וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: ברבורה קרייצ'יקובה זכתה בטורניר הנשים אחרי שגברה על פאבליוצ'נקובה

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 19:04

הצ'כית (33 בעולם) זכתה בגרנד סלאם הראשון שלה אחרי שגברה 1:6, 6:2, 4:6 על הרוסייה, והשלימה את טורניר הנשים המפתיע והבלתי צפוי. הרוסייה, שרק בהופעתה ה-52 בגרנד סלאם העפילה לגמר, תמשיך לחכות

ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית השלימה היום (שבת) את טורניר הנשים המפתיע ברולאן גארוס, כשגברה בגמר 1:6, 6:2, 4:6 על אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסייה, וזכתה בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה. קרייצ'קובה, המדורגת 33 בעולם, מעולם לא עברה את שלב שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם, אבל היום הטניסאית בת ה-25 השלימה את המשימה בצורה נהדרת והניפה את התואר היוקרתי. עד היום במהלך כל הקריירה היא הרוויחה 3.5 מיליון דולר, ואילו רק היום השלימה זכייה ב-1.7 מיליון דולר, בהישג השיא שלה בקריירה.

הטניסאית הצ'כית ברבורה קרייצ'יקובה אחרי שזכתה בטורניר רולאן גארוס 2021. רויטרס
הצ'כית הראשונה מאז 1981. קרייצ'יקובה/רויטרס
הטניסאית הצ'כית ברבורה קרייצ'יקובה אחרי שזכתה בטורניר רולאן גארוס 2021. רויטרס
איבדה שלוש נקודות משחק, ברביעית עשתה את זה. קרייצ'יקובה/רויטרס

פאבליצ'נקובה, שתהיה בת 30 בחודש הבא, שברה שיא, כשהעפילה לגמר אחרי 52 הופעות בגרנד סלאמים, אבל לא הצליחה לעמוד בלחץ, כשאכזבה ברגע האמת. הגמר, כאמור, סיים טורניר מפתיע מאוד בסבב הנשים, שבו 6 מ-8 המעפילות לרבע הגמר עשו זאת לראשונה בקריירה בגרנד סלאם, ורק 3 טניסאיות מהטופ-10 העפילו לשמינית הגמר. כל הארבע שהעפילו לחצי הגמר עשו זאת לראשונה בקריירה שלהן. כאמור, מי שניצלה את זה הייתה קרייצ'יקובה, שניצחה בדרך את קוקו גוף, סלואן סטיבנס ובחצי הגמר גברה בקרב ארוך ומתיש את מריה סקארי. היא הצ'כית הראשונה שזוכה בתואר ברולאן גארוס מאז האנה מנדליקובה ב-1981.

יש לציין כי ההתמחות שלה היא בכלל בזוגות, תחום שבו היא נחשבת לאחת הטובות בעולם. ביחידות, לעומת זאת, הסיפור שונה. זאת בסך הכל ההופעה השישית (!) של קרייצ'יקובה בטורניר גרנד סלאם ביחידות, ועד לפני תשעה חודשים היא הייתה מחוץ לטופ-100. עם זאת, ב-2021 היא מציגה כושר מרשים, עם 12 ניצחונות רצופים על חימר (כולל זכייה בשטרסבורג). כעת היא תוכל להשלים דאבל נדיר, אחרי שהעפילה גם לגמר הזוגות.

עוד בוואלה!

רפאל נדאל אחרי ההפסד: "עדיין לא יודע אם אשתתף בווימבלדון"

לכתבה המלאה
הטניסאית הצ'כית ברבורה קרייצ'יקובה אחרי שזכתה בטורניר רולאן גארוס 2021. רויטרס
זכייה ראשונה בגרנד סלאם. קרייצ'יקובה/רויטרס
הטניסאית הרוסייה אנסטסיה פאבליוצ'נקובה. רויטרס
העפילה לגמר בניסיון ה-52 בגרנד סלאם. פאבליוצ'נקובה/רויטרס
הטניסאית הרוסייה אנסטסיה פאבליוצ'נקובה. רויטרס
הטניסאית הרוסייה אנסטסיה פאבליוצ'נקובה/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

המשחק נפתח בעצבנות משני הצדדים, וכבר בשני המשחקונים השתיים הצליחו לשבור את ההגשה זו של זו. קראיצ'יקובה הייתה זו שהתאוששה ראשונה, יחסית, מהלחץ, ואחרי שלקחה ארבעה משחקונים רצופים עלתה ל-1:4. פאבליוצ'נקובה המשיכה ביכולתה הלא יציבה ושגתה, והצ'כית השלימה ששה משחקונים רצופים וניצחה במערכה הראשונה 1:6 תוך 30 דקות בלבד. פאבליוצ'נקובה סיימה את המערכה הראשונה עם 9 שגיאות לא מחויבות ו-3 שגיאות כפולות, ואיבדה את ההגשה שלוש פעמים.

מערכה 2

בפתיחת המערכה השנייה הרוסייה העלתה הילוך, מיעטה לשגות בהגשה, הכתה בעוצמה חבטות מדויקות מהקו האחורי ועלתה ל-0:3 מהיר. פאבליוצ'נקובה המשיכה לשלוט ועלתה ל-1:5, במצב של 2:5 לקחה פסק זמן רפואי וטופלה במשך דקות ארוכות, אבל זה לא עצר לה את המומנטום והיא ניצחה 2:6 במערכה והשוותה ל-1:1 אחרי 43 דקות.

מערכה 3

בשוויון 1:1, קראיצ'יקובה הייתה הראשונה לשבור את מכות ההגשה של יריבתה, ועלתה ל-1:2, אבל הרוסייה שוב הגיבה יפה והשוותה ל-2:2. במצב של 3:3 הצ'כית השיגה שבירה ועלתה ל-3:4 ו-3:5, על מכות ההגשה של הרוסייה אף השיגה שתי נקודות משחק, אבל שגתה פעמיים והרוסייה צימקה ל-5:4. קראיצ'יקובה הלכה להגיש לניצחון, הוליכה 15:40, איבדה עוד נקודת משחק, אבל את ההזדמנות הרביעית כבר לא פספסה, כאשר פאבליוצ'נקובה שלחה כדור ארוך החוצה. יש אלופה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully