וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ורד בריאיון: "אם הייתי בבית"ר היום, תוך שבוע שחקנים היו מקצצים"

13.6.2021 / 7:00

למרות חלופת הודעות עם אוחנה וחוגג, הקפטן העוזב לא מעכל: "אני עוד לא קולט שלא אגיע כל בוקר לבית וגן", מדבר על הפגיעה: "גם הצעה מעליבה היו צריכים להציע, זה יכול היה להסתדר, ויתרתי על הרבה כסף בשביל בית"ר", ומודה: "הפועל ת"א עושה את עיקר המאמצים שאהיה שם"

השיחה עם עידן ורד אמש (שבת) התקיימה קצת אחרי שכריסטיאן אריקסן חזר להכרה, וקפטן בית"ר ירושלים לשעבר עדיין היה מבועת. "הייתי בהלם, ראיתי את זה ונכנסתי לפאניקה", הוא מספר. "בלחץ בשביל השחקן, המשפחה שלו ובשביל כל מי שאכפת לו ממנו. מוזר לי בכלל שחזרו לשחק, קשה מאוד בראש אפילו לראות משחק אחרי דבר כזה, אז לשחק שהחבר שלך במצב הזה? ממש לא פשוט. העיניים שלו בנפילה לא עוזבות אותי, הרגע הזה שהוא רץ לקבל את האאוט, נופל ולא מגיב זה קשה מאוד לעיכול, זה נראה כל כך נוראי, זה נשמע כמו נס שאחרי שעה מדברים על כך שהוא בהכרה ומגיב, יש ניסים בעולם".

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
"אני לוקח דברים ללב". עידן ורד/דני מרון

ובמעבר חד, ימים לא פשוטים עוברים על ורד. אמנם הוא כבר השלים עם העובדה שככל הנראה לא ימשיך בבית"ר ירושלים, פרסם פוסט פרידה וקרוב לחתימה בהפועל תל אביב, אך הצורה שבה הדברים הסתיימו, העובדה שעל אף הבטחתו של משה חוגג כי יקבל חוזה חדש הוא לא זכה אפילו לטלפון עם הסבר פשוט או אפילו הצעה נמוכה, אוכלים אותו מבפנים.

"כל הנושא מורכב ומלא אמוציות", הוא מספר. "אני לוקח דברים ללב, שלחתי הודעה לאלי אוחנה והוא לא ענה לי ולקחתי את זה ללב, אבל אחר כך התברר לי שהוא בכלל לא ראה את ההודעה. הספקתי גם להסתמס איתו ועם מושיקו ביממה האחרונה. יש לי כבוד לאלי ולחוגג, פשוט ציפיתי שהדברים יתנהלו אחרת, אני לא עוד שחקן בבית"ר".

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים עם אלי אוחנה. ניב אהרונסון
"גם משהו מעליב צריך להציע". משה חוגג/ניב אהרונסון

אתה יודע שבבית"ר אומרים שלא רצו להציע לך משהו מעליב

"גם משהו מעליב צריך להציע. אני חודשיים בלי קבוצה, המינימום שציפיתי זה שיכבדו וידברו איתי, הצעה מעליבה, אין הצעה, לתקשר".

איפה תהיה בעונה הבאה?

"יש מספר הצעות, אני אהיה בקבוצה ובמקום שיאמינו בי הכי הרבה, ירצו אותי הכי הרבה וימצאו לי את האמונה שאני חלק חשוב מהפאזל".

משמע הפועל תל אביב

"היו כל מיני דיבורים על באר שבע, הפועל תל אביב ועוד כמה קבוצות, אבל מי שעושה את עיקר המאמצים שאהיה שם זאת הפועל תל אביב, אני כן יכול לאשר שדיברתי איתם ואנחנו מתקדמים במגעים.

כאחד שכל כך מזוהה עם בית"ר, מוזר לך לנהל מגעים עם הפועל תל אביב?

"בית"ר והפועל זה שני הפכים, כולם מכירים את ההיסטוריה. לפני חודשיים-שלושה הייתי בטוח שאני נשאר בבית"ר והכל כרגיל, אבל החיים הם לא צפויים ולפעמים צריך לקבל החלטות שיעשו לך טוב ולהיות במקום שרוצים אותך ומאמינים שאתה יכול לעזור ולתרום. בסוף אני מקצוען שלא יכול לכפות את עצמו על מועדון".

שחקן הפועל תל אביב, שי אייזן, מול שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד. דני מרון
"בית"ר והפועל זה שני הפכים". עידן ורד מול הפועל תל אביב/דני מרון

לא רצית רק לשחק העונה בבית"ר, חלמת לפרוש במועדון ולהמשיך בתפקיד ניהולי

"תמיד לשם כיוונתי. יש דיסוננס ענק בין האהבה וההערכה שיש אליי מאוחנה וחוגג לבין זה שמינואר אני חופשי ולא קיבלתי שום הצעה. בסוף יש כאן משפחה ובית לפרנס, ואחרי מרץ והראיון של חוגג הייתי בטוח שבונים את הפאזל והמועדון סביב הקפטן והרוח שלי, אבל עברו מאז שלושה חודשים וזה לא קרה, ובאיזשהו שלב באמת הבנתי, גם מהסוכן שלי אבי נמני שדיבר עם מושיקו ואלי, שיש סיכוי שזה לא יקרה".

אתה מבין את זה שאומרים שלהציע לך 70 אלף דולר זה מביך?

"אמרו לי את זה, שלא רוצים להציע לי הצעה מביכה. זה לא צריך להיות ככה, ציפיתי שיבואו וידברו, גם אם ההצעה נמוכה ולא מתאים זה גם בסדר, אני לא אחרי שנה של כושר שיא ומספרים, זאת שנה כושלת והכל בסדר. הקטע הוא שאולי לא מכירים אותי מספיק. ויתרתי על הרבה כסף להישאר בבית"ר, כשחזרתי מחו"ל לבית"ר קיבלתי הצעה מאוד נמוכה וישר חתמתי למרות שהיו הצעות הרבה יותר גבוהות.

"יש הרבה דברים יותר חשובים מכסף בחיים, אם היו באים אליי, מסבירים לי את המצב הכלכלי ונותנים לי הצעה נמוכה, לא בטוח בכלל שהייתי אומר לא. זה יכול היה להסתדר, מי שמכיר אותי יודע שלאורך כל הקריירה שלי למרות שאשתי לא אוהבת את זה, אני לא חושב על כסף ופועל מתוך רגש ומתוך הערכה למי שרוצה אותי ומאמין בי, לטוב ולרע".

אתה ניהלת הכל מול ההנהלה, שלחו אותך פעמיים לסגור קיצוץ עם שחקנים, חוגג הרעיף עליך שבחים,סביר להניח שאם היית ממשיך אתה השחקן שקוראים לו עכשיו ללכת לדבר עם השאר, יש משהו שאני מפספס בדרך, עבר איזה חתול שחור?

"ממש לא. היחסים היו מעולים. שתבין, אני תמיד הרגשתי שאני זה בית"ר ירושלים, גם כשהייתי בחוץ, וזה מה שכואב לי. כל האוהדים שבאים לטדי או לבית וגן מרגישים שאני חלק מהם, לכולם הייתה פנטזיה שתמיד אהיה חלק מהמועדון, בכל תפקיד, וזה מה שכואב. בית וגן כבר הפך לחלק ממני, אני עוד לא קולט שלא אגיע כל בוקר ואראה שם את מאיר הרוש, אבל אלה החיים והכדורגל, זאת לא תכנית כבקשתך".

אוראל דגני שחקן בית"ר ירושלים עם איתמר ניצן. דני מרון
"שחקנים כמו ניצן ודגני יצטרכו לקחת את ההובלה"/דני מרון

אתה יודע מה אומרים, שאין לך מספרים העונה

"קודם כל זאת עובדה, לא היו לי מספרים טובים השנה. מה שלא לוקחים בחשבון זה ששיחקתי המון באמצע בתחילת העונה עשיתי שיחת זום עם הקהל ואמרתי להם שהשנה אני מבין שאשחק יותר באמצע, 50\50 בשיטת היהלום יותר מאחור, שאני פחות קרוב לשער ואהיה יותר דפנסיבי ואעבוד יותר ואפשר לראות את זה בנתונים. אמרתי באותה שיחת אוהדים שפחות מעניין אותי מספרים, רק שהקבוצה תצליח, שאני אעבוד בשביל הקבוצה ואחרים יספקו מספרים".

אם ישימו לב, בכל פעם ששיחקתי יותר קדימה הייתי יותר מעורב, אבל אני לא מנסה לתרץ. באופן כללי הייתה עונה כושלת לקבוצה וכולם נפגעו. זה לא טניס, אי אפשר להיות טוב לבד, אנחנו קבוצה אחת ויחידה אחת ויודעים לקחת גם את האחריות".

איך אתה רואה את בית"ר בעונה הבאה?

"יש המון תהפוכות בבית"ר, כל כמה שנים מתחלפים בעלים, אבל בית"ר זה מועדון גדול עם אנשים שמעריכים אותו, אוהבים ואכפת להם. כרגע זה לא במצב של פירוק, יש בעל בית בראש והכל בסדר, אז אני מאמין שהקבוצה תהיה טובה. יהיה קשה מאוד לעשות משהו יותר גרוע מהעונה הנוכחית בשנה הבאה, הגענו לשיא, מכאן אפשר רק לעלות".

אבל צריך שחקנים שיודעים לעמוד בלחץ להתמודד

"בקטע הזה הכל תלוי בתוצאות, אם לא יילך, שחקנים כמו איתמר ניצן ואוראל דגני יצטרכו לקחת את ההובלה. לא כל אחד יכול לעמוד בלחץ הזה ולא כל אחד רוצה. בית"ר זה מועדון שכל יום יש לחץ וצריך לדעת להתנהל מול זה".

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. אריאל שלום
"מכאן אפשר רק לעלות". עידן ורד/אריאל שלום

הרגת את הדובר, מי יתראיין אחרי משחקים?

"30 משחקים לפחות התראיינתי אחרי משחק, בשנה האחרונה גם לי זה עשה נזק, אבל זה מה שדרשו ממני כי אף אחד לא לקח אחריות וזה יצר אנטי כלפיי. לבוא לדבר אחרי הפסדים ומשחקים נוראיים זה לא מוסיף נקודות בקהל, אבל אני תמיד כקפטן הייתי צריך לקחת אחריות, אני לא אוהב כאלה שמתחבאים מאחורי ביקורת על מאמנים או תירוצים, צריך להגיד את האמת.

"גם בקיצוצים שהיו לפני שנה הובלתי את זה שכולם יקצצו. אולי עכשיו יבינו מה עשיתי, זה היה קשה עד בלתי אפשרי וכולם בסוף חתמו. שחקנים כעסו, זה לא היה פשוט, גם הזרים בהתחלה לא רצו לקצץ אבל בשיחות מסודרות ובצורה נעימה עבדנו על זה והכל קרה. עכשיו כשמבקשים משחקנים לקצץ אני מבין שאף אחד לא יקצץ. אם הייתי במועדון עכשיו היו קוראים לי ומבקשים ממני לדבר עם כולם, וכולם יודעים שגם בתוך שבוע כולם היו מקצצים, כי זה חלק ממנהיגות ורצון של אנשים לתת לך ולמועדון כתף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully