וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת לחיים: קרלה סוארס נבארו ברולאן גארוס אחרי ההחלמה מהסרטן

היא הרגישה רע ולא ידעה למה עד שהתברר שהיא סובלת מלימפומת הודג'קין. אחרי שמונה טיפולי כימותרפיה, הרבה חשיבה חיובית וחיזוק מהסביבה, המדורגת שישית בעולם לשעבר חוזרת אל הסבב: "לא רוצה להיזכר כמי שפרשה בגלל הסרטן"

קרלה סוארס נבארו טניסאית ספרדייה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
חזקה מהסרטן. סוארס נבארו/אתר רשמי, מתוך טוויטר

רגע מרגש במיוחד יירשם הערב (שלישי) ברולאן גארוס. קרלה סוארס נבארו בת ה-32 תרשום את משחק הקאמבק שלה אל הסבב כשתפגוש את סלואן סטיבנס במשחק הרביעי והאחרון באצטדיון סימון מתייה. הספרדייה, שרשמה קריירה מפוארת ודורגה בשיאה במקום השישי בעולם, הגיעה פעמיים גם לרבע הגמר על החימר בפריז, כולל כשהייתה בת 19 ועלתה לראשונה להגרלה ראשית בטורניר גרנד סלאם.

בספטמבר 2020 נודע לסוארס נבארו שחלתה בסרטן לימפומת הודג'קין. הטורניר הנוכחי יהיה הראשון שלה מאז שהתמודדה עם המחלה, עברה כימותרפיה, החלימה והצליחה לחזור לכושר. "כבר ניצחתי במשחק הכי חשוב בחיים שלי", אמר הספרדייה ל-TENNIS.COM השבוע, "בשבילי רולאן גארוס זה אחד הטורנירים הכי טובים בעולם. אז בשבילי זו מתנה להיות פה שוב, שתהיה לי את האפשרות לשחק".

סוארס נבארו קיבלה את הבשורה על המחלה בשנה שתכננה שתהיה האחרונה שלה כשחקנית פעילה. למעשה היא התכוננה לחזרת הסבב אחרי הפסקת הקורונה כשפתאום הרגישה רע. זה קרה ביולי 2020. "ביולי, התחלתי לשחק טניס שוב וכשהייתי במגרש הרגשתי ממש רע", סיפרה לאתר ה-WTA, "הייתה לי בחילה כל הזמן כששיחקתי. אז חשבתי שזה אולי בגלל שחם או בגלל שהייתי בבית חודשיים או שלושה. לא הבנתי למה. בכל יום שהלכתי לשחק הרגשתי כך. אחרי שבוע הבנתי שיש לי בעיה ולא הבנתי מה זה, הייתי צריכה ללכת לבית החולים. אז הגיע הרגע הכי גרוע כשהרופא אמר לי שיש לי סרטן".

קרלה סוארס נבארו טניסאית ספרדייה. רויטרס
"הייתה לי בחילה כל הזמן כששיחקתי. אז חשבתי שזה אולי בגלל שחם או בגלל שהייתי בבית חודשיים או שלושה. לא הבנתי למה". סוארס נבארו/רויטרס

סוארס נבארו סיפרה על הצורה בה קיבלה את הבשורה: "כבר כשהגעתי לבדיקות, עשרה ימים לפני ההודעה, הרופא אמר לי שיש שלוש אופציות שאחת מהן היא הלימפומה והשתיים האחרות מצריכות ניתוח או התערבות רפואית אחרת. אז לא הופתעתי כשהוא הודיע לי על הסרטן, אבל זה לא משהו שרציתי לשמוע".

היא החליטה שתפרוש בתנאים שלה ולא בגלל המחלה. "כל מה שחשבתי כשקיבלתי את הבשורה היה מה אני צריכה לעשות כדי להיות בסדר שוב וכמה זמן זה ייקח לי. ואז היה לי ברור שאני לא יכולה לפרוש ככה. לא כך חלמתי לפרוש. בהתחלה זה קצת קשה, אבל אחר כך הצלחתי לשמור על חשיבה חיובית. חשבתי שאני אוכל לחזור ב-2021, לשחק בכל הטורנירים הגדולים ולהיפרד מהאוהדים שלי".

הטניסאית הספרדייה הודתה שהייתה לחוצה מאוד לפני טיפול הכימותרפיה הראשון שעברה והכניסה לאזור הלא מוכר לה והמפחיד. "בטיפול הראשון היה לי כאב בבטן, אבל אחרי ארבעה ימים הרגשתי טוב מאוד וזה היה חשוב מאוד בשבילי כי אם הטיפול הכימותרפי הראשון היה קשה או שלילי, זה היה משפיע על כל התהליך". סוארס נבארו כמובן איבדה את השיער שלה כחלק מהטיפול הכימותרפי ואמרה: "בסדר, גם ככה תמיד היה לי שיער קצר, אז זה לא כל כך נורא". אבל המשפחה שלה והצוות שלה הרבו לבקר אותה ולתמוך בה, כמו גם חברתה גרבינייה מוגורוסה.

אחרי סבב הכימותרפיה הרביעי, סוארס נבארו קיבלה בשורה חיובית: "עשיתי בדיקה גופנית והתוצאות היו טובות מאוד, הכול כמעט נעלם. לפני כן הרופאים דיברו איתי ואמרו לי שאצטרך לעשות 12 סבבים של כימותרפיה, אבל אחרי התוצאות האלה, החליטו להסתפק בשמונה טיפולים. זה לקח ארבעה חודשים ולא שישה". לאחר תום הטיפולים סוארס נבארו לא יכלה לחגוג את יציאתה לדרך חדשה בגלל ענייני הקורונה, אבל היא נהנתה מארבעה שבועות של שקט, ללא ביקורי רופאים וללא טניס.

בתחילת מרץ סוארס נבארו החלה בטיפולי רדיותרפיה ומהר מאוד היא גם חזרה למגרשי האימונים עם מחשבה אחת בראש שלה: רולאן גארוס. היה התקדמה ממש מיום ליום ובחנה את השיפור ביכולות שלה ובמאי היא ביקרה בטורניר מדריד כדי להיפגש שוב עם חבריה. "זה היה שבוע מיוחד מאוד, רציתי להיות שם. אני נוסעת למדריד כדי להתאמן ולראות את שאר השחקנים. שתיתי קפה עם חלק מהם והיה נחמד שוב לפגוש אותם. הייתי זקוקה לזה, התגעגעתי לדברים האלה. לא התגעגעתי לכל המשחקים ולכל השבועות, אבל כן לשיחות בחדר ההלבשה".

סוארס נבארו קיבלה הגרלה לא פשוטה ברולאן גארוס ותשחק נגד הפינליסטית מ-2018 סלואן סטיבנס. "אני כל הזמן אומרת לעצמי שאם אני רוצה לשחק ברולאן גארוס, אני חייבת להיות מוכנה להתמודד מול כל האנשים האלה ששיחקו בשנה הזו. אני רוצה להיות מוכנה. אני כל כך אוהבת את רולאן גארוס ואת העיר פריז".

סוארס נבארו רוצה להשאיר מאחוריה זיכרונות יפים ואמרה: "אני לא רוצה להיזכר כמי שפרשה בגלל שחלתה בסרטן, עכשיו אין לי סרטן. אני חושבת על רולאן גארוס, ווימבלדון והמשחקים האולימפיים, אם אצליח לעלות, ואז לאליפות ארצות הברית, כל הטורנירים הגדולים שפספסתי בשנה שעברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully