וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "מאמין שחזיזה ודאבור יחזרו אל הנבחרת חזקים יותר"

עודכן לאחרונה: 4.6.2021 / 23:22

מאמן הנבחרת דיבר על שני השחקנים לפני מונטנגרו והוסיף: "לכדורגל יש כוח אדיר". נאתכו: "בטוח שדאבור במצב לא פשוט"

ידידותהסתיים05/06/2021
מונטנגרו
  • בצ'יראי (81, פנדל)
3:1
  • (67) זהבי
  • (69) סולומון
  • (90) קינדה
נבחרת ישראל
תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:2 על הפועל תל אביב בגמר הגביע/ספורט1

הרכבי הקבוצות

שופט: אירפן פליטו (בוסניה)
אצטדיון: פודגוריצה

נבחרת ישראל תתארח מחר (שבת) אצל מונטנגרו למשחק ידידות מול הנבחרת המקומית. לאחר המשחק, תמשיך ישראל לפורטוגל, שם תפגוש את אלופת אירופה למשחק נוסף. מהסגל נגרעו דור פרץ הפצוע ודולב חזיזה המושעה ומי שעשויים לקבל דקות משמעותיות הם אורי דהן, אביאל זרגרי, גדי קינדה וליאל עבדה.

הערב קיימה הנבחרת מסיבת עיתונאים בהשתתפות הקפטן ביברס נאתכו והמאמן וילי רוטנשטיינר.

ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מנסה להרגיע את הרוחות. נאתכו/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
זהבי באימון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר אמר: "מונטנגרו היא אומת כדורגל נהדרת. אני שמח שיכולנו לארגן את המשחק פה ואני מודה להתאחדות של מונטנגרו. משחקי ידידות הם חשובים בשבילי, אנחנו לוקחים אותם ברצינות כדי להתקדם. אני גאה בשחקנים בסיטואציה קשה ואני רוצה לתת דוגמה. הקפטן אמר שהוא ידחה את הניתוח עד אחרי המשחקים, המנהיג ערן זהבי הגיע למרות שהמשפחה שלו עברה שוד. אני גאה מאוד. יש שחקנים בלי חוזה שהצטרפו אלינו ושחקני מכבי חיפה הגיעו לנבחרת מיד אחרי שזכו באליפות. זה מראה את החשיבות של הנבחרת. גם לגבי שחקני מכבי תל אביב, שהגיעו אחרי הזכייה בגביע. אני גאה לאמן אותם. זה מראה כמה הנבחרת חשובה להם. דיברתי עם השחקנים על החשיבות של המשחקים האלה כי בספטמבר כבר יש לנו משחקים רשמיים. אם שחקנים צעירים יכולים להשתמש בהזדמנות ולעזור לי להרחיב את הסגל, זו הצלחה".

על דולב חזיזה ומונס דאבור: "לא אתייחס אליהם באופן אישי או לשחקן אחר. שחקנים הם מודל לחיקוי ונושאים איתם אחריות גבוהה כשהם מייצגים את הנבחרת. התבצעו טעויות ויכול להיות ששניהם יחזרו חזקים יותר אל הנבחרת. הדלת לא סגורה. חזיזה התנצל ועשה את הצעד הראשון בדרך הנכונה, אני מעריך את זה. דיברתי על זה עם השחקנים ואני מעריך מאוד את האישיות של השחקנים, דנו בזה והייתה שיחה טובה, אבל בסוף זו החלטה של ההתאחדות ושלי ואני חושב שקיבלנו את ההחלטה הנכונה. אני רוצה להגיד ואמרתי את זה גם לשחקנים: לכדורגל יש כוח אדיר ואני חושב שהוא יכול לאחד את המדינה ואת העם. כדורגל יכול לבנות גשרים. אמרתי לשחקנים שאנחנו צריכים להפוך למדינה חזקה וקהילה חזקה. אנחנו מנסים להראות את האחדות הזו בנבחרת".

הקפטן ביברס נאתכו: "זו תקופה מאתגרת גם מבחינת התזמון של המשחק, בסוף עונה זה לא פשוט, וגם לאור מה שהיה בתקופה האחרונה בארץ. אנחנו מנסים כמה שיותר לא להכניס את זה לחדר ההלבשה, אבל אנחנו חיים בארץ, גם אם לא אנחנו אז המשפחות שלנו. אנחנו מדברים על הכול, דנים בכל, מכבדים את הדעה של כל אחד ואפשר להגיד הכול בצורה מכובדת. דווקא בתקופה הזו, אחרי הרבה שנים בנבחרת, אני יותר מגאה להיות קפטן של קבוצת שחקנים כזו עם צוות מאמנים כזה, עם התאחדות שנותנת לנו את כל הגב וטיפלה בעניינים האלה. זה לא פשוט, אבל בינתיים אנחנו עובדים בצורה יפה מאוד. אני מוסלמי ולא ערבי. לגבי מה שהיה עם מונס אני לא אכנס לפרטי פרטים, אני בטוח שהוא במצב לא פשוט. אני באופן אישי רציתי שהוא כן יגיע לנבחרת ונשב ונדבר על זה כולנו ביחד, זה לא קרה. זו החלטה של הנבחרת, של מונס, אני לא נכנס לזה. יש מי שצריך לקבל את ההחלטות ואנחנו סומכים עליהם. הנבחרת כן מטפלת בכל מקרה לגופו. קל לעצום עיניים או לזרוק את כולם. אלה מצבים רגישים מאוד, בטח כשזה גם עניין פוליטי. אני מרוצה מהדרך בה אנחנו מתנהלים ואיך שהדברים נפתרים".

מנור סולומון שחקן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
משחק ידידות, שמשמש סוג של הכנה להמשך מוקדמות המונדיאל בספטמבר. סולומון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

מונטנגרו פתחה את קמפיין מוקדמות המונדיאל עם שש נקודות משש אפשריות, אבל אפשר לייחס את ההצלחה הזו לשני המשחקים הקלים מאוד איתה פתחה: 1:2 מול לטביה החלשה ו-1:4 על גיברלטר החלשלושה. במשחק השלישי היא כבר הפסידה 1:0 לנורבגיה משער של אלכסנדר סורלות מר.ב. לייפציג. גם במוקדמות היורו היא הייתה רחוקה מלהרשים והשיגה שלוש נקודות בלבד מ-24 אפשריות כשהיא חוטפת 7:0 מאנגליה במשחק הסיום של הקמפיין ומובסת פעמיים 3:0 על ידי צ'כיה ו-5:1 בבית על ידי אנגליה. את הנקודות היחידות היא אספה בשתי תוצאות תיקו מול בולגריה ו-1:1 ביתי נגד קוסובו.

מונטנגרו תופיע למשחק בסגל חסר מאוד ועם לא מעט שמות חדשים. הקפטן סטבן יובטיץ' קיבל מנוחה והקשר סיאד הקשבנוביץ' חזר לשבדיה אחרי ה-0:0 מול בוסניה ברביעי, בעוד איגור וויאצ'יץ' התאושש ויוכל לשחק הפעם. המאמן מיודראג ראדולוביץ' אמר: "נמשיך עם מערך 3-5-2 למרות כל החיסורים. אנחנו בלי 14 שחקני סגל. ישראל נבחרת רצינית מאוד, יש לה את זהבי בפ.ס.וו ואת סולומון בשחטאר. זו יריבה קשה".

פאטוס בצ'יראי, שירד ליגה עם בני יהודה, ישמש כקפטן בהיעדרו של יובטיץ': "אם נעשה תוצאה טובה, זה ייתן לנו מוטיבציה גדולה יותר למוקדמות בספטמבר. מבחינתו אין משחקי ידידות. אני כאן מ-2009, החמצתי אולי משחק או שניים בנבחרת. אני תמיד נותן 120 אחוז ועוזר ככל שאני יכול". מרקו ינקוביץ' מבית"ר ירושלים הוא הנציג השני של ליגת העל בסגל, ובהגנה נמצא אקס הפועל תל אביב מרקו סימיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully