וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה באליפות לאחר 67:73 על הפועל גלבוע/גליל במשחק המכריע

בפעם ה-55 בתולדותיה: הקבוצה של יאניס ספרופולוס פתחה נהדר מול הקבוצה מהעמק, ברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון וזכתה באליפות רביעית ברציפות לאחר 1:2 בסדרת הגמר. ווילבקין הצטיין במחצית הראשונה, קלויארו וג'ונס בלטו גם הם. עמית גרשון בלט אצל המפסידה

ברכות למכבי תל אביב. לאחר עונה קשה וארוכה, עם לא מעט תקלות ושינויים בלוח הזמנים, גברו הצהובים 67:73 על הפועל גלבוע/גליל במשחק השלישי והמכריע בדרך ל-1:2 בגמר הפלייאוף ואליפות מספר 55 בתולדותיהם והרביעית ברציפות. הקבוצה של יאניס ספרופולוס פתחה נהדר ועלתה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. האורחת ניסתה לחזור, אך רדפה במשך כל המשחק אחרי המקומיים. ווילבקין (20) היה נפלא במחצית הראשונה כשכריס ג'ונס ואנג'לו קלויארו בלטו גם הם.

ההגנה הצהובה עשתה עבודה נהדרת על שחקני הפנים של היריבה בלאקשיר ופלויד, שהסתבכו בבעיית עבירות מוקדמת. בנוסף, יפתח זיו סבל מערב רע מאוד, כשמלבד עמית גרשון, רוב שחקני גלבוע היו מתחת לרמתם. יפתח זיו אמנם סיים עם 11 נקודות ו-6 ריבאונדים, אך ברוב המשחק נראה רחוק מהיכולת שאיפיינה אותו במהלך רוב העונה. יאניס ספרופולוס חוגג אליפות שלישית ברציפות בישראל ודאבל ראשון בקריירה. מכבי תל אביב עם טריפל מקומי (אליפות, גביע וגביע ווינר).

שחקני מכבי תל אביב עם צלחת האליפות לעונת 2020/21. אודי ציטיאט
אלופת ישראל לעונת 2020/21. מכבי תל אביב/אודי ציטיאט

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 19, כריס ג'ונס ואנג'לו קלויארו 10 כ"א, עומרי כספי 9, יובל זוסמן 8, אותלו האנטר 6 ו-5 ריב', אנטה ז'יז'יץ' וטי. ג'יי. קליין 4 כ"א, ג'ון דיברתולומאו 3.

קלעו לגלבוע/גליל: עמית גרשון 14, יפתח זיו 11 ו-6 ריב', ג'הייבה פלויד 9 ו-8 ריב', קרי בלאקשייר (10 ריב'), נתנאל ארצי (6 ריב') וג'ו תומאסון 8 כ"א, אייזאה קאזינס 7, גיל בני 2.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. אודי ציטיאט
ז'יז'יץ' גוזר את הרשת/אודי ציטיאט
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם צלחת האליפות. אודי ציטיאט
השלים טריפל מקומי לראשונה מאז הגיע לישראל. ספרופולוס/אודי ציטיאט
שחקן הפועל גלבוע/גליל קרי בלאקשייר מול שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן, אנג'לו קלויארו. אודי ציטיאט
נקלע לבעיית עבירות מוקדמת. בלאקשיר/אודי ציטיאט
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
נבחר לאיש המשחק בסיום. ווילבקין/אודי ציטיאט

מהלך המשחק

רבע 1:

המשחק החל בעיכוב של כ-8 דקות. קלויארו קלע שלשה ראשונה עבור הצהובים, אך האורחת לא ויתרה ונותרה צמודה הודות לניהול משחק אחראי של יפתח זיו, שקלע ארבע נקודות ומסר שלושה אסיסטים בשש הדקות הראשונות של הרבע. מכבי תל אביב קלעה בחמישים אחוזים מעבר לקשת, בעוד גלבוע התקשתה לדייק מטווח זה ברבע הראשון. יפתח זיו ירדה לספסל, והשחקנים של ספרופולוס ניצלו זאת כדי לרוץ 0:9 בדרך ליתרון 11:19. קרי בלאקשיר ביצע במהלך כבר ברבע הזה עבירה שלישית, וזה נראה בעייתי מבחינת גלבוע. 15:24 למכבי תל אביב לקראת הרבע השני.

רבע 2:

עמית גרשון צלף מעבר לקשת והוריד את הפער הצהוב למינוס שש בלבד, אך הצהובים ענו עם שתי שלשות משלהם וחזרו להוליך בפער דו ספרתי. ההתלהבות המקומית נרגעה מעט, והאורחים ניצלו זאת על מנת לצמק מעט, אבל שוב הצהובים הגיבו בשתי שלשות ועלו ל-24:36, שתי דקות להפסקה. ווילבקין סגר את המחצית הראשונה בשלשה נוספת, שהורידה את חבריו להפסקה ביתרון 29:42.

אוהדי מכבי תל אביב לפני המשחק מול הפועל גלבוע/גליל. אודי ציטיאט
אווירה מחשמלת ביציעים/אודי ציטיאט
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. אודי ציטיאט
היה בלתי ניתן לעצירה במחצית הראשונה. ווילבקין/אודי ציטיאט

רבע 3:

הצהובים קלעו ארבע נקודות מהירות וההפרש עלה כבר ל-17. האורחת לא הצליחה לקלוע במשך 3 וחצי דקות מפתיחת הרבע וראתה את מכבי תל אביב בורחת ליתרון שיא - 29:50 בסיום ריצת 4:17. השחקנים של אבישי גורדון לקחו את עצמם בידיים ויצאו לריצת 0:9 שהורידה את ההפרש למינוס 13 שוב, אך פלויד שמע את השריקה לעבירה הרביעית שלו, וירד לספסל. ג'ו תומאסון וקאזינס קירבו את האורחת עוד יותר, אך שלשה של יובל זוסמן הורידה את הצהובים ביתרון 47:61 לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

השחקנים של גורדון לא ויתרו וניסו להפעיל מעט לחץ על היריבה. שלשה נוספת של עמית גרשון החזירה את הפיגור של גלבוע לחד ספרתי בלבד, 61:52. הקאמבק של האורחת לא עצר. עמית גרשון באחד ממשחקיו הגדולים בקריירה, קלע שלשה נוספת והוריד ל-63:60 בלבד. האלופה הידקה את ההגנה, קלעה חמש נקודות רצופות והצבע חזר מעט לפנים של אוהדיה הלחוצים. לגלבוע אזלו האסים בשרוול וגם הכוחות, ובסיום מכבי תל אביב חוגגת ניצחון 67:73 ואליפות מספר 55 בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully