וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צ'לסי הכי טובה בעולם": קאנטה, טוכל והסיפורים המרגשים מאחורי הזכייה

צ'לסי חוגגת: קאנטה "מוכיח שגם איש נחבא אל הכלים יכול להיות כוכב", "הקוסם" טוכל כבר "אחד המאמנים הגדולים בתולדות המועדון", טיאגו סילבה עוקץ את פ.ס.ז'. וגם: האברץ ומאונט מתרברבים, תוכנית הקיץ של אברמוביץ', ונשות הכדורגלנים חוגגות. התגובות והתמונות

ססאר אספיליקואטה קפטן צ'לסי מניף את גביע האלופות. רויטרס
רגע ההנפה. אספיליקואטה מאושר/רויטרס

צ'לסי שוב עשתה זאת: הקבוצה של תומאס טוכל זכתה בליגת האלופות אחרי 0:1 קטן ומתוק כל כך על מנצ'סטר סיטי בגמר שנערך בדרגאו. קאי האברץ, הקשר חלוץ הגרמני שהגיע לקבוצה בקיץ הקודם, היה זה שהתכבד בשער הניצחון בדקה ה-42 כדי לכבוש את שערו הראשון במפעל בתזמון הכי מתוק שאפשר לבקש.

שחקני צ'לסי חוגגים זכייה בליגת האלופות. רויטרס
אלופת אירופה! שחקני צ'לסי חוגגים/רויטרס

קאי האברץ יצא מגדרו מרוב שמחה ואמר לאחר המשחק: "זו הרגשה נפלאה. חיכיתי הרבה זמן, ועכשיו יש לי את זה. עבדתי 15 שנים בשביל הרגע הזה, אני כל כך שמח". האברץ נשאל על העובדה שהוא השחקן הכי יקר של צ'לסי ואמר: "להגיד את האמת? אני לא שם על זה ז--. הרגע זכינו בפאקינג ליגת האלופות!".

תומאס טוכל, המאמן שפוטר מפריז סן ז'רמן והפסיד בגמר רק כדי להוביל את צ'לסי לזכייה הזו, אמר: "עשינו את זה! וואו, אני לא יודע מה להרגיש. היה לי מזל גדול להופיע פעמיים בגמר באלופות. הרגשתי שונה. השחקנים היו נחושים לנצח את זה, רצינו להיות אבן בנעל שלהם. עודדנו אחד את השני, להיות יותר אמיצים ויצרנו התקפות מתפרצות. זה היה משחק קשה ופיזי, היינו צריכים לעזור אחד לשני".

הפרשן ריו פרדיננד החמיא למאמן המנצח בסיום: "לעשות את מה שהוא עשה, אחרי שהגיע באמצע העונה, טוכל הוא פשוט קוסם. היה עליהם הרבה לחץ, פקפקו בהרבה שחקנים, אבל הוא הצליח לחבר אותם ולהרים אותם. הוא הגיע למדינה הזאת, שיחק מול גווארדיולה שלוש פעמים, וניצח בכל הפעמים".

עוד בוואלה!

צ'לסי זכתה בליגת האלופות אחרי 0:1 בגמר על מנצ'סטר סיטי

לכתבה המלאה
אנגולו קאנטה שחקן צ'לסי מניף את גביע האלופות. רויטרס
נבחר לאיש המשחק. קאנטה/רויטרס

ססאר אספיליקואטה הקפטן של הבלוז פרגן להאברץ ואמר: "הוא ראוי לזה, הוא עבר עונה קשה אבל יש לו מנטאליות נהדרת. הוא הולך להיות כוכב, הוא כבר כוכב, הוא זכה בליגת האלופות".

בן צ'ילוול דיבר על הלחימה של קבוצתו ואמר: "נלחמנו קשה היום, ידענו שזה יהיה משחק קשוח. נלחמנו על החיים שלנו כדי להגיע לרגע הזה, כדי להרגיש את ההרגשה הזו. זו הסיבה שבגללה באתי לצ'לסי, זה חלום שהתגשם. התעייפתי ככל שהמשחק נמשך, אבל אי אפשר להיות עייף במשחק כזה. כולם הגנו כמו גדולים. זכינו בליגת האלופות, כך שלא אכפת לי איך שיחקנו".

מייסון מאונט, הקשר הצעיר שבישל את שער הניצחון, אמר: "אין לי מילים, זה בלתי אפשרי. זה כל מה שחלמתי עליו. ללכת עד הסוף בליגת האלופות. שיחקנו נגד קבוצות חזקות. הגענו לגמר וניצחנו. זה אירוע כל כך מיוחד. אנחנו כרגע הקבוצה הכי טובה בעולם, אי אפשר לקחת את זה מאיתנו".

"מנצ'סטר סיטי קבוצה כל כך טובה. אתם רואים מה שהם עשו בפרמיירליג. זה היה משחק כל כך קשה. הבקענו את השער ואז התגוננו היטב. השארנו הכול על הדשא וניצחנו. זה לא ייאמן. אבא לי ירד למטה מהיציע. פרצתי בדמעות כשראיתי אותו".

שחקני צ'לסי קורט זומה, אנגולו קאנטה חוגגים. ברקע סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי מאוכזב. רויטרס
הגיבור. קאנטה מונף/רויטרס

גיבור הניצחון היה אנגולו קאנטה, שהיה בכל מקום על המגרש, ניצח בכל הקרבות האוויריים, שיתק את קווין דה בראונה והוכיח שוב כמה דומיננטי יכול להיות קשר דפנסיבי גם בלי להוות איום של ממש על השער.

לפי פבריציו רומאנו, קאנטה יקבל כבר בימים הקרובים הצעה לחוזה חדש, משודרג וארוך טווח מצ'לסי, שאליו הוא צפוי להסכים. קאנטה יכול לכוון גבוה גם ברמה האישית כרגע, אבל מצטנע כהרגלו.

"אני לא חושב על זכייה בכדור הזהב. החזרנו את ליגת האלופות לצ'לסי, ועכשיו צריך להחזיר את היורו לצרפת. העובדה שזכיתי באיש המשחק משנית מבחינתי, הדבר העיקרי הוא ההישג שלנו".

בצרפת חגגו עם קאנטה את הזכייה וכתבו ש"מעבר לעובדה שהוא כדורגלן מצליח, קאנטה ממחיש שגם בן אדם חביב, הגון, רך ונחמד יכול להגיע לרמות הכי גבוהות שיש. גם אנשים נחבאים אל הכלים מסוגלים להפוך לכוכבים. זו בשורה מרעננת".

מאחורי הזכייה של צ'לסי עומדים עוד לא מעט סיפורים אישיים מרגשים ויוצאי דופן, אחד מהם הוא של אדואר מנדי, שרק לפני חמש שנים היה מחוסר עבודה אחרי ששוחרר משרבור הקטנה. בזמנו, מנדי שקל לפרוש, חיפש עבודות מזדמנות והתקיים מדמי אבטלה במשך חודשים ארוכים. אתמול אחרי הזכייה הוא נראה מחבק בהתרגשות ובבכי את אימו, שצפתה בו סוגר מעגל מהיציע, הופך לשוער האפריקאי הראשון שזוכה בליגת האלופות ומשלים את עונת הבכורה הטובה אי פעם של שוער במפעל, עם רשת נקייה ב-10 מתוך 12 המשחקים וספיגה של שני שערים בלבד.

"אני מרגיש שאני חולם בהקיץ. עברתי דרך כל כך ארוכה עד שהגעתי לכאן, ואני חושב על כל האנשים שעזרו לי בדרך, ועל המשפחה שלי", אמר מנדי.

מדובר בסגירת מעגל גם עבור שני האקסים של פ.ס.ז', תומאס טוכל וטיאגו סילבה, שלא הצליחו להביא את מועדון הפאר הצרפתי אל הארץ המובטחת בצ'מפיונס, וכעת עשו זאת אחרי שבפריז הראו להם את הדרך החוצה. סילבה שנפצע במהלך המשחק וירד בבכי מכר הדשא, ניצל את ההזדמנות כדי לסגור חשבון עם פ.ס.ז'.

"הגעתי לפ.ס.ז' כד לזכות בגביע האלופות, אבל בכל פעם שזה לא הלך, תמיד חיפשו אשמים, ותמיד הפנו אצבע מאשימה כלפיי. זה הרגע הכי גדול בקריירה שלי, ואני מאושר. אמנם לא הצלחתי לעשות את זה בפ.ס.ז', אבל היום אני מאושר, ומאחל גם לפ.ס.ז' לזכות בתואר הזה".

תומאס טוכל, שכבר הוכתר על ידי ג'ו קול אמש כ"אחד המאמנים הגדולים בתולדות צ'לסי" למרות שהוא בתפקיד ארבעה חודשים בלבד, קיבל מחמאות נדירות, וריו פרדיננד קבע ש"הוא נתן נוקאאוט טקטי לפפ גווארדיולה".

לפי פבריציו רומאנו, טוכל יחל בקרוב בשיחות עם צ'לסי על חוזה חדש וארוך טווח, וגם סילבה יישאר בחוזה לעונה נוספת, כשהבלוז ינצלו את האופציה להשאירו עד יוני 2022.

וגם - נשות הכדורגלנים חוגגות על הדשא ובאצטדיון

שחקן צ'לסי קאי האברץ ובת זוגו חוגגים את הזכייה בליגת האלופות. רויטרס
האברץ ובת זוגו/רויטרס

אשתו של מתאו קובאצ'יץ' צוהלת ביציע

בת זוגו של מתאו קובאצ'יץ' חוגגת את הזכייה של צ'לסי. חשבון האינסטגרם izakova, אתר רשמי
בת זוגו של מתאו קובאצ'יץ' חוגגת את הזכייה של צ'לסי/אתר רשמי, חשבון האינסטגרם izakova

אשתו של טיאגו סילבה מרימה לבעלה

בנות הזוג של ורנר והאברץ מניפות את הגביע

כצפוי, גם נשות הכדורגלנים משכו את תשומת הלב, כשקאי האברץ חגג עם חברתו (עוד מימיהם המשותפים בתיכון), בל סילבה שוב העלתה סרטונים שלה מאושרת לצד בעלה טיאגו, ובת זוגו של מתאו קובאצ'יץ' (איזבל) שיתפה גם היא את החגיגות שלה מהיציע ועל הדשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully