וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנית משחק לא הגיונית, איך הוא לא למד?": גווארדיולה סופג אש, גם ממשפחת אגוארו

מנצ'סטר סיטי הפסידה לצ'לסי בגמר: המאמן נקטל בעקבות הניסיון שלא צלח בהרכב, והגיב. אגוארו נפרד בדמעות, אחיו דאג לעקוץ את פפ. דאגה בבלגיה מהפציעה של דה בראונה

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי חולף על פני הגביע לאחר הפסד בגמר ליגת האלופות. רויטרס
קרוב רחוק. גווארדיולה/רויטרס

אומנם אי אפשר לקרוא לזה כישלון, אבל מנצ'סטר סיטי סיימה אמש (שבת) את עונת 2020/21 באכזבה גדולה, כשהפסידה 1:0 לצ'לסי בגמר ליגת האלופות. אומנם התכולים זכו בצורה מרשימה באליפות אנגליה, והרשימו גם לאורך כל העונה בליגת האלופות, אבל בגמר נכנעו ליריבתם מהפרמיירליג, לה הפסידו בפעם השלישית תוך חודש וחצי (בליגה, בחצי גמר הגביע, וכעת בצ'מפיונס).

פפ גווארדיולה אומנם זכה בשלוש אליפויות אנגליה בארבע השנים האחרונות, אבל מאז שהוא עזב את ברצלונה הוא לא מצליח לזכות בליגת האלופות, על אף שבעשור הזה אימן קבוצות כמו באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי, שנהנו מתקציבים גדולים. זה הפסד שמיני שלו מול צ'לסי - יותר מאשר כל קבוצה אחרת מולה אימן.

מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה השמינית ברציפות שעורכת בכורה בגמר ומסיימת ללא התואר, אחרי פריז סן ז'רמן (2020), טוטנהאם (2019), צ'לסי (2008), ארסנל (2006), מונאקו (2004), באייר לברקוזן (2002) וגם ולנסיה (2000). אפשר להבין את התסכול של התכולים, ובסיום סרחיו אגוארו נראה ממרר בבכי, במשחק הפרידה שלו מהמועדון, ככל הנראה בדרך לברצלונה.

מנצ'סטר סיטי כשלה בכל הפעמים בהן פגשה יריבה אנגלית במסגרת אירופית. זה קרה מול צ'לסי הערב ולפני 50 שנה בחצי גמר גביע המחזיקות, אבל גם מול ליברפול ברבע גמר האלופות ב-2018 ומול טוטנהאם ב-2019.

האכזבה מגיעה מהחלק הקדמי: סיטי כבשה העונה בכל משחקיה בליגת האלופות, חוץ בדרגאו. היא סיימה ב-0:0 מול פורטו בשלב הבתים וגם הערב לא הצליחה למצוא את הרשת. בדקות האחרונות היא לחצה, אבל למעשה לא ממש הגיעה להזדמנויות.

סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
פרידה כואבת. קון/רויטרס

פפ אמר בסיום: "זאת הייתה עונה מופלאה עבורנו. היה משחק צמוד. היו לנו הזדמנויות. היינו מצוינים במחצית השנייה, היינו אמיצים אבל לא הצלחנו לכבוש מההזדמנויות שהיו לנו, בזמן שהם היו כל כך חזקים. השחקנים שיחקו יוצא מן הכלל. אולי יום אחד עוד נחזור למעמד הזה!".

לדבריו, "כעת המטרה היא לנוח, ולהתחיל להתכונן לעונה הבאה. זאת הייתה הפעם הראשונה שלנו במעמד הזה. נקווה שנהיה בו שוב בעתיד".

אגב, ברשת הרבו להזכיר את "הקללה" שיש על גווארדיולה, כשב-2018 הסוכן של יאיא טורה זעם על היחס של פפ כלפי שחקנים אפריקאים, לטענתו, ואמר: "אני בטוח ששמאנים מאפריקה לא יאפשרו לגווארדיולה לזכות בעתיד בליגת האלופות. זאת תהיה קללה אפריקאית על גווארדיולה. ימים יגידו אם אני צודק או לא".

מי שערך את משחקו האחרון במועדון הוא סרחיו אגוארו, שירד מהמגרש בדמעות אחרי שקיווה להיפרד עם התואר היוקרתי. לאחרונה דווח באנגליה שהיחסים בין גווארדיולה לאגוארו לא היו טובים, ושהשחקן עוזב את המועדון בכעס לאור היחס שקיבל מהמאמן. אתמול אחיו של "קון", מאוריסיו, צייץ: "גווארדיולה מעולם לא אהב את אחי שלי, מהרגע שהוא הגיע", ולאחר מכן מחק את הציוץ.

עוד בוואלה!

קאי האברץ: "חלמתי 15 שנים על הרגע הזה", טוכל: "לא יודע מה להרגיש"

לכתבה המלאה
סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי חולף על פני הגביע לאחר הפסד בגמר ליגת האלופות. רויטרס
קיווה להניף אותו. אגוארו והגביע/רויטרס
קווין דה בראונה שחקן מנצ'סטר סיטי יורד מהמגרש בדמעות עם עוזר המאמן חואן מנואל ליו. רויטרס
עוד ניסה להשתלט על הדמעות. קווין דה בראונה/רויטרס

רגעי דרמה נרשמו כאשר קווין דה בראונה, קפטן מנצ'סטר סיטי, ירד מכר הדשא בדמעות לאחר התנגשות כואבת עם אנטוניו רודיגר מצ'לסי. הקשר הבלגי נפצע בראשו, התקשה ללכת ומירר בבכי כאשר יצא. על הקווים חיכה לו עוזר המאמן חואן מנואל ליו, ודה בראונה נפל לזרועותיו.

קווין דה בראונה שחקן מנצ'סטר סיטי יורד מהמגרש בדמעות עם עוזר המאמן חואן מנואל ליו. רויטרס
אבל אז התפרק בזרועותיו של חואן מנואל ליו/רויטרס

דה בראונה ספג עוד כמה מכות במהלך המשחק ובבלגיה מקווים שהדמעות לא מבשרות משהו לקראת היורו שיתחיל בעוד כשבועיים. הפציעה הזו הייתה השנייה במשחק, אחרי שבמחצית הראשונה נאלצה צ'לסי לבצע חילוף מוקדם בעקבות פגיעתו של הבלם טיאגו סילבה בן ה-36.

באנגליה ביקרו נחרצות את ההרכב הניסיוני של גווארדיולה, והפרשנים טענו ש"זה היה מערך והרכב חסרי היגיון".

פרשן "דיילי מייל" איאן הרברט כתב: "למה בזבזת גם את זה, פפ? גווארדיולה ניסה להתחכם כשויתר על הקישור מול צ'לסי. זה היה גמר ליגת האלופות, והתוכנית שלו לא הייתה הגיונית בעליל. הוא העדיף התקפה, אבל השאיר בעיות קשות בהגנה. מדהים שהוא לא למד כלום מההפסד לליון בעונה שעברה".

גם ריו פרדיננד מתח ביקורת על גווארדיולה בטלוויזיה האנגלית. "טוכל הגיע למדינה חדשה, פגש את פפ שלוש פעמים וניצח בשלושתן. מי ציפה לזה? פפ חייב ללמוד מזה להבא".

על ההרכב שבחר אמר גווארדיולה בלקוניות: "עשיתי את מה שחשבתי כדבר הנכון ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully