וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בתולדותיה: אנאדולו אפס ניצחה 81:86 את ברצלונה וזכתה ביורוליג

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 0:02

הקבוצה הנוצצת והמרשימה של עתאמן נהנתה מיכולת נהדרת של לארקין (21) ומיציץ' (25) והוכתרה כאלופת אירופה בפעם הראשונה. קלאתיס לא הופיע מנגד, משחק חלש גם למירוטיץ'. 23 של היגינס לא הספיקו

דוגוש באלבאי אנאדולו אפס. רויטרס
שיחק רק 12 שניות, אבל איזה אושר. דוגוש באלבאי מניף את הגביע/רויטרס

אנאדולו אפס זכתה הערב (ראשון) ביורוליג לראשונה בתולדותיה. הטורקים, שנגיף הקורונה היה היחיד שהצליח לעצור אותם בעונה שעברה, הציגו את הכדורסל המהפנט שלהם גם העונה והגיעו לשיאם בגמר בקלן שבו הם ניצחו 81:86 את ברצלונה וזכו בצדק בתואר היוקרתי מכולם. כמו בחצי הגמר מול צסק"א מוסקבה, אפס ברחה והשיגה יתרון דו ספרתי ברבע השלישי. אלא שבארסה חזרה בפתיחת הרבע הרביעי עד ששני הכוכבים של אפס לקחו פיקוד. שיין לארקין סחט עבירות שוב ושוב וסיים את המשחק הזה עם 21 נקודות. אלא שה-MVP של המשחק הזה היה, שוב, ואסילייה מיציץ' שלקח פיקוד במאני טיים ודאג לשמור את היתרון אצל אנאדולו בזמן שבארסה מנסה לחזור. מיציץ' סיים את המשחק הזה עם 25 נקודות, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות והוכיח שוב שהוא השחקן הכי טוב באירופה.

ומה עם ברצלונה? הקטלאנים שמו את כל הז'יתונים שלהם על שני שחקנים: ניק קלאתיס וניקולה מירוטיץ'. השניים היו מצוינים בחצי הגמר מול מילאנו, אבל חלשים מאוד הערב. הרכז הנהדר נתקע על 0 נקודות, בקושי זרק וכנראה שהפציעה מחצי הגמר השפיעה עליו. מירוטיץ' קלע נקודות ראשונות רק ברבע השלישי וסיים עם 11, אבל זה ממש לא הספיק. קורי היגינס, מי שניצח לבארסה את חצי הגמר, התעלה עם 23 נקודות. ברנדון דייויס היה טוב עם 17, אבל זה לא הספיק לקטלאנים, ששוב יוצאים מאוכזבים והפסידו בפעם השלישית העונה לקבוצה שאומנם סיימה אחריהם בעונה הסדירה, אך הוכיחה שוב מעבר לכל ספק שהיא הטובה והאיכותית מכולן.

אדריאן מוארמה קרונוסלב סימון אנאדולו אפס. רויטרס
החגיגות בעיצומן. מוארמה וסימון/רויטרס

קלעו לברצלונה: קורי היגינס 23 נקודות, קייל קוריץ' 18, ברנדון דייויס 17 ו-11 ריבאונדים, ניקולה מירוטיץ' 11 ו-9 ריבאונדים, לאנדרו בולמרו 7 ו-5 ריבאונדים, אלכס אברינס 2, ויקטור קלאבר 2, פאו גאסול 1. ניק קלאתיס (17:24 דקות), רונלדס שמיתס (09:27) ואדם האנגה (00:07) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לאנאדולו אפס: וסילייה מיציץ' 25 נקודות, 3 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חטיפות ו-5 איבודים, שיין לארקין 21 (12 מ-12 מהקו), סרטאץ' שאנלי 12, אדריאן מורמן 6 ו-8 ריבאונדים, בריאנט דאנסטון 6, טיבור פלייס 5, כריס סינגלטון 4, קרונוסלב סימון 4, רודריג בובואה 3. ג'יימס אנדרסון (09:53 דקות) שותף, אך לא קלע.

* מילאנו זכתה במקום השלישי אחרי שניצחה את צסק"א מוסקבה 73:83 בקרב המאוכזבות של חצי הגמר. ולדימיר מיצו'ב וסרחיו רודריגס הובילו את האיטלקים עם 14 נקודות, שבון שילדס הוסיף 11 לקבוצה של מסינה, שברחה עם 11:20 ברבע השני. טוקו שנגליה בלט מנגד עם 18. וויל קלייברן שיחק 16 דקות ואפילו לא זרק לסל.

עוד בוואלה!

מי המוח השני? גמר היורוליג יפצח את הקרב בין שני מאמנים מנוגדים

לכתבה המלאה
ניק קלאתיס ברצלונה מאוכזב. רויטרס
משחק מאכזב מאוד שלו. ניק קלאתיס/רויטרס

רבע 1

המשחק התחיל בקצב איטי כששתי הקבוצות משחקות פנימה. שאנלי הפתיע עם שמונה נקודות מהירות עבור אנאדולו והעלה אותה ליתרון, אבל ברנדון דייויס התעורר מנגד עם שבע נקודות והעלה את ברצלונה ליתרון 10:11. ברצלונה הצליחה לעשות מיני בריחה בסוף הרבע בזכות עוד סל של דייויס המצוין ושלשה של היגינס שקבעה 13:17 לברצלונה. מיצ'יץ' עלה לראשונה על הלוח אצל הטורקים עם קליעות מהקו, אבל קוריץ' קבע 15:22 לברצלונה בסוף הרבע.

קורי היגינס ניק קלאתיס ברצלונה. רויטרס
קרב קשוח בקלן. שאנלי מנסה לעצור את היגינס/רויטרס

רבע 2

הרבע השני נפתח עם מהלך שלוש נקודות של בולומארו הצעיר של בארסה, אבל שלשה של פלייס השלימה ריצת 0:7 טורקית והזעיקה את שאראס לקחת פסק זמן. אלא שהמומנטום של אפס לא נעצר אחרי הפסק זמן. שיין לארקין התעורר עם חדירות שסחטו עבירות והלך לקו שוב ושוב ומיצ'יץ' השלים מהפך כשקבע 29:32. שלשה של מוארמה העניקה יתרון שיא של שבע נקודות לאפס לפני שקוריץ' תפר שלשה מנגד וצימק ל-38:34. ברצלונה נתקעה בהתקפה ובובואה קבע 36:39 לטורקים בהפסקה.

ברנדון דייויס ברצלונה מתוסכל. רויטרס
משחק מצוין שלו לא הספיק. דייויס/רויטרס

רבע 3

ברצלונה הייתה צריכה את הכוכב שלה ניקולה מירוטיץ' שפשוט לא הופיע למחצית הראשונה. רק אחרי כמעט שלוש דקות ברבע השלישי מירוטיץ' עלה לראשונה על הלוח עם נקודות מהעונשין, אבל בהתקפה שלאחר מכן איבד כדור ללארקין, שקבע יתרון של 41:48 לאנאדולו. ברצלונה איבדה את הראש ומיציץ' התעורר עם שלשה וסחיטת עבירה וקבע יתרון שיא של 41:52. קוריץ' החזיר שלשה מנגד, אבל לארקין השיב לו מיד וקבע 44:55 לטורקים, שנראים כרגע בדרך לניצחון. מיציץ' נראה שוב כמו מיציץ' ברבע השלישי, כשמנגד מירוטיץ' וקלאתיס עדיין ללא אף סל שדה בבארסה. אפס שמרה על יתרון שנע סביב ה-10 נקודות, עד שמירוטיץ' סוף סוף קלע שלשה שהורידה את בארסה להפסקה שלפני הרבע המכריע בפיגור קטן יחסית של 65:58.

פאו גאסול ברצלונה רודריג בובואה אנאדולו אפס. רויטרס
גם בגיל 40 הוא משתטח על הפרקט. פאו גאסול/רויטרס

רבע 4

ברצלונה המשיכה להתקרב לאפס כשעצרה אותה ללא נקודות בשלוש הדקות הראשונות של הרבע המכריע. ניקולה מירוטיץ' המשיך בהתעוררות שלו וקבע 67:64. לארקין היה האיש שהחזיק את אפס ביתרון קטן עם סל וירטואוזי, אבל שלשה של דייויס וסל נוסף של מירוטיץ' קבע שוויון 69 כשאנחנו בדיוק חמש דקות לסיום המותחן. עתאמן לקח פסק זמן ואפס חזרה ממנו עם שלשה גדולה של מיציץ' שהעלה את מאזנו ל-18 נקודות. קורי היגינס הגיב מיד מנגד עם מהלך שלוש נקודות ושוב כפה שוויון. אלא שבארסה לא מצאה תשובה ללארקין את מיציץ', שניצל איבוד של היגינס וקבע 74:79 לאפס כשנותרו 2:34 דקות לסיום. שאראס לקח פסק זמן וברצלונה הלכה על היגינס, שחפר בצבע, סחט עבירה וקלע פעמיים מהקו. אפס לא נבהלה והלכה על ה-כוכב שלה, וסילייה מיציץ' שחדר וקלע סל קריטי. ברנדון דייויס החטיא שלשה קשה מאוד, אפס איבדה אבל היגינס שוב החטיא וסינגלטון סחט עבירה במצב של 76:81 לטורקים. ברנדון דייויס קלע סל קשה, אבל זה היה מאוחר מדי. מיציץ קלע פעם אחת מהקו ושאראס לקח פסק זמן כשנותרו 13 שניות לסיום. קוריץ' סחט עבירה לשלוש וצימק ל-81:84 כשנותרו 12 שניות לסוף. אלא שמיציץ', ה-MVP של העונה ושל הפיינל פור קלע פעמיים מהקו וקבע: 81:86 לאנאדולו אפס שזכתה ביורוליג!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully