וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

120 ק"מ על רכיבה באופניים עם דיאליזה פעילה: אולטרה-מרתוניסטית מסוג אחר

במסגרת דיאליזה פעילה, פרוייקט ייחודי של אסותא מרכזים רפואיים בקרב מטופלי דיאליזה, זכתה ספיר הלוי במדליית אולטרא מרתון 120 ק"מ שבוצעו תוך כדי שהיא מקבלת טיפול במכון הדיאליזה של אסותא ברמת החיל

יש לנו אלופים במסגרת "דיאליזה פעילה" - פרוייקט ייחודי של אסותא מרכזים רפואיים בקרב מטופלי דיאליזה, זכתה ספיר הלוי במדליית אולטרא מרתון 120 ק"מ שבוצעו תוך כדי שהיא מקבלת טיפול במכון הדיאליזה של אסותא ברמת החיל. נתן צולמן זכה במדליית מרתון 42 ק"מ.

את התכנית "דיאליזה פעילה" יזמה אסותא בעקבות מחקרים שהראו כי שילוב של פעילות גופנית כחלק אינטגראלי מהטיפול הרפואי הניתן מפחית את תסמיני המחלה ועוצמתם ומשפר את המצב הפיזיולוגי והנפשי של החולים. במסגרת הפרוייקט, בזמן טיפול הדיאליזה משלבים באסותא את הפעילות הגופנית בזמן הטפול . נכון לימים אלה, צוות המחלקה מפעיל 23 משמרות פעילות בשבוע במכוני הדיאליזה של אסותא ברמת-החיל ובראשל"צ (מעל 1000 אימונים בשנה) בקרב כ-140 מטופלים פעילים בתוכנית, ללא עלות, הדיאליזה הפעילה הינה חלק מהאחריות התאגידית של אסותא מרכזים רפואיים הנחשבים לחלוצי הפרוייקט בישראל.

מרתון דיאליזה. יחצ,
ספיר הלוי עם דיאליזה פעילה/יחצ

בשנים האחרונות הצטברו עדויות מובהקות כי שילוב של פעילות גופנית כחלק אינטגראלי מהטיפול הרפואי הניתן לקשת רחבה של מצבי תחלואה כרונית (מחלות לב וכלי-דם, מחלות סרטן, סוכרת, השמנה כרונית) מפחית את תסמיני המחלה ועוצמתם ומשפר את המצב הפיזיולוגי והנפשי של החולים. בניגוד לזאת, הנטייה הטבעית של מרבית האוכלוסייה המאובחנת עם מחלה כרונית, היא לסגל מיד אורח חיים יושבני, לצמצם תפקוד ופעילות יומיומית ובמידה וממשיכים לעסוק בפעילות גופנית, להוריד את מספר האימונים ועוצמתם באופן דרמטי. בקרב אנשים עם אי ספיקת כליות סופנית, לפעילות הגופנית יש תרומה ייחודית להפחתת הסיכון לתמותה מוקדמת ממחלות לב וכלי דם, העלאת מסת השרירים, שימור מסת עצם, מניעת נפילות והתפתחות אוסטאופורוזיס, צמצום תרופות לצד שיפור במדדי איכות החיים של המטופלים תוך הכנתם לתהליך של השתלת כליה.

בסיס הרעיון, להפוך את "זמן הטיפול היושבני" במכון לזמן פעיל. לכל מטופל, נבנתה תוכנית אימון גופני, בהתאמה אישית, ההולכת ומתעצמת עם הזמן, על-ידי צוות של פיזיולוגים של המאמץ. התוכנית מבוססת על פעילות אירובית באמצעות רכיבה על אופני שיקום (30-90 דקות) לצד אימוני סיבולת שריר ושיווי משקל, באמצעות משקולות, רצועות TRX קטבל, טרה בנד ומדרגה (כרבע שעה). האימון מתבצע בין 2 ל-3 פעמים בשבוע, תוך כדי ביצוע הדיאליזה, ומתועד ברשומה הרפואית הממוחשבת.

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully