וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גודל האדם נמדד לפי הקנאים שמאחוריו": אירה ויגדורצ'יק בריאיון לקראת האולימפיאדה

16.6.2021 / 14:30

"לא צריכה שכולם יאהבו אותי, אני לא שטר של 100 דולר", "לא היו אצלי שום סימני שאלה אחרי ריו, ידעתי מי אני", "אני פה למען המקצוענות", "הבאנו מקום 6 מבייג'ינג ומקום 6 מריו. אני לא רוצה מקום 6 בטוקיו". מאמנת נבחרת ההתעמלות האומנותית מדברת כמו שרק היא יודעת

"אני לא מאה דולר. לא צריכה שכולם יאהבו אותי": אירה ויגדורצ'יק לקראת אולימפיאדת טוקיו/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ליר שפיגלר

חמש שנים עברו מאולימפיאדת ריו. חמש שנים עברו מאז ההמולה שהיתה כאן סביב אירה ויגדורצ'יק. ערב הנסיעה לריו, במהלך האולימפיאדה וגם אחריה. ועדות מונו, התקשורת חגגה סביב הסיפור של המאמנת הקשוחה שלגבי אופי האימונים שלה הצטברו לא מעט עדויות מהמתעמלות והוריהן. ויגדורצ'יק שתקה רוב הזמן. נתנה לפרקליטיה לנהל בשבילה את המלחמה. גם מול התקשורת הנוזפת וגם מול ראשי איגוד ההתעמלות.

בסופו של דבר נשארה מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית ופתחה קמפיין נוסף לקראת טוקיו 2020. הפעם, בלי כמעט כתבות בתקשורת. עבודה נטו ויש תוצאות. בשבוע שעבר חזרה עם עוד מדליות והישגים מאליפות אירופה והפנים כבר לאולימפיאדה בטוקיו שתיפתח בעוד כחודש ושבוע.

אירה ויגדורצ'יק מאמנת נבחרת ההעמלות האומנותית. איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
"צריך לדעת להעריך מאמן". אירה ויגדורצ'יק/אתר רשמי, איגוד ההתעמלות

אירה, היו הרבה סימני שאלה לגבייך אחרי ריו. היו המון כותרות והנה את כאן כמאמנת הנבחרת רגע לפני היציאה לעוד אולימפיאדה עם נבחרת שיכולה גם לעלות על הפודיום

"אני לא שטר של 100 דולר. לא צריך שכולם יאהבו אותי. צריך לדעת להעריך מאמן, להבין את מעמד המאמן. אצלי לא היתה שום תחושה של סימני שאלה אחרי ריו. עברנו שנים מאוד מיוחדות אחרי ריו. נבחרת הבנות הזו לא קמה בקלות. מה חושבים עלי עסקנים או אתם ככתבים זה פחות מעניין. ברגע שאפסיק להיות מרוכזת בעבודה שלי כמאמנת, אני אלך לבד הביתה".

מאיפה שאבת את כל המוטיבציה להתמודד עם הביקורות ובמקביל להקים נבחרת חדשה כמעט מאפס? אני מניח שרבים היו מרימים ידיים ונעלמים

"קודם זו גנטיקה. מאמן צריך להיוולד מאמן. מי שנולד עם יכולת כזו להנהיג ולחתור למטרה, לא יכול לעמוד בזה. יש אצלי שילוב של אהבה לדגל, אהבה למדינה, אהבה ליצירה שלי ואהבה למקצוע וגם אהבה ליהדות".

אירה את שוכחת שהיו לך תקופות ורגעים מאוד קשים. תקופות בהן בקושי חייכת

"אני נמצאת במקצוע שתמיד יהיו בו רגעים קשים. אדם שנמצא למעלה, חייב גם לעבור רגעים קשים. יש פתגם סיני שאומר: 'גובה המגדל נמדד לפי גובה הצל שהוא עושה'. ואני אומרת גודל האדם נמדד לפי הקנאים שעומדים מאחורי גבו. אני מבינה באיזה מקצוע אני נמצאת ומול מה אני צריכה לעמוד. כאבים לא קשורים לזה. כל אדם עובר כאבים, אכזבות ובגידות. אני פה למען המקצוענות. לא אתן לעסקן או כתב לפגוע במה שאני מאמינה בו".

עוד בוואלה!

אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית: מדליות זהב לאשרם ולנבחרת ישראל בתרגיל המשולב

לכתבה המלאה
אירה ויגדורצ'יק מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. ניב אהרונסון
"כל מה שקרה לפני ריו היה משחק פוליטי של עסקנים". אירה ויגדורצ'יק/ניב אהרונסון

בריו הגעת עם הנבחרת למקום השישי. מה ייחשב הישג בטוקיו?

"שמע יש כאן קארמה. עם הבנות בבייג'ינג שם היו 4 חולוניות ביניהן הבת שלי, הגענו למקום 6. בריו הגענו למקום 6 ועכשיו אני מתפללת לשבור את ה-6".

שלא יהיה 666?

"מאוד רצוי שלא יהיה 666. בדיוק ככה. אני מבקשת שזה לא יקרה. אני רוצה לשבור את תקרת הזכוכית של ה-6. זו נבחרת שנבנתה ממצב שלא היו בכלל בנות. זו נבחרת שנבנתה מאנדרדוגיות. חלקן באו למרות שלא נתנו להן בכלל להגיע. אני מודה לבנות שזורמות איתי ועם הצוות. המטרה בסוף היא להעלות את הדגל בכל מקום".

עם יד על הלב, אירה ויגדורצ'יק גם שינתה משהו אצלה או שאת אותה אירה עליה אמרו הרבה דברים לא נעימים בעבר?

"אני יכולה לשנות דרך אבל רק מקצועית. הכל לפי המתעמלות. כל מה שקרה והיה לפני ריו היה משחק פוליטי של עסקנים. צריך להפסיק לשאול על זה. באותה שנייה שהפסיקו להכניס עניינים פוליטיים לנבחרת, אתה רואה שהכל שקט והכל עובד מצוין".

את עוד זוכרת את שיא ימי הקורונה שהיית רבה עם שוטרים מחוץ לאולם בחולון כדי שהבנות יוכלו לעשות אימוני כושר בחוץ כשהיה סגר?

"אני כל הזמן רבה עם שוטרים או עם שב"כ בשביל הבנות ובשביל המקצוענות. זו אני".

את תהיי גם בפריז 2024?

"הלוואי. אני מאוד רוצה. מאוד רוצה להמשיך גם הלאה אחרי האולימפיאדה אבל זה איגוד ההתעמלות צריך להחליט. הם יצטרכו לבחור את המאמנים והמאמנות אחרי טוקיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully