וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס שטילוב: "ארטיום בדרך הנכונה למדליה אולימפית"

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 11:06

צמד המתעמלים - הוותיק בפתחה של אולימפיאדה רביעית והצעיר עם סיכויים גבוהים למדליה בתרגיל הקרקע, היו בין הספורטאים שנכחו בגיבושון לקראת האולימפיאדה בחודש הבא. דולגופיאט: "ההתרגשות תבוא לי בבום בטוקיו, ואני לא אוהב את זה"

גיבושון של הוועד האולימפי לקראת אולימפיאדת טוקיו/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ליר שפיגלר

האולימפיאדה בטוקיו מתקרבת בצעדי ענק והיום (שלישי), כחודש ושבוע לטקס הפתיחה, נפגשו חברי המשלחת הישראלית במכון וינגייט לגיבושון הקבוע שלפני היציאה.

הספורטאים שמעו הרצאות מהצוות הרפואי וקיבלו את כל המידע על מה שמחכה להם מבחינת הקורונה בטוקיו. "זו לא תהיה אולימפיאדה רגילה", סיפר מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג. "פה בארץ הורדנו את המסכות, אבל אנחנו חוזרים אליהן בטוקיו. הספורטאים יצטרכו להישמר בחודש הקרוב במיוחד כדי שכולם יטוסו לטוקיו עם בדיקות שליליות".

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. לילך וייס רוזנברג
"האווירה של המשחקים האולימפיים כבר מורגשת". אלכס שטילוב/לילך וייס רוזנברג

חלק גדול מהספורטאים נמצאים בארץ והגיעו לגיבושון ביניהם שני מתעמלי הקרקע אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט. הראשון ותיק עם אולימפיאדה רביעית. השני יחווה אולימפיאדה ראשונה, אבל בקרקע הוא כבר שם עולמי ומכוון לפודיום ולמדליה. "אני מאוד מתרגש למרות שזו אולימפיאדה רביעית שלי", חשף שטילוב. "ביום כזה כשמתכנסים כולם, ההתרגשות אפילו עולה. קיבלנו היום ציוד, בגדים והאווירה של המשחקים האולימפיים כבר מורגשת. אני שמח שסוף סוף זה קורה".

אלכס, האמנת שתעשה אולימפיאדה רביעית?

"ברור שהאמנתי. ידעתי שאם אני אמשיך להתאמן בצורה נכונה יש לי את כל הסיכויים לעשות קריטריון לאולימפיאדה רביעית. היו קשיים בדרך כמו דחיית המשחקים, אבל בסופו של דבר החלטתי שאני רוצה אולימפיאדה רביעית ועמדתי במטרה שלי. מפה אני צריך רק לכוון גבוה".

ארטיום, אתה חיכית יותר מכולם שהקורונה תיגמר כי היית בשיא שלך לפני כשנה וחצי ואז הכל נדחה.

"נכון. התבאסתי שהאולימפיאדה נדחתה. לקח לי קצת זמן לעכל את זה, אבל אז אמרתי לעצמי שאני לוקח את זה למקום טוב ושזה יעשה לי טוב שזה נדחה. החלטתי שאני לוקח את השנה הזו לעוד תרגילים חדשים ואני מאמין שהדחייה תשתלם לבסוף".

אתה מבלה בכל יום שעות עם אלכס על המזרן באולם האימונים. מה הטיפ הכי טוב שאתה יכול לקחת ממנו?

"לעשות את שלי הכי טוב. לא להסתכל מסביב על כלום".

נראה שאתה לא מתרגש בכלל. כאילו שאתה נוסע לעוד תחרות.

"זה נכון שאני כרגע לא מתרגש, אבל כשאגיע לטוקיו זה יגיע לי בבום ותאמין לי שאני לא אוהב את הבום הזה".

עוד בוואלה! NEWS

אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית: מדליות זהב לאשרם ולנבחרת ישראל בתרגיל המשולב

לכתבה המלאה
ארטיום דולגופיאט עם אלכס שטילוב. שלומי גבאי
"יש עם מי לחלוק את החוויות". אלכס שטילוב עם ארטיום דולגופיאט/שלומי גבאי

אלכס, תנתח את ארטיום מקצועית.

"ארטיום הוכיח את עצמו כאחד המובילים בקרקע בעולם. הוא זכה כמעט בכל מדליה אפשרית. הוא בדרך הנכונה למדליה אולימפית".

אלכס, תמיד היית לבד. פתאום יש לך את ארטיום לצידך. מה תהיה ההרגשה?

"זה הופך את הכל ליותר נעים. יש לי עם מי לחלוק את החוויות במשחקים האולימפיים. אם זה להתאמן ביחד ופתאום לא צריך לחפש חברים באולם ההתעמלות. זה יהפוך את הנסיעה להרבה יותר כייפית".

עניין שנותר מעט פתוח גם אחרי היום הוא הסיפור של גילי כהן. הג'ודוקא במשקל עד 52 קילוגרם היתה היום בוינגיייט ומבחינת הוועד האולימפי היא הנציגה במשקל הזה. יחד עם זה יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי עדיין שוקל איך הוא צריך לנהוג לאור ההצלחות האחרונות של גפן פרימו באותה קטגורית משקל. בוועד האולימפי טוענים שפונטי לא יכול לשנות כעת את הנציגה ושגילי כהן היא זו שתטוס.

מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר. יחצ,
מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר (בלבן) במהלך יום הגיבוש/יחצ

באירוע השתתפו הספורטאים חברי המשלחת האולימפית ודב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, אשר איחל הצלחה רבה לספורטאים ויחד עם צוות הבנק העניקו שי מיוחד לספורטאים. בנק הפועלים הוא נותן החסות הרשמית של הוועד האולימפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully