאן עם שיא קריירה מדהים של 39 נקודות החזיר אותה מפיגור 25 לניצחון 119:131 בדרך לגמר אזורי ראשון בתולדות המועדון. קרי הצטיין, הסיקסרס ואטלנטה ייפגשו למשחק מכריע אחרי 99:104 דרמטי

שני משחקים מסקרנים במיוחד נערכו הלילה (בין שישי לשבת) בפלייאוף ה-NBA. במצב של 3:2 בסדרות, מוליכות המזרח והמערב הגיעו למשחק הלילה כשהן עם הגב אל הקיר, בידיעה שהפסד ישלח אותן הביתה מוקדם מהצפוי. מוליכת המזרח פילדלפיה עמדה בלחץ, ניצחה את אטלנטה 99:104 וכפתה משחק 7 ומכריע. לוס אנג'לס קליפרס חזרה מפיגור 25 לניצחון 119:131 על יוטה בדרך לגמר אזורי ראשון בתולדות המועדון.

אטלנטה - פילדלפיה 104:99 (הסיקסרס השוו את הסדרה ל-3:3)
יוטה - לוס אנג'לס קליפרס (2:4 לקליפרס בסדרה) 131:119

שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד מול שחקן אטלנטה הוקס ג'וש קולינס. AP
היה גם עימות פיזי. אמביד וקולינס/AP

אטלנטה - פילדלפיה 104:99 (הסיקסרס השוו את הסדרה ל-3:3)

הכוכבים הכי גדולים לא ממש הבריקו, במחצית הראשונה כל הקבוצה לא ממש תפקדה וטריי יאנג שוב להט. למרות כל זה, כשהיא בפיגור 3:2 ובידיעה שהפסד שולח אותה הביתה, פילדלפיה הצליחה לנצח את אטלנטה וכפתה משחק 7 ומכריע בחצי גמר המזרח.

בניגוד למשחק הקודם, אז הסיקסרס הוליכו בבטחה ב-26 הפרש אך הפסידו, הפעם הם היו אלו שהיו בפיגור, לפחות בפתיחה. אחרי מחצית ראשונה רעה מאוד ויכולת חלשה של צמד הכוכבים בן סימונס את ג'ואל אמביד, פילי חזרה למשחק ברבע השלישי בזכות יכולת אדירה של סת' קרי ושל הרוקי טייריס מקסי, שהשכיחו מחצית ראשונה חלומית של טריי יאנג, קווין הרטר ושחקני ההוקס, שאיבדו יתרון גדול לקראת דקות הסיום של הרבע רק בשל חוסר ריכוז.

פילדלפיה, שלא הובילה במשחק עד לפתיחת הרבע השלישי, רשמה ריצת 0:12 אחרי שההוקס לא הצליחו לקלוע מחוץ לקשת (עמדו על 1 מ-15 ברבע השלישי). אלא שהאלי הופ מטורף של ג'ון קולינס על אמביד החזירה את אטלנטה למשחק, בדיוק בזמן, לקראת הרבע הרביעי. השניים עוד הספיקו להתעמת ברבע המכריע לאחר שהקמרוני ביצע עבירת תוקף גסה, כשיאנג הספיק לצמק את ההפרש לנקודה בלבד בדקות ההכרעה (94:93) לפני שפילי לחצה על הגז, הגדילה את ההפרש וגם העובדה שהאורות באולם כבו לכדקה לקראת הסיום לא הפריעה לה לרשום ניצחון חוץ יוקרתי במיוחד, שכפה משחק 7 ומכריע.

את קלעי פילי הוליכו קרי וטוביאס האריס עם 24 נקודות כשאמביד קלע 22 וקטף 13 כדורים חוזרים. יאנג הפציץ 34 ומסר 12 אסיסטים מנגד.

עוד בוואלה!

דירק נוביצקי ישמש כיועץ בדאלאס, בילאפס יתראיין פעם נוספת בבוסטון

לכתבה המלאה

יוטה - לוס אנג'לס קליפרס (2:4 לקליפרס בסדרה) 131:119

יוטה כבר הייתה בדרך הבטוחה לניצחון במשחק ה-6 בסדרה, שהיה שולח את השתיים למשחק 7 ומכריע. עד כמה היא הרגישה בטוחה? היא הוליכה בשיא ב-25 הפרש, כשלרבע הרביעי ומהכריע היא הגיעה עם יתרון 22. אלא שלרבע הרביעי הגיעה לוס אנג'לס קליפרס אחרת, כזו שלא תלויה בקוואי לאונרד שסיים את העונה. השחקנים העיקשים מעיר המלאכים נגסו אט אט בהפרש, ובזכות מטווח יוצא דופן מחוץ לקשת (עמדו על 13 מ-17 במחצית השנייה, כ-2 דקות לסיום) הצליחו לנצח את הג'אז באחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של פלייאוף ה-NBA, בדרך לגמר איזורי ראשון בתולדות המועדון.

רוצים לנסות לנחש מי כיכב בהיעדרו של לאונרד? לא פול ג'ורג', לא רג'י ג'קסון ולא ניקולה באטום - אלא טרנס מאן, שחקן השנה השנייה שפתח בחמישייה והחזיר במו ידיו את קבוצתו מפיגור 25, עם שיא קריירה מדהים של 39 נקודות, כולל 7 מ-10 מחוץ לקשת.

יוטה, שהוליכה בבטחה אחרי יכולת נהדרת של דונובן מיטשל, הפסיקה לשחק במחצית השנייה וסיימה את דרכה בפלייאוף, אחרי שהייתה קרובה מתמיד לכפות משחק 7 ומכריע. גם חזרתו של מייק קונלי לא תרמה לג'אז, שהתקשתה להתמודד עם יכולת השיא של היריבה מטווח השלוש.

מלבד מן שרשם את המשחק הגדול בחייו, ג'ורג' בלט עם 29, 9 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חטיפות וג'קסון הוסיף 27 ו-10 אסיסטים. מלבד מיטשל שהפגיז 39 אצל המפסידה, כולל 9 מ-14 מחוץ לקשת (וגם 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים), גם ג'ו אינגלס ורויס אוניל היו טובים עם 21 כל אחד שלא הספיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully