וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אגדה, מכונה, נובאק דג'וקוביץ' יכול לזכות בכל תארי הגרנד סלאם השנה"

בעולם היללו את הסרבי אחרי הזכייה ברולאן גארוס, מאמנו: "מעריץ את הגישה שלו. כל עוד הוא בריא, הוא יכול לזכות בהכול". המדורג מספר 1 בעולם הוסיף: "לזכות בכל התארים ובזהב אולימפי? הכול אפשרי"

נובאק דג'וקוביץ' רשם אתמול (ראשון) פרק נוסף בקריירה המפוארת שלו כשזכה ברולאן גארוס בפעם השנייה. המדורג מספר אחת בעולם חזר מפיגור של שתי מערכות כדי לנצח 7:6 (6), 6:2, 3:6, 2:6, 4:6 את סטפנוס ציציפאס.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם סטפנוס ציציפאס. רויטרס
"פייבוריט לזכות גם בווימבלדון וגם באליפות ארצות הברית". דג'וקוביץ' עם ציציפאס/רויטרס

מאטס וילאנדר אמר: "אנחנו נכנסים עכשיו לעונה בה צריך לשים את דג'וקוביץ' כפייבוריט גם לזכות בווימבלדון וגם באליפות ארצות הברית בגלל מה שהוא עושה על משטחים קשים. אני לא יודע מה הוא אומר לעצמו בראש כשהוא בפיגור של שתי מערכות, הוא מסוגל לשכוח לחלוטין את התוצאה ואת העבודה שהוא בפיגור והוא יכול להתרכז רק בעובדה שהוא בילה עכשיו שעתיים במגרש עם היריב שלו ויודע מה הוא צריך לעשות? הוא מוציא את החבטות הנכונות בזמן הנכון. הוא נראה רענן יותר ויותר ככל שהמשחק מתקדם והוא כל כך חכם, הוא חזק והוא יודע להישאר רגוע. הוא נראה בלתי ניתן להכנעה במערכה השלישית, הרביעית והחמישית".

על ציציפאס אמר טניסאי העבר השבדי: "זו מכה רצינית בשבילו כי הוא הוביל בשתי מערכות והוא הרגיש שבמערכה השלישית הוא רק היה צריך לשמור על ההגשות שלו, הוא היה רחוק נקודה או שתיים מניצחון. אני מאמין שהוא עוד יזכה בגרנד סלאמים, אבל להפסיד בגמר הראשון שלך אחרי שהובלת בשתי מערכות זה קשה מאוד. אבל הוא מתמודד מול הדור שבלתי ניתן להכנעה, כמו שנובאק אמר ברומא 'הדור החדש זה אני'. בשביל סטפנוס, סשה זברב ושחקנים אחרים, קשה לנצח את השחקנים האלה בחמש מערכות כי הם יודעים לשחק במשחקים האלה ולנצח. אפילו ביורן בורג, שזכה בגרנד סלאם אחרי גרנד סלאם, הוא מבין שהבחורים האלה הם מדהימים, הם לא אנושיים".

טניסאי העבר הגרמני מישה זברב אמר: "נובאק הוא אגדה והוא בדרך לזכות בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם באותה שנה. אני לא יודע אם זה יקרה, אבל ההישג שלו הוא מדהים, במיוחד בצורה בה הוא ניצח היום, אחרי שהוא היה בפיגור של שתי מערכות והיה פחות טוב מסטפנוס ציציפאס, שצעיר ממנו בהרבה. לחזור כך ולנצח, להיות חזק יותר ויותר , זה מדהים. הסתכלתי על נובאק כשהכינו את טקס הענקת הגביע והוא נראה כאילו שהוא כבר מתכונן לווימבלדון. הוא כל כך מרוכז. אני חושב שהוא כבר דמיין את היריב שלו בווימבלדון, איך הוא ישחק, איך הוא יתכונן, הוא מכונה.

"נחמד לראות איך נובאק יכול להיות לוחם גדול במגרש, אבל מחוץ למגרש ג'נטלמן אמיתי. הוא בהלך רוח כזה שהוא תמיד מרגיש שלו עם עצמו. אני חסר מילים כי ההופעה שלו הייתה מדהימה".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה רולאן גארוס. רויטרס
"יש לו תמיד את היכולת לזכות בתארי גרנד סלאם". דג'וקוביץ'/רויטרס

טניסאי העבר האמריקאי אנדי רודיק צייץ: "דומיננטי מבחינה מנטאלית ופיזית. מעולם לא היה שחקן שהיה קשה כל כך לתקוף אותו כמו דג'וקוביץ'. אין לו חורים במשחק, אין לו חורים מבחינה פיזית, אי אפשר לשבור את האמונה המנטאלית שלו. כל הכבוד, הוא ראוי לכך". טניסאי העבר האוסטרלי רוד לייבר צייץ: "פעמיים זכייה בכל תארי הגרנד סלאם ו-19 בסך הכול - ברכות על שבוע בלתי נשכח ובהצלחה בעונת הדשא".

מאמנו של נובאק דג'וקוביץ' מריאן ויידה אמר: "כל עוד נובאק בריא ובכושר מצוין, יש לו היכולת לזכות בתארי גרנד סלאם. אני חושב שזה אפשרי מבחינת נובאק לזכות בכל תארי הגרנד סלאם השנה. אמרתי לגוראן (איבניסביץ', טניסאי העבר ומאמנו המשותף של דג'וקוביץ') שאם הוא יעשה את זה, אנחנו צריכים לפרוש. אני מעריץ את הגישה של נובאק".

ויידה התייחס לתכניות של הקליינט שלו לקראת ווימבלדון: "ברור שהמטרה שלו והמטרה שלנו היא לזכות במשחקים האולימפיים ואז לזכות בכל תארי הגרנד סלאם שנותרו השנה. זה יכול להיות נהדר. אבל זה עדיין רחוק ועכשיו אנחנו מתרכזים רק במה שעומד לפנינו". על המשחק והקאמבק של דג'וקוביץ' אמר המאמן הסלובקי: "נובאק יודע שהוא תמיד מוכן לשחק חמש מערכות, פיזית ומנטאלית. בחימר המומנטום משתנה יותר מאשר במגרשים קשים. הוא למד המון מההפסדים בתחילת הקריירה שלו ומההפסד ליורגן מלצר ב-2010. מבחינה מנטאלית הוא תמיד מוכן. אני מעריך את הזכייה הזו יותר מאשר זו ב-2016 כי הוא היה לחוץ ועצבני יותר. האמנתי שאם הוא ינצח את רפאל נדאל בחצי הגמר, יש לו סיכוי טוב לזכות למרות שסטפנוס משחק נהדר. הייתי מודאג בפיגור של שתי מערכות כי הוא לא שיחק טוב. המשחק מול נדאל נתן לו המון ביטחון. יכול להיות שבשתי המערכות הראשונות הוא חשב יותר מדי".

סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני בוכה, נובאק דג'וקוביץ', ביורן בורג. Christophe Ena, AP
"להפסיד בגמר הראשון שלך אחרי שהובלת בשתי מערכות זה קשה מאוד". ציציפאס/AP, Christophe Ena

דג'וקוביץ' עצמו התייחס במסיבת העיתונאים לעובדה שהשלים זכייה כפולה בכל טורנירי הגרנד סלאם: "אני נרגש וגאה מאוד בהישג הזה. להיות חלק מההיסטוריה של הספורט שאני אוהב זה תמיד מעורר השראה. לא הייתי יכול להיות מאושר יותר. זה בטופ 3 של ההישגים בקריירה שלי - לנצח את רפא ואז לחזור כך מפיגור של שתי מערכות". הסרבי המשיך ואמר: "המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, הוא היה טוב יותר ברגעי הקלאץ'. במערכה השנייה הייתי קצת עייף, גם מנטאלית וגם פיזית. חזרתי מההפסקה רענן, הרגשתי שנכנסתי לו קצת לראש עם השבירה המוקדמת במערכה השלישית, המומנטום עבר אליי ולא הסתכלתי לאחור.

"תמיד יש שני קולות בראש שלי: אחד אמר לי בקול רם שזה היה גמור בפיגור 2:0 במערכות, אז ניסיתי להגביר את הקול של השני, זה שאמר לי שאני מסוגל לעשות את זה". על הסיכוי שלו לזכות בכל תארי הגרנד סלאם השנה או אפילו לשלב את זה עם זכייה במדליית זהב בטוקיו, אמר המדורג מספר 1: "הכול אפשרי. המסע שלי היה נהדר עד כה, השגתי המון דברים שאנשים חשבו שהם לא אפשריים. הייתי בעמדה הזו ב-2016 ואז הפסדתי בסיבוב השלישי בווימבלדון. יש לנו רק שבועיים עכשיו וזה לא אידיאלי. אחגוג את התואר הזה ואחרי כמה ימים אתחיל להתרכז בווימבלדון. אין לנו בעיה לומר שאני רוצה לזכות בתואר. אני מקווה שאוכל להשתמש בביטחון הזה כדי לזכות בווימבלדון".

דג'וקוביץ' סיפר על הילד שקיבל ממנו את המחבט שלו אחרי המשחק: "אני לא מכיר את הילד, אבל הוא היה באוזן שלי כל הזמן. הוא עודד אותי כשהייתי בפיגור של שתי מערכות ואפילו אימן אותי בזמן המשחק. הוא היה האדם הכי נכון לקבל ממני את המחבט, הוא תמך בי במשך כל המשחק".

סטפנוס ציציפאס אמר במסיבת העיתונאים: "למרות ההפסד, יש לי אמונה מלאה במשחק שלי. עם אותה גישה, אין סיבה שלא אניף את הגביע בעתיד. אחרי שתי המערכות הראשונות הרגשתי שהקצב שלי קצת ירד, אני לא יודע למה. זה היה מוזר מאוד. פתאום הרגשתי קר ושאני מחוץ לעניינים. היה קשה להתאקלם. איבדתי קצת את המשחק שלי. הלוואי שיכולתי להבין למה זה קרה. הייתה לי הזדמנות טובה מאוד. עכשיו אני מחכה לעונת הדשא, אני יכול לראות את ההזדמנות שלי שם, יש לי משחק שמתאים לדשא. רציתי להיות סבלני וקיוויתי שאוכל להישאר איתו במערכה השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully