וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קבע את זהות האלופה? מאבקי הפלייאוף שהוסיפו כבוד לליגת העל

30.5.2021 / 14:30

אחת העונות המורכבות והדרמטיות שידע הכדורגל הישראלי מגיעה לקו הסיום (20:30, ספורט3) במתח שיא, ומנפצת את ההנחה שהאליפות תוכרע במפגשים בין הטוענות לכתר. יניב טוכמן על הטבלה הפנימית המפתיעה של משחקי הפלייאוף

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

ספק אם היה העונה משפט יותר החלטי מזה שהאליפות תוכרע במפגשים בין מכבי חיפה למכבי תל אביב בפלייאוף העליון. עוד לפני המחזור ה-26, שסיים את הליגה הסדירה כבר פימפמו אותו כמעט בכל אולפן ועל פי רוב גם כמעט בכל כתבה. הזלזול בקבוצות שהרכיבו את הפלייאוף העליון, היה קיצוני. מוגזם. כאילו שאם בית"ר ירושלים והפועל תל אביב, הגדולות על פי המסורת, לא חברות בין 6 הראשונות, אין סיכוי לקחת נקודות במפגשים מול שתי המובילות. עד כדי כך לא ספרו את עירוני קרית שמונה, הפועל באר שבע, מ.ס. אשדוד ומכבי פתח תקווה שהחישובים היו כל כך מדוקדקים סביב שני המפגשים בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. מהמשחקים האחרים נרשמה התעלמות מוחלטת.

הערב תיקבע האלופה. מכבי חיפה אמורה לעשות זאת. יש לה יתרון עצום לקראת מחזור הסיום. גם שתי נקודות הפרש לטובתה, גם 30 אלף איש בגב, גם הפועל באר שבע בלי חצי הרכב וגם תיקו שיספיק לה. ארבעה אלמנטים שצריכים, שלא לומר חייבים, להביא אליפות אחרי עשר שנות יובש. אבל אחרי פלייאוף כמו זה שעברנו, אי אפשר לקחת שום דבר כמובן מאליו וגם אם הפועל באר שבע תנצח הלילה, זו לא צריכה להיות רעידת אדמה כה גדולה.

אם במקביל מכבי תל אביב תשמיט שוב נקודות ותסיים רק בתיקו מול עירוני קרית שמונה, גם זה לא יפתיע. פטריק ואן לוון אמר אתמול ביושר שהוא וגם השחקנים שלו לא האמינו אחרי ההפסד לעירוני קרית שמונה והתיקו מול הפועל באר שבע, שהם יגיעו למחזור האחרון עם צ'אנס לאליפות שלישית ברציפות. מבחינת מכבי תל אביב, האליפות כבר היתה צריכה להיות עמוק בכיס של מכבי חיפה והראש שלהם היום היה צריך להיות בגמר הגביע מול הפועל תל אביב ביום רביעי.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה מול דן גלזר שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
בפועל שני משחקי העונה הסתיימו בתיקו ולא השפיעו על המיקום בטבלה./מאור אלקסלסי

אלא שהמציאות היתה חזקה מכל ניחוש והערכה. מכבי חיפה נכנסה לפלייאוף מהמקום הראשון עם 59 נקודות. סייעה לה העובדה שמכבי תל אביב סיימה בתיקו את הדרבי מול הפועל תל אביב במחזור ה-26 וכתוצאה מזה היא נסוגה למקום השני ופתחה את הפלייאוף עם 58 נקודות. הפער היה נקודה אחת לטובת מכבי חיפה, כך שלרבים היה נדמה ששתי הקבוצות ישיגו בקלילות את מירב הנקודות מול קבוצות הפלייאוף והאליפות תוכרע בשני המפגשים בין המוליכות. בפועל שני משחקי העונה הסתיימו בתוצאות תיקו ולא השפיעו במאומה על המיקום בטבלה.

לעומת זאת, ההשפעה הישירה על זהות האלופה הערב הגיעה דרך המפגשים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב מול יתר הקבוצות בפלייאוף העליון. מכבי תל אביב השיגה רק 16 נקודות מתוך 27 בפלייאוף הבינוני שעשתה. מלבד 4 הנקודות שאיבדה בשתי תוצאות התיקו מול מכבי חיפה, היא הפסידה לעירוני קרית שמונה וסיימה פעמיים בתיקו מול מ.ס. אשדוד בבלומפילד ומול באר שבע בטרנר.

מכבי חיפה צברה בפלייאוף 17 נקודות. מעבר לפעמיים תיקו מול מכבי תל אביב, הקבוצה של ברק בכר סיימה בתיקו גם מול מכבי פתח תקוה, באר שבע וקרית שמונה ביום רביעי שעבר. מי שהיה בטוח שהשתיים תטיילנה בפלייאוף, מצא שמכבי חיפה ומכבי תל אביב ניצחו כל אחת רק 4 פעמים בתשעת המחזורים האחרונים.

עוד בוואלה!

היה ממש נחמד: אירועי מכבי חיפה הם כל מה שליגת העל יכולה לבקש

לכתבה המלאה
טבלאות ליגת העל פלייאוף. דורון שיינר, מערכת וואלה! NEWS
טבלאות ליגת העל פלייאוף/מערכת וואלה! NEWS, דורון שיינר

אגב, הקבוצה שנמצאת כרגע עם המאזן השלישי בטיבו בתשעת משחקי הפלייאוף היא באר שבע שצברה 11 נקודות מתוך 27. למכבי פתח תקוה יש עד עכשיו 9 נקודות ואם היא תנצח הערב את אשדוד, היא תעבור את באר שבע גם בטבלה הפנימית של הפלייאוף העליון וגם בטבלה הכללית שם היא חומדת את המקום הרביעי שאמור לתת לה את הכרטיס לקונפרנס ליג. זאת כאמור אם הקבוצה של רוני לוי תפסיד למכבי חיפה.

עונת 2020/2021 תיזכר כאחת העונות המורכבות והדרמטיות שהיו בתולדות הכדורגל הישראלי. נגיף הקורונה, פגרות כפויות בשל סגרים, שחקנים שחלו ולא יכלו לשחק ואם לא די בכל אלה, גם המבצע מול החמאס שדחה את סיום העונה. בין אם מכבי חיפה תניף את הצלחת הערב אחרי עשר שנים ובין אם מכבי תל אביב תעשה זאת בפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות, ליגת העל סיפקה את הסחורה עם דרמות, הרבה אירועים ביזאריים אבל גם עם כדורגל טוב בפלייאוף העליון, שערים נאים וקבוצות שידעו להפתיע ולשחק עד הרגע האחרון. לא במקרה מינהלת הליגות תצטרך הערב לעשות הכל כפול. גם בבלומפילד וגם בחיפה. במות, צלחות, זיקוקים. ההכרעה תהיה רק בדקה ה-90.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully