וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - עירוני קרית שמונה: "לפני כמה חודשים לא חשבנו שנהיה במאבק במחזור הסיום"

פטריק ואן לוון התייחס לקרב על התואר ועדכן שיונתן כהן עשוי לשוב לסגל. התלבטות האם לפתוח עם סבוריט וז'רלאדש לפני גמר הגביע (א', 20:30, ספורט4)

מחזור 36הסתיים30/05/2021
מכבי תל אביב
  • ביטון (18)
  • ביטון (39)
2:2
  • (54) לוסיו
  • (90) אנסה
עירוני קרית שמונה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מאור אלקסלסי
הצהובים בפתחו של שבוע קריטי עבורם/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב

שבוע גדול מחכה למכבי תל אביב. בסופו היא יכולה לזכות בדאבל, יכולה להישאר בלי דבר ויכולה גם לסיים עם תואר אחד. מחר בערב תסתיים הליגה, אבל למכבי תל אביב ימתין גם גמר גביע המדינה ביום רביעי. הצהובים מבינים שהסיכוי שלהם לזכות מחר בערב באליפות הוא נמוך מאוד. האליפות תלויה קודם במכבי חיפה, כשגם תיקו יספיק לה מחר מול הפועל באר שבע.

כך או אחרת במכבי תל אביב רוצים לנצח מחר (ראשון, 20:30, ספורט4) את עירוני קרית שמונה כדי שיהיה להם סיכוי למהפך מטורף בצמרת מחר בלילה. "אף אחד לא שוכח שהפסדנו לקרית שמונה בסיבוב הקודם של הפלייאוף", אמר אמש שחקן בקבוצה. "ההפסד הזה הוא בדיוק הנקודות שחסרות לנו לאליפות. בכל מקרה צריך לנצח מחר ולקוות לדרמה שלא הייתה כאן מאז האליפות של הפועל תל אביב ב-2010".

פטריק ואן לוון אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו עדיין במאבק במחזור האחרון, וזה משהו שלא חשבנו עליו לפני כמה חודשים. היו לנו עליות וירידות בשבועות האחרונים, ואנחנו מוכנים למחר. השחקנים שלא היו כשירים למשחק באשדוד, לא יהיו כשירים גם למחר. אחד שיכול לחזור לסגל הוא יונתן כהן שהתאמן רק פעם אחת עם הקבוצה, אבל נראה".

מתן בלטקסה, שזומן לראשונה לסגל נבחרת ישראל, אמר: "התרגשתי מאוד כשיואב זיו הקריא לי את הרשימה, אבל שמתי את זה בצד. זה מתוק מתמיד, זה החלום של כל ילד שמתחיל לשחק כדורגל. אני יכול לסמן על זה וי, אבל יש לי עוד המון מטרות להשיג. התחלתי טוב עם פטריק, כשהמאמן התחלף קיבלתי פחות הזדמנויות, ובסוף פטריק הגיע ואמר לי שאני אשחק אם אשקיע כך באימונים. אני שמח שזה קרה. שמחנו מאוד כששמענו על ה-1:1 של מכבי חיפה. עכשיו נעשה את העבודה שלנו ומה שצריך לקרות יקרה. זה לא בידיים שלנו".

אנדרה ז'ראלדש שחקן מכבי תל אביב עם אנריק סבוריט. דני מרון
יפתחו בקרית שמונה? סבוריט עם ז'ראלדש/דני מרון

הרכבי הקבוצות

שופט: לירן ליאני
אצטדיון: בלומפילד
קהל: 20412

ימי ההכרעה האלה שמצפים למכבי תל אביב יחייבו את ואן לוון לקבל החלטות חשובות כבר מחר עם קריצה ברורה לגמר הגביע ברביעי. למשל, אם יציב מחר את אנדרה ז'ראלדש ואנריק סבוריט בהרכב הפותח ויילך איתם גם ביום רביעי באחד עשר, הוא עלול למצוא את השניים עייפים כי פתחו בהרכב ביום רביעי האחרון באשדוד אחרי שלא היו בפעילות עם הקבוצה לאורך כל ימי הלחימה מול החמאס. מצד שני הוכיחו שחר פיבן ואופיר דוידזאדה יכולת טובה כמגנים בזמן שהזרים נעדרו ו-ואן לוון יכול להיות בטוח לגביהם מחר או גם בגמר הגביע.

אגב דויזאדה, היכולת שלו הרשימה מאוד את וילי רוטנשטיינר שזיכה אותו בזימון לסגל הנבחרת מול מונטנגרו ופורטוגל. רוטנשטיינר גם חיכה לראות את מתן בלטקסה בהרכב מכבי תל אביב ואחרי שהתרשם ממנו לטובה, זימן גם אותו.

מי שייעדר מחר בגלל צהובים הוא דור פרץ. מי שיחזור להרכב הוא דן גלזר שישב על הספסל במשחק האחרון מחשש לספוג צהוב תשיעי. יונתן כהן שהיה פצוע בשני המשחקים האחרונים, צפוי להתלבש ולפתוח על הספסל. ואן לוון צפוי לפתוח עם ניק בלקמן בהתקפה אחרי שלושה משחקים בשבוע בהם פתח איתי שכטר בהרכב.

דן גלזר שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
ישוב להרכב. גלזר/אריאל שלום

עירוני קרית שמונה

אחרי שמנעה ממכבי חיפה לחגוג במגרשה עם אותו שער שוויון דרמטי של מייק אמנגה, עירוני קרית שמונה רוצה להראות ספורטיביות גם מול מכבי תל אביב, אותה ניצחה במפגש הקודם. קובי רפואה, במשחקו האחרון במועדון, יחסר את מוחמד שכר שנפצע מול הירוקים והצטרף ברשימת הפצועים לסמואל בראון, יואב הופמייסטר ואופיר מזרחי. ההתלבטות ב-11 היא בין אדריאן רוצ'ט לגיא בן לולו, שבישל את השער של אמנגה ביום רביעי. סקו טורה בספק, אבל צפוי להיות כשיר ולפתוח גם הפעם.

סקו טורה שחקן עירוני קרית שמונה. מאור אלקסלסי
צפוי לפתוח למרות הספק. סקו טורה/מאור אלקסלסי

טריוויה

* ניצחון ביתי בצירוף הפסד של מכבי חיפה, יכתיר את מכבי תל אביב לאלופה בפעם השלישית ברציפות וה-24 בסך הכול. כל תוצאה אחרת תותיר את הצהובים עם הסגנות, בפעם ה-14 בהיסטוריה.

* ההפסד היחיד של מכבי תל אביב בעידן פטריק ואן לוון ובכלל ב-2021 היה במשחק הקודם מול עירוני קרית שמונה, שניצחה 0:2 וקטעה רצף של 11 הפסדים רצופים במפגשים.

* הניצחון הזה הוא למעשה היחיד של קרית שמונה בפלייאוף העליון. בחוץ היא לא ניצחה את מכבי תל אביב מאז ה-0:1 של ברק בדש בנובמבר 2010.

* מכבי תל אביב ספגה בכל שמונת משחקי הבית האחרונים שלה בליגה, אבל לא הפסידה כמארחת מאז מחזור הפתיחה (2:1 למכבי פתח תקוה).

* שני משחקי הבית האחרונים של הצהובים לא הוכרעו. שלוש תוצאות תיקו רצופות? זה לא קרה למכבי תל אביב כמארחת מאז אמצע עונת 2008/09, אז רצף האיקסים בבית עמד על ארבעה.

* דניאל טננבאום יערוך את ההופעה ה-100 שלו בשערה של מכבי תל אביב וה-55 העונה בכל המסגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully