וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב חגגה אליפות: "עונה שהרגישה כמו עשור"

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 12:57

הצהובים חגגו בהיכל מנורה מבטחים זכייה באליפות ה-55. ז'יז'י'ץ': "מהיום הראשון ידעתי שנזכה באליפות", ווילבקין: "שמח שנוכל לחזור לעונה נורמלית". דיברתולומיאו: "מאמין שאשאר, זה הבית שלי". זוסמן שמתנדנד: "כשיגיע הזמן הנכון נדבר"

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/צילום לילך וייס

1. מכבי תל אביב השלימה אמש (חמישי) זכייה 55 באליפות המדינה כשגברה 67:73 על הפועל גלבוע/גליל במשחק השלישי והמכריע בסדרת גמר הפלייאוף של ליגת העל. לצהובים הייתה זו זכייה רביעית ברציפות בתואר האליפות, הרצף הארוך ביותר שלהם מאז איבוד האליפות להפועל חולון בשנת 2008.

עם סיום המשחק והנפת הצלחת על ידי הקפטן ג'ון דיבתולומיאו חגגו השחקנים במשך דקות ארוכות עם האוהדים שמילאו את יד אליהו. לאחר מכן עברו לחגוג בחדר ההלבשה כשבאופן מסורתי הם שופכים מים אחד על השני ורוקדים. רוב שחקני הקבוצה יצאו מחוץ לאולם אל האוהדים כדי להמשיך ולרקוד איתם ואת הערב הם סיימו דווקא בחדר ה-VIP של היכל מנורה מבטחים ולא בחגיגה המסורתית במסעדת 206, כשכמה עשרות אוהדים שחיכו להם שם התאכזבו לגלות שהקבוצה נשארה באולם.

"בסוף היום משחקים כדורסל, אנחנו בני מזל, זה מדהים מה שאנחנו יכולים לעשות", סיפר אנג'לו קלויארו המאושר, "היום היה מדהים, זה נורא שלא ניצחנו בשני משחקים, אבל קיבלנו עוד משחק מול האוהדים שלנו. לשחק מולם זה סיכם עונה ארוכה וסיימנו עם כיף גדול. נהניתי מאוד, אני אוהב לשחק כדורסל, זה כיף לזכות באליפות מול האוהדים שלנו".

אנטה ז'יז'יץ' חשף ואמר: "מהיום הראשון שנפגשנו ידעתי שנזכה באליפות, כולנו באנו עם אותה מנטליות לזכות בכמה שיותר תארים שאפשר. מגביע ווינר, דרך גביע המדינה ועד האליפות, עשינו עבודה טובה. שיחקתי במשחק השני עם משככי כאבים וזריקה, במשחק הראשון נפלתי בצורה רעה והגב שלי לא הרגיש טוב, זה גמר ואתה לא יכול לאכזב את החברים שלך לקבוצה. אמרתי שאני אתן את המקסימום והכי טוב שאני יכול. היה לחץ, אבל התמודדתי בצורה הכי טובה שאני יכול".

ניקולה וויצ'יץ', חגיגות האליפות של מכבי תל אביב. לילך וייס רוזנברג
ועכשיו, לעבודה. וויצ'יץ'/לילך וייס רוזנברג

2. שניים שגנבו את ההצגה בסיום המשחק היו עומרי כספי ואותלו האנטר. הראשון הודה כי הוא שוקל פרישה בשל מצבו הגופני וייתכן שהמשחק אמש היה האחרון בקריירה שלו. השני סיפר על הקשיים במהלך העונה האחרונה, ובסיום נראה בוהה במחשבות על מה שעבר עליו.

"אף אחד לא ישקר ויגיד שקיבלנו מעומרי בשנתיים הללו את מה שחלמנו עליו", סיפר אחד מאנשי מכבי, "אבל בפועל הוא גבר, והוא מנהיג. הוא ידע איך לדבר עם השחקנים הזרים כשהתחילה המלחמה פה לפני חודש, ושמר על הקבוצה במבנה הקיים. בלעדיו כנראה היינו מאבדים עוד שחקן או שניים. אז נכון שמבחינת כדורסל יש בעיות, אבל הוא נתן את שלו".

לכספי והאנטר חוזים במכבי בעונה הבאה, אלא שגם אם כספי יחליט שלא לפרוש, ספק אם בקבוצה ישאירו אותו, במיוחד בחוזה הנוכחי. לגבי האנטר התקבלה כבר החלטה לשחררו, ולשלם את הפיצוי המוסכם בחוזהו.

"הסיום של העונה של אותלו, החודשים האחרונים, קצת השכיחו איזה שחקן גדול הוא", הודו במועדון, "אנחנו נזכור ממנו את ההצגות של העונה שעברה. הוא אישיות יוצאת דופן, בן אדם חכם והייתה חוויה כשהוא היה כאן".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב זכתה באליפות לאחר 67:73 על הפועל גלבוע/גליל במשחק המכריע

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס, חגיגות האליפות של מכבי תל אביב. לילך וייס רוזנברג
חייב מנוחה. יאניס/לילך וייס רוזנברג

3. בצד השני, על הפרקט סקוטי ווילבקין זכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר. למרות מחצית שנייה חלשה שלו עם 3 נקודות בלבד, סיים הגארד עם 19 נקודות את משחק האליפות וסימן וי על עונה ארוכה. ווילבקין לא נוהג לחגוג בצורה מופרזת, וכך גם הפעם ביצע כניסה שקטה לחדר המסיבות.

"זה היה כיף, המשחק השלישי היה יותר כיף, הצורה שסיימנו את העונה, אני גאה בקבוצה שלי. אני שמח שסיימנו את זה ככה, את העונה הקשה הזאת. אני רק רוצה לנוח", סיפר ווילבקין, "לא שיחקתי משחק אחרי משחק רצופים מאז הקולג' כנראה, והאנרגיות הגיעו מהקהל, כל כך הרבה אוהדים הרימו אותי כנראה. העונה הקודמת הייתה הכי קשה, אבל העונה הזאת הייתה כל כך ארוכה, אני שמח שנוכל ללכת הביתה לנוח ולחזור לעונה נורמלית בעונה הבאה".

במכבי תל אביב רוצים להתאים את הצוות המסייע באופן טוב יותר לווילבקין בעונה הבאה, כשקינן אוואנס אמור להיות שחקן החיזוק הראשון שמצטרף ומסייע לכוכב של הצהובים.

יובל זוסמן, חגיגות האליפות של מכבי תל אביב. לילך וייס רוזנברג
יישאר? זוסמן בתחושת הקלה/לילך וייס רוזנברג

4. מלבד כספי והאנטר, ייתכן מאוד שיובל זוסמן שיחק את משחקו האחרון במדים הצהובים לתקופה הקרובה. הגארד סיים את חוזהו במכבי ועשה זאת במשחק טוב שלו עם 8 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. כעת זוסמן שחקן חופשי, ובתקופה הקרובה יחליט האם להישאר במכבי ולהיענות להצעה שצפויה להגיע לחוזה לשלוש שנים, או לעזוב לאירופה.

"אני לא חושב על זה, זה לא הזמן לדבר על זה, כשיגיע הזמן נדבר על זה", סירב הישראלי להתייחס לעתידו במהלך חגיגות הזכייה ודיבר על העונה של הקבוצה, "גביע ווינר פחות מחשיבים אותו אבל זה גם תואר, אין תחושת סיפוק גדולה מעונה שהרגישה כמו עשור, צריכים לנקות את הראש ולבוא לעונה הבאה בראש אחר. זאת עונה שפשוט לא רצתה להיגמר. אין לחץ, אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, אנחנו מתפרנסים מהמשחק הזה שמטיס אותנו למקומות שלא ציפינו להיות בהם. אני לא רואה בזה לחץ, אולי יש כאלה שכן. אנחנו מקבלים כסף על מה שאנחנו אוהבים, אין דבר כזה לחץ".

במכבי מעריכים כי בסופו של דבר זוסמן יבחר להאריך את חוזהו: "יובל צריך להסתכל במראה ולראות שהוא מקבל את ההזדמנות ששחקנים חולמים עליה. אם הוא יעזוב, כנראה לסיטואציה פחות טובה, זה יראה מוזר".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם היו"ר שמעון מזרחי. אודי ציטיאט
שוב מנצח. מזרחי/אודי ציטיאט

5. מהיום בשעות הצהריים יתחילו שחקני הקבוצה לעזוב את ישראל, חלקם ישובו במהלך חודש אוגוסט לפתיחת האימונים לעונה הבאה, חלקם ימשיכו לתחנה אחרת בקריירה שלהם. "אני מקווה להישאר, זה הבית שלי כאן, יש דברים שצריכים לחשוב עליו, מה שיקרה אני אקבל את זה, אבל אני אוהב להיות כאן", סיפר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, "אני רק רוצה להינות, זאת הייתה עונה ארוכה מאוד, עם הרבה אתגרים על ומחוץ למגרש, העובדה שזכינו בכל התארים בישראל היא גדולה בשבילנו ואני גאה בחברים שלי".

גם אנג'לו קלויארו הודה כי ירצה להמשיך בקבוצה, כשכמו דיברתולומיאו הוא מחזיק בחוזה: "אני מסתכל על זה ככדורסל, אנחנו משחקים כדורסל, אני מבורך לא משנה מה קורה. יש לי מזל שיש לי את אשתי ועכשיו הבת שלי שיכלה להגיע למשחק הראשון שלה. אני נהנה פשוט", סיפר הפורוורד על השינויים בחייו ועל השנה האחרונה, "הקורונה שמו את הדברים בפרפסקטיבה ואז הבת שלי שמה את הדברים בפרספקטיבה אחרת, היא העולם שלי. נהנים יותר, הלחץ יורד, כי יש דברים שחשובים יותר מכדורסל".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully