וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף מונה למנהל הטכני של ברצלונה: "מרגיש שחזרתי הביתה"

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 16:01

אקס מכבי תל אביב אמור להיות יד ימינו ואיש אמונו של ז'ואן לאפורטה הנשיא: "זה המועדון היחיד שאקח מטוס ואגיע במיוחד בשבילו"

סרחיו אגוארו מוצג כשחקן ברצלונה/הטוויטר של ברצלונה

אחרי קדנציה מעניינת ורוויה בהצלחות ותארים כמנהל המקצועי של מכבי תל אביב ואחרי שחווה גם אימון בליגה הסינית, ג'ורדי קרויף מתחיל באתגר חדש: ההולנדי מונה היום רשמית כמנהל הטכני של ברצלונה הגדולה. קרויף חתם אחרי שקיבל את השחרור מקבוצתו הסינית שנזן ויתחיל פרק חדש בקריירה.

אז מה בעצם יהיה התפקיד של קרויף בברצלונה? לפי הדיווחים קרויף יהיה היועץ אידאולוגי של ז'ואן לאפורטה. הנשיא החדש רוצה לצידו מישהוא עם ניסיון שיכול לייעץ לו בהחלטות חשובות כמו שינוי בעמדת המאמן, השקפת לגבי השיטה והסגנון ועוד. לאפורטה, כך על פי הדיווח, מעריך מאוד את היכולת של קרויף לנתח, לתכנן ולנהל מהלכים והוא אמור להיות יד ימינו של הנשיא. קרויף יתחיל רשמית בתפקידו ב-1 באוגוסט.


ג'ורדי אמר אחרי החתימה הרשמית שלו בברצלונה: "עזבתי לפני 25 שנים ועבר הרבה זמן. אני מרגיש קצת כאילו חזרתי הביתה והעובדה שאני מכיר היטב את הבית הזה תעזור לי בעבודה ביומיום. המוטיבציה שלי ענקית, כי זה מועדון מיוחד מאוד עבורי ועבור המשפחה שלי. זו גאווה להיות כאן. אני מודה על ההזדמנות ורוצה לעשות את המקסימום לעזור למועדון ולקבוצה בכל מה שהוא יצטרך. יש הרבה עבודה לעשות".

"בשנים האחרונות שלי עברתי בהרבה קבוצות ויבשות שונות וצברתי חוויות וניסיון גם על הספסל וגם בניהול. אני רוצה לעבוד פה בשיתוף פעולה עם מי שכבר כאן ולסייע בכל מה שאוכל.

גדלתי כאן והעברתי במועדון הרבה שנים וכל העולם יודע מה טיב הקשר בין משפחת קרויף לבארסה. הייתי שמח להיות יוהאן קרויף, אבל אני מניח שכל העולם כבר מבין שהוא היה אדם ייחודי. בכל זאת, אני מרגיש שכל מה שלמדתי עד היום יעזור לי להגיע מוכן לתפקיד הזה, כי אני מגיע למועדון מיוחד. אני מודה לשנזן ששחררה אותי והבינה. העונה רק התחילה שם, שיחקנו חמישה משחקים, אבל הם הבינו שאני מגשים את החלום שלי. אמרתי להם שבארסה זה המועדון היחיד בעולם שאם יקרא לי, אקח את המטוס בחזרה".

ג'ורדי קרויף עם ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה. ברצלונה, אתר רשמי
יעבדו ביחד מעכשיו. קרויף ולאפורטה/אתר רשמי, ברצלונה

קרויף (47) שיחק במחלקת הנוער של ברצלונה אליה הגיע בגיל 14 מאייאקס בעקבות מינויו של אביו למאמן הבלאוגרנה ב-1988. כשעלה לבוגרים שיחק בברצלונה ב', וב-1994 הגיע לראשונה לסגל של אביו, תחתיו שיחק שנתיים ורשם 11 שערים ב-54 משחקים. אך בארסה סיימה את השנתיים הללו רק במקומות הרביעי והשלישי, וב-1996 עזב יוהאן קרויף את עמדת המאמן, ובנו חתם במנצ'סטר יונייטד.

בארבע שנותיו באולד טראפורד קרויף לא הותיר חותם, ובהמשך חזר לספרד ושיחק בסלטה ויגו, אלאבס ואספניול לפני שנדד לשנתיים במטאלורג דונייצק האוקראינית ועונת פרישה בואלטה ממלטה. עד שתלה את הנעליים הספיק קרויף לרשום 9 הופעות במדי נבחרת הולנד, והיה אחד השחקנים היחידים בתולדות האורנג' שלבשו את המדים הלאומיים למרות שמעולם לא שיחקו בליגה ההולנדית.

עוד בוואלה!

החיזוק של ברצלונה נמשך: אמרסון חוזר, דפאי כבר הצטלם לאתר הרשמי

לכתבה המלאה

אחרי פרישתו שימש כעוזר מאמן ואלטה במשך עונה אחת, לפני שעבר לעמדת המנהל הספורטיבי בא.א.ק לרנקה בקפריסין. אחרי שנתיים נחת במכבי תל אביב, לה עזר לזכות בשלוש אליפויות רצופות שהגיעו אחרי בצורת של עשר שנים ללא אליפות. קרויף הקפיד לבחור רק בצוותים מקצועיים זרים, סגר ככל הניתן את חדר ההלבשה בפני התקשורת והפך לאחד מסמלי המהפך המקצועי שעבר על המועדון תחת מיטש גולדהאר.

אחרי שנתיים בהן הוכתרה הפועל באר שבע על חשבון הצהובים, שהחליפו שמונה מאמנים בחמש שנים, מונה קרויף בעצמו לתפקיד המאמן, אך גם בתום העונה הבאה זכתה הקבוצה מבירת הנגב באליפות וקרויף עזב את ישראל. בשנתיים וחצי שחלפו מאז הספיק קרויף לשמש כמאמן צ'ונגצ'ינג ליפאן הסינית, להתמנות למאמן נבחרת אקוודור בינואר האחרון אך לעזוב אחרי חצי שנה מבלי לעמוד על הקווים אפילו פעם אחת, ולחזור לקדנציה נוספת בסין כמאמן שנזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully